Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pätevä pph:ksi/päiväkotiin hoitajaksi, jos on lähihoitajan koulutus mutta suuntautunut

Vierailija
29.06.2011 |

vaikkapa hammashoitoon tai vanhuksiin tai mielenterveyteen, tai siis mihin tahansa muuhun, kuin lapsiin ja nuoriin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain juuri lapsiin ja nuoriin suuntautuneita.

Vierailija
2/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantaja tosin voi olla eri mieltä.

Minä kelpasin yksityiseksi lastenhoitajaksi, kävin näyttäytymässä kunnan perhepäivähoidon ohjaajalla, ja olen hammaspuolelle suuntautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiin. Työkaverini sai 4 vuotta sitten vakitoimen vaik on suuntautunut mielenterveystyöhön. Enää ei onnistuisi!

Vierailija
4/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajaksi vakituisenn työsuhteeseen vaikka olen sairaanhoitoon ja huolenpitoon suuntautunut lähihoitaja. Rupesin kuitenkin yksityiseksi pph:ksi ja monella tutulla pph:lla ei ole mitään alan koulutusta, ihania äitejä ovat kyllä kaikki että sikäli varmasti osaavat hommansa mutta siis eivät edes lähäreitä koulutukseltaan.

Vierailija
5/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei saa vakituista tointa ellei ole suuntautunut lapsiin. Työkaverini sai 4 vuotta sitten vakitoimen vaik on suuntautunut mielenterveystyöhön. Enää ei onnistuisi!

Kun lähettävät niitä lappusia kuitenkin esim. vanhainkotiin tai päiväkotiin ja lähihoitaja onkin ensihoitoon suuntautunut?

Vierailija
6/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että ala sahaa omaa oksaansa kun eräät kunnat ottaneet tuon linjauksen ettei esim pk:n kelpaa ainakana vakipaikalle lastenhoitajaksi jos on suuntautuminen ollut toinen.

Ei näihin hommiin nyt niin tunkua ole ja jokunen vuosi eteenpäin niin suuri ikäluokka jää eläkkeelle, sitten ovatkin kusessa asian kanssa.

Olen hieman ymmälläni tästä asiasta, viimeisin työsuhteeni päättyi 4-vkoa sitten ja kunnassa jossa kys linjaus otettiin käyttöön vasta nyt tänäkeväänä.

Sen sijaan esim Hgissä ei kys linjausta enää joka työpaikkailmoituksessa olekaan (ja vielä viimevuonna oli) eikä Vantaallakaan.

Ehkäpä ovat ottaneet vinkistä vaarin kun ei tosiaan työntekijöitä niin vain puissa kasvakaan+että lähihoitajan koulutushan antaa kuitenkin pätevyyden alalle moniammatillisesti ja niin se oli vuodesta 93 vuoteen 2006!

Mikään lakihan ei kys asiaa vaadi tai edellytä, laki sanoo että riittää kun on esim lähihoitajan koulutus, tämä on ihan kuntakohtainen linjaus joissakin kunnissa.

Mutta työkkärihän on niin perselaitos että kyllä ne varmana karenssia napsauttais vaikka työpaikkaa ei saisikaan sen vuoksi ettei kunnan linjaus natsaa..

Enää ei saa vakituista tointa ellei ole suuntautunut lapsiin. Työkaverini sai 4 vuotta sitten vakitoimen vaik on suuntautunut mielenterveystyöhön. Enää ei onnistuisi!

Kun lähettävät niitä lappusia kuitenkin esim. vanhainkotiin tai päiväkotiin ja lähihoitaja onkin ensihoitoon suuntautunut?

Vierailija
7/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on turha tulla sopottamaan etten olisi ns pätevä lapsia hoitamaan jos vaakakupissa istun vaikka minä jolla siis lähihoitajan koulutus ja 9v työelämää takana vs joku juuri valmistunut 20v tyttö jolla ei lainkaan käytännön kokemusta mutta sitten se suuntautuminen ollut lapset-ja nuoret.

Kyllä tässä tuntee itsensä niin roskaksi ja aliarvostetuksi kuin vain voi, ei oikein ihmisarvoakaan tunnu olevan ammattiarvosta puhumattakaan..

-8-

Vierailija
8/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin suuntautuu, kun voi kuitenkin tehdä töitä missä tahansa. Ja erityisesti mainostettiin mielenterveys-, kriisi-, ja päihdetyön suuntausta sillä, että sen puolen osaajia tarvitaan joka alalla, kun ongelmat lisääntyvät ihmisillä.

Itse en ole kiinnittänyt huomiota tohon etten saisi paikkaa vaikka pk:sta kun on väärä suuntaava, mutta ehkä sekin voi vielä tulla vastaan.

Vierailija
9/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajaksi pääsee myös ilman mitään koulutusta. Ihan vakkariksi.

Päiväkotiin ei varmaan otettaisi...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan