Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö ilmoituksen Kelaan tukien väärinkäytöstä?

Vierailija
29.06.2011 |

uusperheestä, jossa 5 lasta (toisen 3 ja 2 yhteistä lasta). Perheessä äiti on kotona KH -tuella, pitää lapsia hoidossa, nauttii täyden asumistuen, lapsilisät yksinhuoltajakorotuksineen ja kaiken mahdollisen mitä vain on mahdollisuus saada.

No, periaatteessa ei näillä rikastuakaan voi, mutta lisäksi perheessä on yli 2500€/kk palkkaa nauttiva mies, joka MUKA asuu 800 km päässä, eli eivät muka asu yhdessä :D

Tämä vituttaa itseäni suunnattomasti, sillä en itse voi laittaa edes lapsia hoitoon jotta saisin opiskelut loppuun, koska tällöin menot vain kasvaisivat ja tulot tippuu...enkä voi koijata yht.kuntaa samalla tavoi (jos joku sitä ehdottaa), olemme naimisissa ja meillä on yhteinen kerrostalo-asunto.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdottomasti ilmoituksen Kelaan! Veronmaksajat maksavat tämänkin perheen elintason!

Kotihoidontuen, asumistuen, lapsilisien ja päivähoidon väärinkäyttäjät pitäisi kaikki käräyttää Kelaan! Kotihoidontuki maksettakoon vanhemmille, jotka ITSE hoitavat lapsensa kotona! Mukamas-kotiäidit nostavat Kelan kotihoidontukea, hoitolisää ja kuntalisää. Lapset asuvat suurimman osan ajasta mummoloissa ja isovanhemmat hoitavat 24/7. Mikä ihmeen "kotiäiti" se semmoinen on, jonka lapset hoitaa isoäiti??!!

Vierailija
2/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mulle.

Eikä muuten sullekaan, vaikka kuinka sua vituttaa.

Keskityt omiin asioihisi samalla tarmolla niin saat opiskelusikin loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla ikävä ja tympeä elämä jos pitää naapureitansa tuolla tavalla kytätä. Entäs jos ne tekevät susta lastensuojeluilmoituksen kostoksi?

Vierailija
4/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdottomasti ilmoituksen Kelaan! Veronmaksajat maksavat tämänkin perheen elintason!

Kotihoidontuen, asumistuen, lapsilisien ja päivähoidon väärinkäyttäjät pitäisi kaikki käräyttää Kelaan! Kotihoidontuki maksettakoon vanhemmille, jotka ITSE hoitavat lapsensa kotona! Mukamas-kotiäidit nostavat Kelan kotihoidontukea, hoitolisää ja kuntalisää. Lapset asuvat suurimman osan ajasta mummoloissa ja isovanhemmat hoitavat 24/7. Mikä ihmeen "kotiäiti" se semmoinen on, jonka lapset hoitaa isoäiti??!!

Itseasiassa kotihoidontukea maksetaan aina, kun alle 3- vuotias lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa. On ihan laillista, että lasta hoitaa joku muukin kuin äiti, joten älä tee itsestäsi pelleä ja ilmoittele näistä Kelaan.

Vierailija
5/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro miten lapset voi olla hoidossa ja samaan aikaan saada kotihoidontukea?

Vierailija
6/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse on sukulaisesta ei naapurista (joskaan tällä ei ole vissin väliä).

Hyvä kysymys, miten ihminen voi olla kirjoilla lapissa ja käydä silti töissä päivittäin tampereella. Ei verottaja ilm. ainakaan seuraa.

Ja voiha sitä olla KHH-tuella, jos on kahden nuoremman kanssa kotona ja 3 muuta on hoidossa.

Mää tässä vähän pähkäilen omia tuntojani. Tiedän, että suhtautumiseni johtuu kateudesta, ehkä kuitenkin enemmän katkeruudesta ja vähän myös harmituksesta etten itse pysty koijaamaan näin...mutta kyllä se kirvelee katsoa, kun pariskunta ajaa uudenkarhealla tila-autolla kylästelemään lappiin parin kuukauden välein, kun itse väännetään vanhalla fordilla, jota ei ole varaa ede kunnostaa jotta menisi katsastuksesta läpi. Opiskeluista puhumattakaan, kun en pysty niitä suorittamaan loppuun, hukkaan on 4 vuotta mennyt, kun töitä pitää alkaa varmaan etsimään.

Mietin vain omaa ärsytystäni, parantuisikohan se jos tekisin ilmoituksen? Enpä usko...?

Olen sen verran vittuuntunut kuitenkin, etten halua näitä ihmisiä lähelleni (siis kylään tms) vaikka kyseessä on läheinen sukulainen (mieheni sukulainen). Tämä eittämättäö myös tulehduttaa minun ja mieheni välit ja kohtahan ollaankin siinä tilanteessa että saan hyvällä omallatunnolla hakea asumitukia ja muita etuuksia. ;)

Vierailija
7/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lypsämistä, jos isommat lapset ovat hoidossa. Silloinhan hänellä jää saamatta isommista lapsista sisaruslisät kotihoidontukeen.

