Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset jaksaa aina valittaa palkoistaan ja työajoistaan?

Vierailija
28.06.2011 |

Mä ainakin olen valinnut alan, jossa on tarpeeksi hyvä palkka ja erittäin hyvät etuudet. Jos haluaisin pitkät lomat, niin olisin opettaja. Jos en haluaisi käyttää aivoja, olisin joku siivooja. Jos olisin halunnut tuplapalkan, olisin jatkanut vielä opintoja yliopistotutkintoon. Kaikki on valinnoista kyse.

Kommentteja!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulun jälkeen ajatusta, miten isot lopulta voi noi palkkaerot olla eri aloilla. Alan valitsin pelkän kiinnostuksen mukaan, samoin on tehnyt mieheni. Minä olen teoriassa meistä se hitusen paremmin koulutettu (yliopisto vs. AMK), mutta mieheni tienaa tasan kolme kertaa sen, mitä minä. No, sinänsä hyvä, että edes jompi kumpi tuo leivän pöytään, mutta joskus se silti harmittaa.

Vierailija
2/22 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin pitkät lomat, niin olisin opettaja.

Opeopintoihinkin kun mennään nykyään soveltuvuuskokeen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin halunnut valita paremmin tukevat ja innostavat vanhemmat jne. mutta kuin kaikkea vaan ei voi valita vaan joutuu tyytymään siihen mitä saa, joten totta ihmeessä mulla on oikeus valittaa jos en ole tyytyväinen!

Yleensä en valitakaan niistä asioista joihin olen itse voinut vaikuttaa.

Vierailija
4/22 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yliopistotutkinto takaisi hänelle tupla-ansiot. On kyllä täysin virheellinen kuvitelma, että korkea koulutus olisi lupaus suurista tuloista. Ei maailma nykyään sellainen ole. Tosiaankin se siivousalan yrittäjä tienaa helposti enemmän.

Vierailija
5/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vara valita työpaikkansa. Ja suurin osa ihmisistä pääsee sille omalle alalleen töihin. Kyllä.

Vierailija
6/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakka. Kaikki samalla viivalla.

Jokainen voi hakea oman aivokapasiteetin ja älykkyyden mukaista koulutusta ja työpaikkaa. Kaikki samalla viivalla.

AP

Vierailija
7/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on pakko valittaa jostakin. Mutta rupesin oikein miettimään. Kaikki eivät välttämättä (syystä tai toisesta) pääse sille alalle, jolle haluaisivat. Tietenkin voisi aina kouluttautua toiselle alalle, mutta en minä ainakaan palkan perässä menisi. Kyllä sen työn täytyy olla mielekästä.

Jooh, itse tienaan vain 2200e/kk (brutto) mutta tykkään työstäni. Olisin tietysti voinut hakea esimiesasemaankin, jolloin palkka nousisi, mutta se ei kiinnosta.

Vierailija
8/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikään koulutus ei takaa oman alan työpaikkaa. sitten pitää vain mennä sinne, minne pääsee.

Vierailija
9/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on pakko valittaa jostakin. Mutta rupesin oikein miettimään. Kaikki eivät välttämättä (syystä tai toisesta) pääse sille alalle, jolle haluaisivat. Tietenkin voisi aina kouluttautua toiselle alalle, mutta en minä ainakaan palkan perässä menisi. Kyllä sen työn täytyy olla mielekästä.

Jooh, itse tienaan vain 2200e/kk (brutto) mutta tykkään työstäni. Olisin tietysti voinut hakea esimiesasemaankin, jolloin palkka nousisi, mutta se ei kiinnosta.

ja tietää omat rajat ja todellisuuden.

AP

Vierailija
10/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan takuulla yrittäjänä enemmän kuin sinä...sori vaan..kaikissa asioissa on puolensa..olen vapaa pitämään lomani silloin kun haluan jne!

Vierailija
11/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin pitkät lomat, niin olisin opettaja.

ei kannata miettiä, kun suunnittelee opettajan ammattia.

Vierailija
12/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikään koulutus ei takaa oman alan työpaikkaa. sitten pitää vain mennä sinne, minne pääsee.

Itse menin sinne kouluun lukion jälkeen, mihin päästin. Kituutin 3 vuotta koulussa, jossa en viihtynyt yhtään. Sain vain 1 ja 2 todistukseen. Tämän aikana hain uudelleen kouluun, ja tiesin siinä vaiheessa, mitä haluan. Pääsin haluaamni kouluun ja linjalle heittämällä. Nyt olen ammatissa, joka ei vastaa täysin koulutustani, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen, mihin työhön hain ja loppujen lopulta pääsin.

Jos olisin ollut kuin joka perus pentti, olisin jäänyt ensimmäinen koulutukseni pohjalta hakemaan jotain paskaduunia ja olisin menettänyt elämän haluni jo vuosia sitten.

AP

Vierailija
13/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi hakea oman aivokapasiteetin ja älykkyyden mukaista koulutusta ja työpaikkaa. Kaikki samalla viivalla.

AP

lukiossa keskiarvo 7,4 niin en nyt sanoisi, että olen samalla viivalla sellaisen kanssa jolla oli keskiarvo 9,6. Äläkä tule selittämään jostain ahkeruudesta. Kyllä aika moni joutuu valitsemaan alan, jolle pääsee. Minä esimerkiksi hain leikkaussalisairaanhoitajan opintoihin, enkä pääsyt edes haastatteluihin. Nyt olen kaupallisella alalla, vaikka evvk. Ei todellakaan suurin osa ihmisistä pääse sinne alalle, mikä kiinnostaa, vaan joutuu menemään jonnekin alalle, minne sattuu pääsemään.

Vierailija
14/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan takuulla yrittäjänä enemmän kuin sinä...sori vaan..kaikissa asioissa on puolensa..olen vapaa pitämään lomani silloin kun haluan jne!

Olet siis siivoja ja myös itsenäinen yrittäjä!?! Kerro lisää.

Kyllä minä tiedän, että monet tienaavat paljon enemmän kuin minä, sitä en ole väittänytkään. Itse en halua perustaa omaa firmaa. En halua ottaa riskejä, mitä siihen liittyy. Harva yrittäjä kuitenkaan rikastuu yrityksellään, ainakaan moneen monee ensimmäiseen vuoteen. Ei, en todellakaan ole valmis vaihtamaan omaa työtä vastaavaan, jotta saisin jonkun tonnin lisää palkkaa.

AP

Vierailija
15/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

lukiossa keskiarvo 7,4 niin en nyt sanoisi, että olen samalla viivalla sellaisen kanssa jolla oli keskiarvo 9,6. Äläkä tule selittämään jostain ahkeruudesta. Kyllä aika moni joutuu valitsemaan alan, jolle pääsee. Minä esimerkiksi hain leikkaussalisairaanhoitajan opintoihin, enkä pääsyt edes haastatteluihin. Nyt olen kaupallisella alalla, vaikka evvk. Ei todellakaan suurin osa ihmisistä pääse sinne alalle, mikä kiinnostaa, vaan joutuu menemään jonnekin alalle, minne sattuu pääsemään.

AP

Vierailija
16/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän keskustelua ja kunnon väitteitä, kun AV:lla on niin pirun fiksua porukkaa, mutta ei taida näkyä.

AP

Vierailija
17/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstiesi perusteella, mutta onneksi emme ole ainakaan työkavereita ;) Asiaan, olen kyllä samaa mieltä kanssasi että suomalaiset valittavat ihan liikaa kaikesta työhön liittyvästä, monet odottavat vain eläkettä ja lomia. Jos valitsis sellasen työn jossa viihtyy, ei tarvitse haikailla koko ajan lomille ja muualle. Työ on niin iso osa elämää, että en itse tekisi työtä joka vituttaa usein. Ja olen vaihtanutkin työpaikkaa tällä perusteella. En ole korkeakoulutettu, valinnan varaa on erilaisissa duunarinkin ammateissa. Käyttäkää mielikuvitusta, on muitakin aloja kuin ne tavallisimmat vaihtoehdot.

Vierailija
18/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ns. unelma-ammatissa. Harmi vaan kun siitä ei makseta. Aina ei voi saada kaikkea, mutta ikinä ei saa mitään jos ei koskaan valita ja tyytyy kaikkeen. Minäkin todella ansaitsisin parempaa palkkaa ja tottakai minulla on oikeus valittaa siitä. Jos sinun logiikkasi mukaan elettäisiin ei naisilla ei varmaan olisi vieläkään äänioikeutta, ei olisin 8h työpäivää ja viikonloppuvapaita.

Vierailija
19/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siivousfirmankin aina JOKU omistaa..

Vierailija
20/22 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siivousfirmankin aina JOKU omistaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan