Kivat kotiolot Petri Nygårdilla:
Nygårdin äiti kuoli alkoholin liikakäyttöön hänen ollessa nuori ja hänen isänsä on ollut useissa mielisairaaloissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Petri_Nyg%C3%A5rd
Eipä taida olla kovin tasapainoinen ja seesteinen kaveri.
Kommentit (75)
jotenkin uskomattoman surullista sielunsa myymista, jos alkoholin takia on ollut kauhea lapsuus, ja silti yllyttää kersoja vetämään viinaa ja örveltämään... etenkin jos itse on arkielämässään valinnut aivan erilaisen suunnan. Ei ainakaan moraalinen selkäranka paljoa pakota.
Ja kyllä: fanikunta on hyvin suurelta osalta 7-16v poikia. Hyvin oppivat ja EIVÄT todellakaan tunnista mitään "ironiaa".
Artistit ja taiteilijat tarjoilevat, vanhemmat kasvattavat ja tekevät rajat. Tajuatko sinä kukkahattu, että tämä on VIIHDETTÄ? Pahasti alaikäisten vanhempien pitäisi tietää, mitä lapsensa kuuntelevat ja selittää heille asiat. Ei Petri Nygårdin.
Nuoret ovat aina kapinoineet ja näemmä Nygårdin musiikki sopii siihen ikiaikaiseen muottiin, kiitos kaltaistesi.
miksei sitten kaupassa saa myydä tupakkaa tai alkoholia alaikäiselle, vanhempienhan kuuluu vahtia ettei lapset juo tai polta liian aikaisin.Sanasihan ovat suoraan Petrin suusta, mutta logiikka vähän ontuu. Eiköhän Petri ajattele vai omaa hyväänsä, ja koettaa epätoivoisesti keksiö perusteluja.
Eli vastuu pois vanhemmilta? Jonkun muun pitää tarjoilla se?
Ei tässä ole mitään julmaa sanomaa, joka käskee alitajuisesti alaikäiset käyttämään alkoholia. Muistatko, tai oletko koskaan lukenut 80-luvun Tippery Goren yrityksistä saada bändejä rangaistua lyriikoista? Sanasi ovat kuin sieltä. Lisää esimerkkejä tulee mieleen Elviksen ajoista, kun hänen sanottiin olevan syynä nuorten seksuaalikäyttymiseen, koska lantio nyki ja sanoitukset kertoivat tytöistä.
Onko väärin ottaa vastuu omaan syliinsä, katsoa mitä lapsia kuuntelee ja katsoo. Kertoa jonkun asian olevan fiktiota. Mites nämä rocktähtien sekoilut, joista miljoonat nuoret ovat ottaneet jo kolmen-neljän vuosikymmenen ajan mallia?
En vain käsitä kaltaistasi. Auta minua.
Eiköhän ne fiksut ihmiset kuuntele vähän toisenlaista musiikkia. Petrin materiaali on just varmaan niille peräkylän raitatukkaisille amistytsyille ja karjalalippispäisille suomi-junttimiehille sopivaa materiaalia.
Kerro sinä Fiksuna :)
Genre kuin genre käy, kaikenlainen musiikki käy... oletusarvo kuitenkin on, että fiksu ihminen tekee musiikkia, jonka sanoman pystyy allekirjoittamaan.
Se kuule loppu jo 80-luvulla.. Musiikkia tehdään nykyään ihan eri syistä.
Se kuuluu: "Ryyppää, rellestä, käy huorissa". Fiksulle kuuntelijalle se on ironiaa bling, bling-kulttuurista, 9v alkoholistin kersalle se on coolia. Tiedä sitten jos hän vaikka itse allekirjoittaisi sanomansa. Surullista ainakin.
jotenkin uskomattoman surullista sielunsa myymista, jos alkoholin takia on ollut kauhea lapsuus, ja silti yllyttää kersoja vetämään viinaa ja örveltämään... etenkin jos itse on arkielämässään valinnut aivan erilaisen suunnan. Ei ainakaan moraalinen selkäranka paljoa pakota.