Mistä tiedät, että auto on ostettu nimenomaan kelan rahoilla. Voihan olla, että ovat saaneet jotain perintöä tai muuta rahaa. Ei niistä ole tapana huudella. On munkin mies saanut perintöä jo kahteen kertaan, mutta en ole siitä mun sukulaisille mitään sanonut, kun mun siskolla on tapana kommentoida muita ihmisiä, että muilla mukamas on niin paljon rahaa. Ja kaukaisemmat sukulaiset nyt vielä vähemmän voivat tietää jostain mun miehen erakkosedän perinnöistä.

Vierailija
8/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskokaan että auto olisi millään kelan rahoilla ostettu. Tämätoinen (joka ei asu muka samassa taloudessa) on työssäkäyvä ja saa kai lainaakin tarvittaessa.

Niin, onahan se aika raskasta olla niin monen lapsen kanssa kotona. Sama kai se on hoitoon laittaa, kun ei mene hoitomaksujakaan...

Vierailija
9/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kotihoidontukea maksetaan aina, kun alle 3- vuotias lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa. On ihan laillista, että lasta hoitaa joku muukin kuin äiti, joten älä tee itsestäsi pelleä ja ilmoittele näistä Kelaan.

Mutta ei olisi ilmaista hoitoa eikä asumistukia saati korotettuja lapsilisiä.

Vierailija
10/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, miten ihminen voi olla kirjoilla lapissa ja käydä silti töissä päivittäin tampereella. Ei verottaja ilm. ainakaan seuraa.

Yhden tuttavaperheen isä on ainakin kirjoilla eri kaupungissa kuin siellä, jossa käy töissä ja asuu viikot. Tosin kyse ei ole tukien nostamisesta, vaan perheen isän työpaikka on eri kaupungissa, jossa perhe varsinaisesti asuu. Miehellä on työtä varten yksiö työkaupungissa, jossa on siis viikot. Myös moni opiskelija voi olla kirjoilla "kotikaupungissaan", vaikkei kävisi siellä kertaakaan koko kuukauden aikana.

Ihan turhaan yritätte käräyttää, ei siitä mitään seuraa. Ehkä kannattaisi lakata kyttäämästä muiden asioita? Miten te jaksatte olla niin kiinnostuneita muiden elämästä? Ja mistä edes tiedätte, mitä tukia kukakin nostaa, ja miten teitä jaksaa kiinnostaa?

Vierailija
11/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan nämä harmillisia, mutta eipä näille oikein mitään voi. Sossun asiakkaana on todella paljon näitä perheitä, joissa mies "asuu" muualla, mutta ei niille mitään voida tehdä.

Vierailija
12/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaat että saavat selville tuonkin... jos sen herran kirjat on muualla niin siinä ei paljoo mitään mahda... tuo on todella ärsyttävää minäkin tiedän perheitä jotka harrastaa tuota, enkä kyllä keksis miten asiaan saatais muutos...

Vierailija
13/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa asutaan VIELÄ yhdessä,mutta näyttää siltä että joudutaan mekin tuo temppu tekemään.Mies ei tosin tienaa niin paljon ja lapsiakin vain yksi. ja väliaikaisesti.

Vierailija
14/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa asutaan VIELÄ yhdessä,mutta näyttää siltä että joudutaan mekin tuo temppu tekemään.Mies ei tosin tienaa niin paljon ja lapsiakin vain yksi. ja väliaikaisesti.

piti vielä lisätä,että työttöminä kannattaa asua yhdessä,mutta jos vain toinen on töissä niin... noloa pyytää mieheltä rahaa.

Vierailija
15/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään saa penniäkää mistään että ihan pelkästään miehen tuloilla eletään eikä tulisi mieleenkään ett olisi jotenkin noloa... me ollaan parisuhteessa ja jos toisella ei ole rahaa niin sit toinen elättää... en minäkään alkaisi vinkumaan vaikka mieheni oisi työtön ja minä töissä.. ihan samalla tavalla elättäisin perheen...

Vierailija
16/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei yhtään noloa nostaa kelan tukia väärin perustein?

Vierailija
17/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies voi käydä töissä oikeassa kotipaikassaan, jos on kirjoilla 800 kilometrin päässä? Saisiko siitä esim. jonkun selvityksen Kelaan ja väärinkäytös voitaisiin todentaa?

Vierailija
18/18 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään saa penniäkää mistään että ihan pelkästään miehen tuloilla eletään eikä tulisi mieleenkään ett olisi jotenkin noloa... me ollaan parisuhteessa ja jos toisella ei ole rahaa niin sit toinen elättää... en minäkään alkaisi vinkumaan vaikka mieheni oisi työtön ja minä töissä.. ihan samalla tavalla elättäisin perheen...

sitten mun mies on nolo,oon kuullu rivien välistä että pitäis munkin tienata.Vaan kun en nyt pysty,kun laki ei anna mennä töihin,vai mikäs päiväkoti ottais 1kk ikäsen vauvan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä