suositelkaa aurinkorasvaa joka käy 2v lapselle ja raskaana olevalle äidille
vai menenkö apteekista kysymään? on niin paljon erilaisia ja merkkisiä tarjolla.. ja en muista mikä se kemikaali juttu oli mikä pitäs välttää lapsilla jne..
Kommentit (10)
esim. Ruohonjuureen tai johonkin muuhun luontaiskosmetiikkaa myyvään liikkeeseen ja ostaisin taatusti myrkytöntä luomurasvaa. Käyttö on erilaista, mutta etpä lotraa teitä täyteen myrkyllisiä kemikaaleja.
Eucerinin sk 25 kids rasvaa, joka sisältää vain fysikaalisen suojan. Voi käyttää puolivuotiaasta alkaen. Aine ei siis imeydy ihoon, vaan jättää sellaisen kalvon iholle, joka sitten heijastaa uvsäteet pois iholta. Toimii hyvin. Juuri testattu 2 vuotiaalla, aurinkoihottumaa helposti saavalla lapsella Portugalissa. Ei tullut ihottumaa, ei palanut, eikä kyllä ruskettunutkaan, vaikka uikkareissa touhusi päivät pitkät kaksi viikkoa ja kuuma oli.
pienestä asti ihan Nivean 50 kerrointa (siis sitä lastenrasvaa).
Mutta olen kuullut niiltä, jotka ovat kokeneet nämä ns. tavalliset rasvat huonoiksi lapsille, niin ovat hankkineet aurinkorasvansa juuri jostain luomuliikkeestä, jossa rasvat ovat ensinnäkin täysin (?) myrkyttömiä, sekä niiden ominaisuus piilee kuulemma siinä, että rasva heijastaa uv-säteilyn takaisin, eli pois ihon pinnalta.
Sitä en tiedä, miten tutkittuja nämä tällaiset ovat, ja kuinka paljon ominaisuudet pitää paikkansa, mutta tällaista olen siis kuullut.
barabeeniton, hajusteeton, apteekista!
Eucerinin sk 25 kids rasvaa, joka sisältää vain fysikaalisen suojan. Voi käyttää puolivuotiaasta alkaen. Aine ei siis imeydy ihoon, vaan jättää sellaisen kalvon iholle, joka sitten heijastaa uvsäteet pois iholta. Toimii hyvin. Juuri testattu 2 vuotiaalla, aurinkoihottumaa helposti saavalla lapsella Portugalissa. Ei tullut ihottumaa, ei palanut, eikä kyllä ruskettunutkaan, vaikka uikkareissa touhusi päivät pitkät kaksi viikkoa ja kuuma oli.
aurinkovoide, minulla ja kaksivuotiaalla lapsella. Sopii tosi hyvin myös minun atooppiselle iholleni.
esim Lavera oli tarjouksessa tänään 14.90 meil päin
Avene meilläkin todettu tosi hyväksi. Tosin ainakin meidän apteekissa tuo vain mineraalisuojan sisältävä Avene on 26 euroa. Mutta kyllähän meidän isompien lasten käyttämä Avenen myös 50 suojakerroin mutta molemmat suodattimet maksaa lähes saman. Hyvä rasva maksaa, kuten muissakin asioissa.
mut eivät suosittele mitään.. kysy siis apteekista