G:Mitä tv-ohjelmaa pelkästi lapsena?
ja milloin se oli? Seurasiko siitä painajaisia tms?
Kommentit (72)
Ja varsinkin tää loru on siitäpitäen kuulostanut kammottavalta...pelottelin sillä pikkusiskoani, joka on vuosimallia-73 :D
"A ring, a ring o' roses,
A pocket full o’posies-
Atishoo atishoo we all fall down"
jo mainitut
- Hiidenvirta
- Safiiri ja Teräs
- Triffidien kapina
- Hämärän rajamailla
Olivat kammottavia.
Tripodien aika oli tosi hyvä. Niin ja Pelle Hermanni on muuten aika karmea, varsinkin sen jälkeen kun oin lukenut luvatta Kingin 'Se' -kirjan (leffaa en nähnyt).
- vm -73 minäkin
Eikö KUKAAN muu pelännyt sitä tietoiskukättä. Se jossa käsi napsauttaa sormia, aukeaa kämmeneksi ja siihen tulee liekki. Vieläkin hyytää.
Minä odotin pienenä noita tietoiskuja. Välillä sormen napsauksen jälkeen sormi osoitti minua, välillä tuli se liekki (myöhemmässä vaiheessa enemmän liekki). Joku tietoiskuissa oli, mikä iski. Osaan vielä monta niistä sana sanalta ulkoa...
alku ja tunnari. Kuva oli vihreän musta ja näytti tutkan kuvaa... jostain syystä pelotti.
Tietoiskukädessä oli jotain ahdistavaa.
Ja sukellusvenesarja 'Das Boot' (olikohan nimi noin) saksalainen sarja, oli pelottava.
sellainen minisarja, vain muutama osa, jossa joukko koululaisia lähti syrjäiselle seudulle luokkaretkelle? Siinä oli sitten loppujen lopuksi hukkuvia lokkeja, uppoavan laivan natisevaa ääntä ja upottavia aaltoja.
Tuota nimittäin olen monesti lapsuuden jälkeen miettinyt, mutta ikinä en ole muistanut nimeä. Se jäi sykähdyttävästi mieleen, olisi hienoa jos kyseinen juttu olisi ollut juuri Hiidenvirta.
RÖLLI (katsoin tenavana tuota pelkästään mamman sylistä). Tuo siis alle kouluikäisenä.
Vähän isompana puolestaan Hälytys 911, se alkutunnari oli musta pelottava ;D Ja mä näin tuosta painajaisia. Sainkin sitten katsoa tuosta vaan ne synnytys ja muut ei-pelottavat pätkät.
Samoin Poliisi tv;n alkutunnari pelotti. Ja sain parista jaksosta painajaisiakin.
Olisi kiva näin myöhemmin nähdä, oliko ne elämään nousseet tyynyt niin pelottavia kuin muistelen..vai olivatko ne tyynyjä ollenkaan?? Ja entäs se valo aina jossain seinällä? Mitä se tarkoitti? Se pelotti ihan eniten, vaikka nyt muistelen, että olisi ollut kuin joku taskulampun valo..?
t. se ensimmäinen vm- 73
ja sen mukana Maryn ja Adamin vauva ja se Garveyn täti), näin tuon jälkeen ties kuinka kauan painjaisia, varsinkin siitä, kun se Alice näkyi ikkunassa ja liekit loimusi siellä sen selän takana.. Ja pelkäsin tuon jälkeen tulipaloja.
Olin tuolloin n. 10v, kun näin jakson.
Hittimittari ja ne Mikko Alatalon siniset rillit, karrrrrmivaaa :/
Olisi kiva nähdä kaikki uudestaan.
Minuakin pelotti ihan sairaasti Soittorasiassa se ovenkahvakohtaus!
Kuvattu Norjan Ålesundissa.
Laitan linkin, kun moni sitä muistelee. Löysin wikistä vain englanniksi ja norjaksi. Norjaksi enemmän tekstiä. Jos kysyttävää, voin kääntää.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maelstrom_(TV_series)
Eikö KUKAAN muu pelännyt sitä tietoiskukättä. Se jossa käsi napsauttaa sormia, aukeaa kämmeneksi ja siihen tulee liekki. Vieläkin hyytää.