Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha koira pissailee sisälle, milloin viimeinen päätös..?

Vierailija
30.06.2011 |

Koira muuten hyvässä kunnossa (tarvittavat lääkitykset on ja lääkärissä käytetty säännöllisesti) mutta vanhuuttaan alkanut pissailla ja jopa kakata lattialle. Vaikka juuri käytetty ulkona niin saattaa pissiä sisälle, tekee nykyään jo joka päivä. Eikä edes tajua pyytää enää ulos vaikka ihminen olisi siinä lähellä, menee ja pissaa matolle.. Mietityttää, milloin aika luovuttaa..?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätysvaikeuksia kuin ihmisillä...en ainakaan itse tommosen takia edes miettis mitään lopetuksia. Ei koira siitä kärsi jos todella muuten kunnossa. En ymmärrä tommosia koiran omistajia että heti kun tulee vanhuuden tuomia juttuja niin sitten ollaan viemässä piikille..ei niin tehdä ihmisillekkään. Sääli tuommosten ihmisten koiria..

Vierailija
2/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiralla alkaa olla niin paha dementia, ettei enää muista yhtään mihin pissaillaan, niin päästäisin (ja olen päästänytkin) pois. (oli kyllä muutenkin jo melkoisen vanha ja sairas koira)

Mutta jos kyse on ihan pidätysongelmista, niin kokeilisin varmasti ensin Propalinia. Meillä leikattu narttu, joka pissaili sisälle, mutta pysyy täysin sisäsiistinä Propalinilla. Ikää tosin vasta 6v, mutta tuo nyt on yleinen vaiva steriloiduilla koirilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia lopettaisi, jos hyvässä kunnossa. Vain siinä tapauksessa miettii lopettamista, kun koiralla on kipuja. Itse olen koiriani joutunu laittaa viimeiselle matkalle moniakin (eläinlääkäri siis) kun ovat olleet siinä kunnossa että eläminen olisi kiduttamista.

Vierailija
4/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se aina vaikeaa päättää mikä on se oikea hetki. Olen joutunut tekemään päätöksen jopa nuorien koirien kohdalla,sairauksien vuoksi, ja aina jää kaivelemaan olisiko voinut vielä jotain tehdä. Jos pissaongelma on "vain" dementiaa, niin pissaahan se vain on....meillä hyvinkin tuttu erite;(. Pissapöksyt voisivat auttaa, ei ne koiratkaan housuihinsa kuse. Mulla on noita uroksia kuusi, ja noilla viriileillä aina välillä pöksyt käytössä.

Vierailija
5/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samoista syistä lopettanut 11 - vuotiaan saksanpaimenkoiran!Näki että koiraa hävetti..

Vierailija
6/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koiralle tulee tietty ikä mittariin, niin voi lopettaa jos on muuten hyvässä kunnossa? Hävettäähän tuo, hä, sehän on koira, siitähuolimatta, että niitä inhimillistetään,totean vielä, että inmillinen ja inhimillistäminen on kaksi eri asiaa. Koira ei tunne omasta tahdostaan häpeän tunnetta, yleensä se on syyllisyyttä jonka omistaja on koiralle/eläimelle aiheuttanut.

Vierailija
7/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eläinlääkäri sanoi että vanhuuden dementiasta johtuvaa. Koira on viimeisen vuoden aikana tutkittu ja sydänlääkkeitä uusittu jne. hoito on ollut hyvää ja huoleillista. Mutta tuohon pissaamisongelmaan eläinlääkäri ei ole keksinyt enää mitään, sanoo että on vanhuuden vaivoja. Koiralla on ikää komeat 14v.

Vierailija
8/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terrieri uros:):).

Meilläkin vahinkoja kyllä sattuu, mutta sattuu olemaan edelleenkin lauman pomo, elikkä pissailut sallitaan;/.

Ap.,mikä rotu kyseessä?

Vierailija
9/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on jo ollut vuosia sisäsiisti, "häpeää" sitä, jos jonkin syyn takia ei pysty pidättelemään.

Meillä koira sai kovan kortisoni-kuurin ja joi siksi enempi ja pissaili päivän aikana sisälle, mutta kas, piiloon yritti tuon aina tehdä. Eli kyllä koiraa "hävetti".

Mutta dementikko ei siitä välttämättä enää välitä.

Koirallasi on jo hyvä ikä ja varmaankin ihanat vuodet takana.

Nyt itsekkyys kaivoon ja ajattelet asiaa ainoastaan ja vain koiran näkökulmasta.

Silloin kun katsot, että koiran elämä ei ole enään koirasi arvoista, on tullu aika.