Ja kyllä: fanikunta on hyvin suurelta osalta 7-16v poikia. Hyvin oppivat ja EIVÄT todellakaan tunnista mitään "ironiaa".
Artistit ja taiteilijat tarjoilevat, vanhemmat kasvattavat ja tekevät rajat. Tajuatko sinä kukkahattu, että tämä on VIIHDETTÄ? Pahasti alaikäisten vanhempien pitäisi tietää, mitä lapsensa kuuntelevat ja selittää heille asiat. Ei Petri Nygårdin.
Nuoret ovat aina kapinoineet ja näemmä Nygårdin musiikki sopii siihen ikiaikaiseen muottiin, kiitos kaltaistesi.
Mutta kokemukseni mukaan juuri niiden alkohistien, syrjäytyneiden jne. ihmisten lapset, joiden vanhemmilla ei ole kiinnostusta eikä voimavaroja pitää lapsistaan kunnolla huolta, kuuntelevat ko. paskaa. En ajattele, että artistilla on vastuu. Ajattelen vain, että itse artistina en koskaan pystyisi katsomaan itseäni peilistä, jos tekisin noin niille lapsille jotka ovat pahimmassa asemassa muutenkin... etenkin jos minulla olisi siitä paskasta omakohtaista kokemusta.Paska kiertämään...
Minkä kokemuksen mukaan? Taikalaakson vai prinsessamaan? Sori nyt suora vittuiluni, mutta katso Nygårdin myyntilukuja, oletko varma, ettei siellä ole suurin osa ihan hyvistä kotioloista olevia nuoria, jotka kapinoivat - k.a.p.i.n.o.i.v.a.t. Ongelmaperheestä tuleva lapsi ei takuulla kapinoi vanhemmilleen tekemällä samaa kuin he tekevät.
Mistä tiedät muuten, mitä musiikkia lapsesi kuuntelevat vaikka kavereillaan?
Eiköhän ne fiksut ihmiset kuuntele vähän toisenlaista musiikkia. Petrin materiaali on just varmaan niille peräkylän raitatukkaisille amistytsyille ja karjalalippispäisille suomi-junttimiehille sopivaa materiaalia.
Genre kuin genre käy, kaikenlainen musiikki käy... oletusarvo kuitenkin on, että fiksu ihminen tekee musiikkia, jonka sanoman pystyy allekirjoittamaan.
Se kuuluu: "Ryyppää, rellestä, käy huorissa". Fiksulle kuuntelijalle se on ironiaa bling, bling-kulttuurista, 9v alkoholistin kersalle se on coolia. Tiedä sitten jos hän vaikka itse allekirjoittaisi sanomansa. Surullista ainakin.
Tutki oikeasti muidenkin artistien sanoituksia ja sanomaa. Petri Nygård on saanut mitä hakee, julkisuutta ja levymyyntiä. Kaltaisesi vaan lisäävät sitä. Oletko herännyt todellisuuteen vasta nyt, 2010-luvulla?
Mutta kokemukseni mukaan juuri niiden alkohistien, syrjäytyneiden jne. ihmisten lapset, joiden vanhemmilla ei ole kiinnostusta eikä voimavaroja pitää lapsistaan kunnolla huolta, kuuntelevat ko. paskaa. En ajattele, että artistilla on vastuu. Ajattelen vain, että itse artistina en koskaan pystyisi katsomaan itseäni peilistä, jos tekisin noin niille lapsille jotka ovat pahimmassa asemassa muutenkin... etenkin jos minulla olisi siitä paskasta omakohtaista kokemusta.Paska kiertämään...
Minkä kokemuksen mukaan? Taikalaakson vai prinsessamaan? Sori nyt suora vittuiluni, mutta katso Nygårdin myyntilukuja, oletko varma, ettei siellä ole suurin osa ihan hyvistä kotioloista olevia nuoria, jotka kapinoivat - k.a.p.i.n.o.i.v.a.t. Ongelmaperheestä tuleva lapsi ei takuulla kapinoi vanhemmilleen tekemällä samaa kuin he tekevät.
Mistä tiedät muuten, mitä musiikkia lapsesi kuuntelevat vaikka kavereillaan?
