G:Mitä tv-ohjelmaa pelkästi lapsena?
ja milloin se oli? Seurasiko siitä painajaisia tms?
Kommentit (72)
Pätkiksiä ja mitä näitä nyt oli. Mua ahdisti kun niissä räjäyteltiin toisia ja mentiin littanaan ynnä muuta, enkä ymmärtänyt mikä toisia lapsia niissä nauratti.
Tää oli 80-luvun alussa. Ei tullut painajaisia mutta unentulo viivästyi kun mietin näitä.
sillon aikanaan se oli hurjaa katottavaa. Näyttivät palaneen ruumiinkin kerran, tunnistaako kukaan, ei sovi herkille sanoi Raija Pelli suurilla silmillään :) Ihme että vanhemmat anto kattoa, eivät varmaan tienneet tarkalleen mikä ohjelma Poliisi tv oikein oli.
Hiidenvirtaa en muista, mutta Safiiri ja Teräs oli TODELLA pelottava. Katsoin sitä jotenkin salaa enkä muista mitä siinä tapahtui, mutta tunnelma oli huippuahdistava.
T. toinen -73
oli pelottava, mutta mun mielestä siinä ainakin meidän telkkarissa kuului samalla joku tosi kimeä ujeltava ääni ja se oli se, joka pelotti. Mä pelkäsin nukkumattia, joka heitti unihiekkaa, menin aina tuolin taakse piiloon. Aika pienenä kuitenkin siis.
oli pelottava, mutta mun mielestä siinä ainakin meidän telkkarissa kuului samalla joku tosi kimeä ujeltava ääni ja se oli se, joka pelotti. Mä pelkäsin nukkumattia, joka heitti unihiekkaa, menin aina tuolin taakse piiloon. Aika pienenä kuitenkin siis.
Hämärän rajamailla ja varsinkin Kauhua kryptasta. Muistan vieläkin yhden Kryptan jakson, joka aiheutti minulle ja serkulle kauhujen yön, mutta nyt kun aikuisena sen näin uusintana se lähinnä nauratti. :D
Tai siis en tietenkään saanut sitä katsoa, mutta hiivin aina ovenraosta kurkkimaan sen alkutunnarin. Onnenpäivistä satuin näkemään yhden tulipalojakson ja sen jälkeen pelkäsin pitkään hillittömästi tulipaloa. Vähän vanhempana pelotti V.
80-luvulla tulivat, ei painajaisia, mutta sormien välistä katsoin ja välillä silmät kiinni:)
Täysi-ikäisenä olen pelännyt ainakin Salaisia kansioita, kauhuleffoja en tykkää katsoa ollenkaan.
matlock, iltapäivällä tais olla, siinä oli murhia, HUI!!jo se tunnusmusa oli karmiva:-/
Twin Peaksia. Olin ensimmäiellä luokalla kun kaverin luona salaa katsottiin yksi jakso niiden videoilta.
Siinä oli joku semmoinen kohta kun mies meni peilin ääreen ja se muuttui jotenkin erinäköiseksi siinä tms. Tuon jälkeen en hampaita pestessäkään vuosiin katsonut kotona peiliin. Ja yleensäkin peiliin vilkaisu tapahtui tuon jälkeen todella pikaisesti.
Trauma jäi: vieläkin kun jossain jännässä leffassa joku menee peilin eteen, suljen silmäni - en vaan pysty katsomaan kun tulee aina se Twin Peaksin kohtaus mieleen ja kamala pelko...
Juuret oli paha (en tosin saanut katsoa, mutta kurkin ovenraosta...). Vähän vanhempana V pelotti tosissaan. Ja sitten Twilight Zone (jota en varmaan uskaltaisi katsoa vieläkään - kaikki yliluonnolliset / kauhujutu pelottaa...).
Famea pelkäsin myös, kun siinä oli joku meediojuttu jossain jaksossa, pelkäsin, että omatkin silmät muuttuvat eri värisiksi ja minusta tulisi joku muu. Muistaako kukaan tälläistä jaksoa? Itsellä vain hataria muistikuvia.
ei painajaisia, en ois vaan uskaltanut yksin vessaan ym.
ihmemies mcgyver aiheutti kauhua!
ja Twilight Zone. Noi olis niin kiva nähdä uudelleen nyt aikuisena, että oisko vielä yhtä pelottavia, mutta pakko vaan oli aina katsoa.
Yksi elokuva on myös jäänyt mieleen, joka katsottiin kaverin luona videolta, mutta nimeä en muista.. Se kertoi jostakusta sokeasta naisesta, jonka talossa liikkui murhaaja. Oli sillon tosi jänskä.
Muistan tuon sarjan tosi elävästi, mutta nimen olin kokonaan unohtanut. Toivottavasti se vielä uusittaisiin jollakin "normaali" kanavalla.
Siinä joku oli saaressa, ovi lukossa ja sitten se oven kahva kääntyi...! Sen muistan aidosti vieläkin. Taisi se jakso päättyä tuohon karmivaan tiheäjännityksiseen kohtaukseen.
Muistelen, että Soittorasia olisi tullut joskus myöhemmin uusintana. En silloin tainnut niin uppoutua sarjaan, kuin pienenä.
Mikään ohjelma ei ole jäänyt niin mieleen, kuin Soittorasian ovenkahva öiseen aikaan saaressa.
ja Linnut.
Kuolema käy kierrolla, Nukke (oli ihan kauhea), sitten joku ruotsalainen lastenohjelma från a till ö pitkänokkaisine naisineen.