Itse vein kuukautta vajaa 14v. piikille, kun tiesimme, ettei vaiva enää voi parantua ja alkoi ilmetä muitakin oireita. (kyse ei ollut pissa ongelmista)

Koira oli toki pirteä, mutta ei enää oma iloinen itsensä.

Meillä on velvollisuus päästää rakas lemmikkimme viimeiseen lepoon ennenkuin on jo liian kipeä, koska se, että pidämme sitä vain, kun emme pysty luopumaan, kannamme pissalle, pyyhimme pyllyn kakasta, on vain suurta itsekkyyttä.

Mieti koiraasi, onko se vielä se sama koira, onko elämänsä hyvää koiran elämää, vai...?

Voimia päätokseesi.

Vierailija
10/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synonyymi syyllisyys.

Vierailija
11/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei todellakaan häpeili, ihan vaan dementoitunut. Voin siis istua tuolilla sen vieressä ja koira tulee siihen ja yhtäkkiä pissaakin matolle. Vaikka aina ennen osannut mennä oven eteen pyytämään ulos pissalle. Sitten on ei millänsäkään kun on pissannut. Myös öisin vaeltelee jonkin verran, kipulääkettä saa kun näyttää että läähättää tai muuten vaikea olla. Mutta siis selkeästi ihan dementoitunut. Myös kuulo mennyt.

Vierailija
12/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätysvaikeuksia kuin ihmisillä...en ainakaan itse tommosen takia edes miettis mitään lopetuksia. Ei koira siitä kärsi jos todella muuten kunnossa. En ymmärrä tommosia koiran omistajia että heti kun tulee vanhuuden tuomia juttuja niin sitten ollaan viemässä piikille..ei niin tehdä ihmisillekkään. Sääli tuommosten ihmisten koiria..

Mun 17v kissa teki samaa ja lääkäri oli sitä mieltä et siisti eläin kärsii henkisesti kun kakka valuu kävellessä yms.

Tutkimuksessa todettiin lannerangan laskeuma ja joku hermo puristi jotain joka aiheutti pidätysongelmia.Eivät suositelleet leikkausta koska noin iäkkään munuaiset ei kestäis nukutusta.

Vierailija
13/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie eläinlääkäriin.

Vierailija
14/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka elokuussa tulee jo 15 vuotta. On leikattu monirotuinen narttukoira ja joskus kun herää on saattanut unissaan valua vähän pissaa lattialle. Muita vaivoja ei oikeastaan ole. Toki näillä helteillä ei paljon ulkoilla kun on vielä musta väriltään.

Meillä on koiralla Rimadyl-nimistä särkylääkettä, jota annan aina viikon kuurin kun alkaa näyttää siltä, että tassut muuttuvat kankeiksi ja kuurin jälkeen taas voi oikein hyvin pitkän aikaa. Joten en oikein ymmärrä, että miksi koira pitäisi lopettaa vaikka ikää olisikin, jos muuten vaikuttaa elämänhaluaiselta eikä näytä kärsivän.

Minäkin olen jo kaksi koiraa joutunut viemään piikille eläinlääkärille parantumattomien sairauksien vuoksi, joten tiedän kyllä mitä se on kun koira kärsii.

Pitkää ikää kaikille koiravanhuksille!

Vierailija
15/52 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on walesinspringerspanieli ihan kohta täyttää 15 v täysin kuuro ontuu laihtunut pissaa tiputtaa ja joskus sitä karkaa vähän enemmänkin , silti se kulkee vaan uskollisesti perässä joka paikkaan.

Vierailija
16/52 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi 56 kirjoitti:

Meillä on walesinspringerspanieli ihan kohta täyttää 15 v täysin kuuro ontuu laihtunut pissaa tiputtaa ja joskus sitä karkaa vähän enemmänkin , silti se kulkee vaan uskollisesti perässä joka paikkaan.

Tuollaisen hengissä pitäminen on eläinrääkkäystä.

Vierailija
17/52 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira lähtee siinä vaiheessa, kun ei enää jaksa pidättää. Jotain arvostusta koiraa kohtaan.

Vierailija
18/52 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon että koira on laumaeläin ja tarve miellyttää loppuun saakka kivuista ja kaikesta huolimatta..

Vierailija
19/52 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kyllä koira on palvellut loppuun. Koiran takia sitä elämää ei tarvitse pitkittää, se ei siitä tiedä. Ihmisen pitää tehdä se päätös.

Vierailija
20/52 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä, kun muuten on terve! Ei pisun siivoaminen pitäisi olla ylivoimaista!!172

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän