Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan omavastuuajat sairastapauksissa.

Vierailija
30.06.2011 |

Älä sairastu pitkäaikaisesti,tai jos sairastut älä yritäkään mennä töihin.Rankaisevat 10pv karensseilla jatkuvasti(käytännössä kaksi vk,koska vain arkipäivät lasketaan),kun olen yrittänyt olla töissä välillä.Nyt alkaa jo neljäs karenssi.Olen ollut päivärahoilla(niin millä päivärahoilla??)jo puoli vuotta.Käytännössä olen saanut vain niiltä päiviltä palkan mitkä olen kyennyt olemaan töissä ja kelalta viikkojen karensseja,rahaa ainoastaan kaksi kertaa..ehkä yht.800e.Taloudellinen tilanne tällä hetkellä surkea.Mies maksanut kaikki laskuni ja yhteiset laskut,koska rahaa tulee muutama satanen kerran kuussa.En yhtään ihmettele yksin elävien pitkäaikaissairaiden tekemiä itsemurhia tässä maassa!!Jos satut sairastumaan,niin sinua rangaistaan välittömästi karenssilla,jolloin taloudellinen tilanne huononee kertaheitolla.Ja me muka elämme hyvinvointi valtiossa!Olen itse suht nuori vielä,sairastuin äkillisesti ja olen palnnut työhön heti kun olen pystynyt,mutta kelalta en tukea saa.Todella,todella SAIRAS järjestelmä meillä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene niin että jos 30 päivän sisällä sairastuu aikaisempaan sairauteen, ei mene uutta karenssia? Jos yli 30 päivää välissä niin aina tulee uusi karenssi. Ei tietystikään ole kivaa jos näin käy, jossain vaan on rajan oltava.

Vierailija
2/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman sairauden uusiutuessa 30 päivän sisällä, mutta jos kyseessä eri sairaus (alle/yli 30pv)niin omavastuu on 9 päivää + sairastumispäivä. Yrittäjillä sairastumispäivä + 3 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama sairaus ollut koko ajan,olin alle 30pv töissä,jolloin sama sairaus jatkuu ja SILTI 9+1päivän karenssi(eli käytännössä 2vk karenssi)..Jokuhan tässä mättää ja pahasti.Mutta näin se vaan on. ap

Vierailija
4/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todellakaan pidä paikkaansa.Odotin 1pv karenssia,mutta ei..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme