Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaalta töihin aikaisemmin

Vierailija
30.06.2011 |

Osaisiko joku omasta kokemuksesta vastata kysymykseen, onko mahdollista palata töihin aikaisemmin, mitä on alkuperäisessä hoitovapaailmoituksessa sanonut?

Itse olen imoittanut olevani hoitovapaalla siihen asti kunnes lapsi täyttää kolme, mut mieli tekisi sittenkin jo töihin. Olen ymmärtänyt, että hoitovapaata saa muuttaa ainakin kerran, kunhan tekee sen kuukautta tai kahta ennen, mutta esimieheni on erimieltä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperin hakemasi aika hoitovapaaksi on sitova, ellei sinulla ole todella painavaa syytä palata töihin. Tällainen painava syy voisi olla se, että taloudellinen tilanteesi on muuttunut olennaisesti esim. sen takia, että miehesi on kuollut / joutunut työkyvyttömäksi tai työttömäksi / jättänyt sinut. Tällöin työnantajan pitäisi ottaa sinut töihin kesken hoitovapaan.

Toki voit lopettaa hoitovapaasi etukäteen, jos työnantajasi on halukas ottamaan sinut töihin.

Vierailija
2/2 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaan voi pitää kahdessa jaksossa eli jos alunperin ilmoitti, että on siihen asti, kunnnes lapsi on 2v voi anoa vielä toisen jakson. Mutta kun olet alunperin ilmoittanut, että 3-v asti olet, niin et voi yksipuolisesti sitä muuttaa. Ja onhan työnantajakin todennäköisesti palkannut sinulle sijaisen ja sitoutunut hänen palkanmaksuunsa määräajan. Eli sorry vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla