Yrittääkö vaiko eikö?
Pähkäilen tilanteessa että olen ollut uudessa työpaikassa tällä hetkellä vasta 5kk. Ikää on jo 35v ja vauvahaaveet on mielessä. Olin ajatellut töitä hakiessa, että haen töitä ja vauvan yritys alkaa sitten koeajan loputtua. No. Nyt tuntuukin että jos nyt aletaan vauvaa yrittämään olen epäreilu työnantajaa kohtaan ja teen väärin. Toisaalta taas tiedän että ikää alkaa olla ja kamalan pitkään ei kannata odottaa. Tiedän myös että voihan se olla että en edes tule raskaaksi. Haluan kuitenkin ajatella positiivisesti ja ajattelen että tulisin raskaaksi. ( suren sitä jos en tule sitten kun sen aika on enkä etukäteen )
Nyt mietin että pitäisikö odottaa esim joululle että ei olisi niin epäreilua ja selvää että jaahas toi tuli töihin ja nyt onkin sitten raskaana vaikka ei vielä edes kunnolla hallitse hommia.
Onko kellään muulla samaa ongelmaa?
Kommentit (9)
En tiedä miksi asia tuntuu niin vaikealta. Olin jo täysin päättänyt odottaa vuoden vaihteeseen, mutta nyt aloin uudelleen miettimään asiaa kun päässä ei oikeastaan muuta pyöri. Mies on sitä mieltä että on ihan hullua työpaikan takia olla yrittämättä. Itseä asia kuitenkin stressaa valtavasti ja en tiedä osaanko suhtautua asiaan rennosti. Varmaan ainakin kesä mennään vielä ehkäisyllä.
Jos pillereitä olet syönyt niin ei välttämättä edes heti nappaa. Voihan olla että joudutte yrittämään puolikin vuotta, kaikki ei heti tule raskaaksi.
Itse jättäisin ehkäisyn pois ja katsoisin mitä tapahtuu, teidän haaveista ja elämästähän on kyse, ei työnantajan.
..miettiin joskus asiaa työnantajankin näkökulmasta.
Tämä on sinun elämäsi ja elät sitä itsellesi. Työnantajaa on ihan turha tässä asiassa ajatella. Et sinä siitä mitään erityistä kiitosta saa, jos lapsettomaksi jäät. Saneerauksen sattuessa kohdalle saisit kuitenkin lähteä ensimmäisten joukossa, kun olet uusi talossa.
Elä elämääsi. Sinulla on vain tämä yksi elämä.
En voi migreenin takia käyttää hormonaalista ehkäisyä. Ihana kommentti sinullakin. Tottahan te puhutte tietenkin. Olen koittanut järkeillä että jos tulisin raskaaksi ja vaikka olisinkin kotona esim sen 3 vuotta niin silti ehdin tehdä töitä lähes 30 vuotta.. Se vaan on jännä miten se tuntuu siltä että toimii väärin.
jotka ottavat huomioon, edes ajatuksissaan, työnantajan tilanteen. Mitä pienempi yritys, sen kovempi paukku jos juuri pestattu vakkari jättäytyy äitiyslomalle.
Tämä on sinun elämäsi ja elät sitä itsellesi. Työnantajaa on ihan turha tässä asiassa ajatella. Et sinä siitä mitään erityistä kiitosta saa, jos lapsettomaksi jäät. Saneerauksen sattuessa kohdalle saisit kuitenkin lähteä ensimmäisten joukossa, kun olet uusi talossa.
Elä elämääsi. Sinulla on vain tämä yksi elämä.
Näin se vain on, ei lisättävää tuohon. Jotta kuitenkin olisit täysin laillinen tässä asiassa, etkä joudu heti pihalle kerrottuasi uutisen, kannattaa etukäteen "nimettömästi" tiedustella firman poliitikasta juuri tähän asiaan, ettei tule mitään totaaliyhteentörmäystä. Jos on pahan konfliktin vaara tiedossa, niin vaihtaisin toiseen parempaan työpaikkaan (vielä kun sinulla tämä työ on) ja aloittaa projekti alusta. Esim. kaupungin työntekijöillä on käsittääkseni parempi suoja juuri tämän asian kanssa, kuin yksityisellä työpaikkasektorilla.
Tämä on sinun elämäsi ja elät sitä itsellesi. Työnantajaa on ihan turha tässä asiassa ajatella. Et sinä siitä mitään erityistä kiitosta saa, jos lapsettomaksi jäät. Saneerauksen sattuessa kohdalle saisit kuitenkin lähteä ensimmäisten joukossa, kun olet uusi talossa. Elä elämääsi. Sinulla on vain tämä yksi elämä.
Ei se työnantaja tule sua vanhainkotiin moikkalemaan. Lapsi saattaa tulla, jos hoidat hommasi hyvin ;)
Olet jo sen ikäinen, että sinun kannattaa tässä asiassa ajatella puhtaan itsekkäästi. Jos on vakituinen työpaikka alla niin ei muuta kuin ehkäisy nurkkaan! Ihmiset puhukoon sitten mitä puhuvat, mutta sinulla on vain yksi elämä ja saat elää sen niin kuin haluat.