G: Mitä kadehdit ystävissäsi REHELLISESTI!
Kommentit (54)
joiden vauvakilot ovat hävinneet kuin itsestään, ilman jumppia ja dieettejä. Huom. en siis toivo heitä samaan jamaan itseni kanssa, vaan nimenomaan kadehdin tuota ominaisuutta.
- kykyä hahmottaa yhteiskunnan ja työelämän rakenteita ja toimia niissä fiksusti (itse tunnun tekevän vain huonoja päätöksiä, koska en näe kokonaisuuksia, ja siksi varmaan kitkutankin pätkätöissä..)
- mielenkiintoista työtä, jossa pääsee matkustelemaan
- tärkeää asemaa työelämässä (kun käyn erää johtavassa asemassa olevan ystäväni kanssa yhdessä tapahtumissa, kaikki ovat hänestä tosi kiinnostuneita, suorastaan mielistelevät. Aivan sama vaikka kyse ois vain viran tuomasta kiinnostuksesta, tuo mahtaa tuntua hyvältä..)
- isoa sukua (oma sukuni todella pieni)
- anoppia ja appiukkoa, eli toisia isovanhempia lapsille (miehen vanhemmat menehtyneet)
- sellaista luottavaista, reipasta asennetta "kaikkihan nyt musta tykkää kun olen hyvä tyyppi".
Eli aika montaa ominaisuutta kadehdin, näemmä. Varmasti löytyisi lisääkin. :)
Toivotteko koskaan että nämä ihmiset jollakin tapaa menettäisivät kahdetimanne omaisuuden/ominaisuuden vai oletteko aina onnellisia heidän puolestaan?
välillä huomaan toivovani ystävälleni pahaa...esim. että hänen miehensä menettäisi työpaikan, koska kadehdin heidän ylenpalttista elämäänsä....Olen kamala tiedän!!!! En tiedä mistä tallainen johtuu...mitä se minun elämääni hetkauttaa millaiset varat heillä on pankkitileillä tai ei ole..:(
toivo heille pahaa, vaan itselleni lisää hyvää. Eihän kavereideni huono tuuri lisäisi omaa elämääni mitään hyvää.
Pystyn iloitsemaan kavereideni onnesta, mutta ymmärrän niitäkin, jotka eivät pysty, jos ei ole elämässään saanut sitä mistä on haaveillut ja jonka eteen on tehnyt töitä. En esimerkiksi oleta, että lapsettomuudesta kärsivä ystäväni jaksaisi aina olla kovin onnellinen siitä, että ystävät ympärillä saavat lapsia.
21
Mutta toivon, että joskus itsekin saan rakastavan miehen, raha ei merkkaa kunhan tulee toimeen.
Osaan iloita toisten onnesta, varsinkin sellaisten, jotka ansaitsevat sen.
ne ominaisuudet toivoisin itselle. Eli oikeastaan ne asiat, jotka itselle ovat vaikeita.
Asennetta pitää kroppa timminä ja erittäin hyvätuloista miestä :). Mutta en missään nimessä toivo heille mitään pahaa, ovat rakkaita ja kaiken hyvän ansainneet.
toista tuttavaa siksi, että hänestä ei löydy mitään epäkohtaa, hän pursuaa energiaa ja kaikki hänen elämässään tuntuu olevan täydellistä.
Eräs ystäväni on todella kaunis, ja vielä kaiken lisäksi todella mukava, ihana ja sympaattinen ihminen. Jotenkin hänen läsnäolonsa raikastaa koko huoneen! :) Kadehdin häntä hieman, koska on ns. täydellinen paketti, mutta 'kateus' on sitä luokkaa, ettei se mitenkään häiritse tai ahdista minua, pystyn avoimesti kehumaan häntä ja sanomaan kuinka mahtava ihminen hän on ja kaunis.
En esim. etsi hänestä huonoja puolia, enkä toivo, että hän menettäisi jotain näistä ominaisuuksista, tai mitään muutakaan pahaa.
Kadehdin erään toisen ystävän menevää ja hurjaa sosiaalista elämää (hän on lapseton sinkku, minä avioliitossa ja äiti). :D Olen erittäin onnellinen omassa avioliitossani, ja lapsikin on toivottu, mutta joskus sitä ajattelee että voi kunpa omassakin elämässä sattuis ja tapahtuis! :D
Kadehdin parhaan ystäväni kykyä suhtautua asioihin ei-niin-vakavasti. Itse olen vähän sellainen murehtija, mutta hän taas on hälläväliä-tyyppi tietyissä asioissa. Hänen asenteensa tekee hyvää minulle, relaan vähän. Mutta siis kadehdin hieman sitä kykyä!
täydelliseltä vaikuttavaa parisuhdetta. Julkisia hellyydenosoituksia tai puolison hellää huomioimista muuten. Itse en tätä saa koskaan, enkä osaa enää edes antaa itse :/ Ja sitä että oma puoliso osaisi tanssia. En oikeastaan muuta.
Eristämisenä tai vikojen etsimisenä?
Toivotteko koskaan että nämä ihmiset jollakin tapaa menettäisivät kahdetimanne omaisuuden/ominaisuuden vai oletteko aina onnellisia heidän puolestaan?
kun omassa elämäntilanteessani en pysty vielä itseäni hoikemmaksi saamaan. Myös samaa analyyttista asennetta itsekin kadehdin.