Kokemuspohja siis aika laaja. Ja todellakin asiakaskunnan kakaroista varmaan valtaosa kuuntelee silmät kiiluen Petriä. Suuri valtaosa heistä ei todellakaan ole saanut kotoaan sellaisia eväitä, että kykenisivät mediakriittiseen ironiantajuun. Eli olen varma, että ottavat jokaisen idioottimaisen sanan ihan tosissaan. Petrin vika? Ei. Mutta tosiaan en pystyisi itse katsomaan itseäni peilistä.
peräkylän raitatukkaisille amistytsyille ja karjalalippispäisille suomi-junttimiehille
näitä. Ok.
kanssa? Seiskasta ainakin sai sellaisen kuvan, ja jos tämä pitää paikkansa, sehän kuuluu siihen samaan sarjaan kuin miehen "esittämä" elämäntyylikin. En siis usko, että siviili-Petri on niin kovin kaukana esiintyjä-Petristä.
Lipsahdit kun puhuit asiakkaiden "kakaroista". Huh, sinä vielä olet lapsi -ja nuorityössä mukana. Sekä suoraan yleistät vähäosaista lasten kyvyn tehdä jotain.Varmaan vähiten tuollaista vanhoillista mustavalkoista auttaja-tätiä he tarvitsevat.
Huomasitko, kuinka kaadoit itse oman ajattelusi. Kerroit jo syyt asioille.
Sinä nyt et varmaan pysty katsomaan itseäsi peilistä muutenkaan, uskon Nygårdin pystyvän.
Nygårdin äiti joi itsensä hengiltä paljon sen jälkeen kun Petri täytti 18v.
peräkylän raitatukkaisille amistytsyille ja karjalalippispäisille suomi-junttimiehille
näitä. Ok.
Vaikka jalka vähän vipattaisi pöydän alla Nygårdin musiikin tahtiin, sitä pitää paheksua ja sanoa ITSEÄÄN HUONOMPIEN JUNTTIEN kuuntelevan sitä.
Auts, oliko tuo oma tyttäresi, jonka ipodista kuuluikin Nygårdia...
Se kuuluu: "Ryyppää, rellestä, käy huorissa". Fiksulle kuuntelijalle se on ironiaa bling, bling-kulttuurista, 9v alkoholistin kersalle se on coolia. Tiedä sitten jos hän vaikka itse allekirjoittaisi sanomansa. Surullista ainakin.Tutki oikeasti muidenkin artistien sanoituksia ja sanomaa. Petri Nygård on saanut mitä hakee, julkisuutta ja levymyyntiä. Kaltaisesi vaan lisäävät sitä. Oletko herännyt todellisuuteen vasta nyt, 2010-luvulla?
Ja tosiaankin saa olla mitä vaan. Jopa Petri. Petrissä vain surullista on se, että se on tarpeeksi typerää ja simppeliä todella upotakseen pahimpaan mahdolliseen maaperään. Ja tiedän oikein hyvin todellisuuden (joka näyttäytynee jokaiselle erilaisena), mutta minun tuskin on silti pakko arvostaa ihmistä, joka selkeästi osoittaa olevansa selkärangaton, takinkääntäjä, välinpitämätön ja mammonan palvoja. Vai?
kanssa? Seiskasta ainakin sai sellaisen kuvan, ja jos tämä pitää paikkansa, sehän kuuluu siihen samaan sarjaan kuin miehen "esittämä" elämäntyylikin. En siis usko, että siviili-Petri on niin kovin kaukana esiintyjä-Petristä.
Voisikohan sitten oikea Nygård ollakin kenties erilainen kuin viihdehahmonsa.
näitä. Ok.
Ei sinun tarvitse arvostaa ketään, voit vapaasti tuomita. Kannattaa kuitenkin pureutua ongelmaan sen ytimessä.
Poikkea joskus euroopan ghetoissa, tai usassa ja näet mitä siellä on vaikka gansta-rap innoittanut ihmisiä tekemään. Aika pientä on Nygårdin junttisanoitukset siihen verrattuna.
Lipsahdit kun puhuit asiakkaiden "kakaroista". Huh, sinä vielä olet lapsi -ja nuorityössä mukana. Sekä suoraan yleistät vähäosaista lasten kyvyn tehdä jotain.Varmaan vähiten tuollaista vanhoillista mustavalkoista auttaja-tätiä he tarvitsevat.
Sinä nyt et varmaan pysty katsomaan itseäsi peilistä muutenkaan, uskon Nygårdin pystyvän.
Usko huviksesi: olen kaikkea muuta kuin elämääni ja asiakkaisiini kyllästynyt kukkahattutäti. Olen hyvin rankoissa liemissä keitetty, uskomattoman hirveitä asioita nähnyt ja silti inhimilliyyteni säilyttänyt ammattilainen, joka TODELLA välittää, mitä asiakkainani oleville lapsille (kersoille, kakaroille, mukuloille, penskoille, ipanoille, riiviöille jne) tapahtuu. Jopa silloin, kun he häiriköivät, temppuilevat, oireilevat, sairastuvat psyykkisesti jne. Että kuule: sanat sikseen ja enemmän sitä ASENNETTA ja PERIAATTEITA ja SANOMAA kehiin. Niiden huonoista oloista ponnistavien lasten puolesta.
Musiikki-idoleiden lietsovat sanoitukset. Väkivaltaiset elokuvat. Kovien arvojen lipunkantajat yritysjohtajat. Nuoria kilpailuttavat urheiluseurat. Ahdistusta luovat iltapäivälehdet. Sekava mediatulva.
Pitäisikö näiden kaikkien edistäjien olla katsomatta peiliin.
Petrihän on avoimesti kertonut et hänen äitinsä ole lapsuudessa hyvä äiti ja alkoholin käyttö riistätytyi käsistä VASTA kun lapset lensi pesästä jne.Petri itse pohtii syitä sille miksi äiti alkoi juoda,hakiko sisältöä alkoholista yksinäisyyteensä yms.Petri oli siis jo parikymppinen kun äiti kuoli.
Usko huviksesi: olen kaikkea muuta kuin elämääni ja asiakkaisiini kyllästynyt kukkahattutäti. Olen hyvin rankoissa liemissä keitetty, uskomattoman hirveitä asioita nähnyt ja silti inhimilliyyteni säilyttänyt ammattilainen, joka TODELLA välittää, mitä asiakkainani oleville lapsille (kersoille, kakaroille, mukuloille, penskoille, ipanoille, riiviöille jne) tapahtuu. Jopa silloin, kun he häiriköivät, temppuilevat, oireilevat, sairastuvat psyykkisesti jne. Että kuule: sanat sikseen ja enemmän sitä ASENNETTA ja PERIAATTEITA ja SANOMAA kehiin. Niiden huonoista oloista ponnistavien lasten puolesta.
Ei jokin esiintyvä taiteilija tai artisti. Noita mainitsemiasi hyveitä löytyy kyllä monen artistin tekeleistä. Väitän, että Nygård ja kaltaisensa on hyttysenpaska näissä ongelmissa.
Musiikki-idoleiden lietsovat sanoitukset. Väkivaltaiset elokuvat. Kovien arvojen lipunkantajat yritysjohtajat. Nuoria kilpailuttavat urheiluseurat. Ahdistusta luovat iltapäivälehdet. Sekava mediatulva.
Pitäisikö näiden kaikkien edistäjien olla katsomatta peiliin.
Lapsen kasvattamiseen tarvitaan kylä. Jokaisella aikuisella pitäisi olla lapsen ja nuoren paras mielessä.
Mutta kokemukseni mukaan juuri niiden alkohistien, syrjäytyneiden jne. ihmisten lapset, joiden vanhemmilla ei ole kiinnostusta eikä voimavaroja pitää lapsistaan kunnolla huolta, kuuntelevat ko. paskaa. En ajattele, että artistilla on vastuu. Ajattelen vain, että itse artistina en koskaan pystyisi katsomaan itseäni peilistä, jos tekisin noin niille lapsille jotka ovat pahimmassa asemassa muutenkin... etenkin jos minulla olisi siitä paskasta omakohtaista kokemusta.
Paska kiertämään...