Räikeää tukien väärinkäyttöä
Itse tiedän perheen jossa toimittiin seuraavasti, mutta en tiedä mikä tilanne on tänä päivänä.
Eli: Anoppi osti hienon, uuden ja ison kerrostaloasunnon tavoitellulta alueelta ja otti poikansa ja miniänsä muka vuokralle. Tekivät ihan sopimuksen asunnosta. Tällä rahalla anoppi sai asuntoa maksuun ja poika ja miniä vuokran toimeentulotuesta. Ajatuksena pohjalla kumminkin koko ajan se, että kun asunto on maksettu niin miniä ja poika sen saavat. Asunnon maksoi (ainakin silloin) siis kaupunki.
Tuollaistakaaan et millään voi todistaa vilunkiksi. =(
Kommentit (23)
ikävä kyllä tästä ei sitä voi saada kun faktat on faktoja eikä tämä aihe voi herättää intohimoja niin paljoa, että syntyisi edes räikeitä mielipide-eroja.....
Minulla on 3 sijoitusasuntoa, joissa jokaisessa asuu opiskelija tai opiskelijapari, jotka saavat asumistukea eli yhteiskunnan avustusta. Vuokrarahoilla maksan vastikkeet ja lainakulut sekä joskus korjailen jotain. Nyt olenkin siis syyllistynyt tukihuijaukseen. Pitänee irtisanoa nuo vuokralaiset ja ottaa tilalle vain sellaisia, jotka eivät saa asumistukea. Voisiko se olla ehtona vuokrasopimuksessa, jotta en tahtomattani olisi huijaamassa yhteiskunnan rahoja?
Maksat varmaan myös veroa vuokratuloista? Toisin sanoen, yhteiskunta maksaa tukea vuokralaisillesi, he maksavat sinulle vuokraa ja sinä puolestasi palautat osan rahoista valtiolle verojen muodossa. Näin se raha kiertää!
just ajatellen vaikka lapsia tulevaisuudessa. Vuosien ajan niissä saattaa asua muita vuokralaisia ja kun lapsi tulee opiskeluikään ja muuttaa pois kotoa voi muuttaa siihen sijoitusasuntoon. Ei kai se laitonta ole.. Sehän on ihan sama mistä ne vuokrarahat saa, mahdollisesti ne aikaisemmin asunnossa asuneet ovat myös saaneet tukea asumiseen, ja asunnon omistajat sitä kautta sitten vuokran. En tajua mitä väärää tässä on. Fiksua ajatella elämää ja tulevaisuutta eteenpäin.
Itsekin olen harkinnut rivariasunnon ostamista, joka laitettaisiin vuokralle ja mahdollisesti sitten jäisi lapsille tai menisi myyntiin.
Minusta ap:n tekstissä paistaa nyt pienoinen kateellisuus...