Ihanaa! Pääsemme muuttamaan kerrostaloon!
Olen lopen kyllästynyt asumaan ok-talossa. Vihdoinkin talolle löytyi ostaja ja me pääsemme muuttamaan.
Aluksi olin innoissani omasta talosta mutta sitten opin tajuamaan kuinka kallista siinä asuminen on ja kuinka paljon pitää säästää koko ajan kaikesta mukavasta. Kuten vedestä ja sähköstä. En olekaan valmis loppuikääni värjöttelemään liian kylmissä huoneissa ja käymään vain pikaisesti haaleassa suihkussa. En jaks aluoda lumia enkä leikata nurmikkoa. Kukat on kivoja mutta tällaisia kesinä vettä kuluu hirveästi niiden kastelemiseen. En jaksa eikä kiinnosta.
Lisäksi kyttäävät naapurit. Ei paljon auta, että eivät ole ihan seninän takana, kyllä ne tuolta tien toiselta puolelta ja raja-aidan takaa pystyvät silti kyttäämään tehokkassti ja työntämään nokkansa joka asiaan.
Ei enää ikinä mihinkään ok-talolähiöön!
Kommentit (24)
Mekin meinattiin tehdä se virhe, että muutetaan ok-taloon mutta tultiin järkiimme ja nyt asutaan kerrostalossa ja meidän kodin sijainti on kannaltamme aivan täydellinen.
Ja me ei todellakaan olla "kädettömiä", itse ollaan remontoitu parikin asuntoa jne. Elämä jatkuvalla työleirillä ei vaan inspiroi vaan nautimme vapaa-ajasta muulla tavoin. Meillä on hyvä taloyhtiö ja ihanat naapurit joten kyttäämistä jne. ei ole.
Ja erityisesti nyt, kun löytyi sellainen talo, jossa on ihan oikeasti yhteisöelämää, eikä mitään postiluukusta rappukäytävissä kulkevien kyttäystä. Tästä en muuta pois, jos ei pakko ole. Ja kaikkien järkytykseksi: tämä on vieläpä vuokra-asunto.
kivaahan se lapsen oli siellä elellä, mutta vanhempien hermot olivat aina kireällä laskujen, korjausten yms. takia.
Mieluisin asumismuoto olisi rivari, jos olisi kunnollinen oma piha ilman naapureiden tirkistelyjä jne.
Kerrostalossa asumme nyt ja inhoan meteliä!
mutten helsingissä. Ikkunasta näkyy meri mikä tarkoittaa sitä, ettei tartte mennä kuin tien yli ja pääsee rannalle/venelaitureille. Kahdensadan metrin päässä on kunnon uimaranta.
Olen joskus asunut ok-talossa enkä tykännyt yhtään. Jos haluan hoidella pihaa tms., otan veneen alleni ja lähden mökille (jonka muuten "kädetön" mieheni on rakentanut isänsä kanssa).
Naapuritkin ovat mukavia ja usein istuskellaa pihalla (siis kesäaikaan) jutellen ja grillaten. Noh, kait meillä on käynyt erittäin hyvä tuuri =)