Ihanaa! Pääsemme muuttamaan kerrostaloon!
Olen lopen kyllästynyt asumaan ok-talossa. Vihdoinkin talolle löytyi ostaja ja me pääsemme muuttamaan.
Aluksi olin innoissani omasta talosta mutta sitten opin tajuamaan kuinka kallista siinä asuminen on ja kuinka paljon pitää säästää koko ajan kaikesta mukavasta. Kuten vedestä ja sähköstä. En olekaan valmis loppuikääni värjöttelemään liian kylmissä huoneissa ja käymään vain pikaisesti haaleassa suihkussa. En jaks aluoda lumia enkä leikata nurmikkoa. Kukat on kivoja mutta tällaisia kesinä vettä kuluu hirveästi niiden kastelemiseen. En jaksa eikä kiinnosta.
Lisäksi kyttäävät naapurit. Ei paljon auta, että eivät ole ihan seninän takana, kyllä ne tuolta tien toiselta puolelta ja raja-aidan takaa pystyvät silti kyttäämään tehokkassti ja työntämään nokkansa joka asiaan.
Ei enää ikinä mihinkään ok-talolähiöön!
Kommentit (24)
Mä en tosin tiedä, miksi vedestä ja sähköstä pitää säästää omakotitalossa yhtään enempää kuin kerrostalossakaan, mutta samapa tuo.
tuliterässä kerrostalossa ylin kerros, reilut sata neliötä ja 10 metriä pitkä lasitettu parveke :))))) ahh tätä eloa, kylppärin ja keittiön varustetaso on aika makea...
tuliterässä kerrostalossa ylin kerros, reilut sata neliötä ja 10 metriä pitkä lasitettu parveke :))))) ahh tätä eloa, kylppärin ja keittiön varustetaso on aika makea...
Minäkin viihdyn kerrostalossa. Ei teetä ylimääräisiä töitä, ja napurit turvallisesti seinän takana jos jotain sattuisi.
Ihanaa asua stadin keskustassa kaikkien palveluiden äärellä. Niitä olen kaivannut ihan hirveästi noiden "maallavietettyjen" vuosien aikana! Ihanaa kesää sinulle ja kaikille muillekin, jotka nauttivat kerrostaloelämästä!
tähän mennessä kaikki talonsa :DDD eipä ole kädetön! nyt remontoi mökkiä.
Lisäksi kyttäävät naapurit. Ei paljon auta, että eivät ole ihan seninän takana, kyllä ne tuolta tien toiselta puolelta ja raja-aidan takaa pystyvät silti kyttäämään tehokkassti ja työntämään nokkansa joka asiaan. Ei enää ikinä mihinkään ok-talolähiöön!
on mollata kerrostalojen asukkaita? Ihan kiinnostuksesta kysyn: Uskotteko olevanne jollain lailla parempaa väkeä?
ei enää ikinä toivottavasti!
kyllä omakotitalossa on ihana asua!!
on mollata kerrostalojen asukkaita? Ihan kiinnostuksesta kysyn: Uskotteko olevanne jollain lailla parempaa väkeä?
samaa voisi kysyä sinulta!
Toivon että seuraava etappi on just rivarista omakotitaloon!
itelle olis ihan painajaismaista, on tullut kokeiltua. Ja siinä kämpässä missä asuin niin oli tilaa ja iso lasitettu partsi, saunat ja isot pesutilat itellä, tilaa ja ylin kerros hissillä.
Oli kauheeta, mutta se ei vaan sopinut mulle. Nyt ok-talo järven rannalla, juuri tultiin lasten kanssa rannasta oltiin siellä koko alkupäivä.
Mä nautin siitä kun oikeasti ovesta pääsee suoraan ulos eikä mihinkään porraskäytävään. Että voi mennä kahvin kanssa ulos eikä parvekkeelle, voi mennä pihakiikkuun tai tramppikselle tai hiekkiksen reunalle. Tai vaan kävellä nurmikolla. Eikä onneksi suoraan näe naapurit pihaan mutta silti ovat aika lähellä.
Kerrostalossa muuten sinänsä vikaa ole, mutta musta vaan aina tuntui siellä siltä että pitäisi päästä jonnekin KOTIIN. Tosi outoa ehkä, johtuneekohan sitten siitä että olen maatilalta kotoisin. Tykkään että on tilaa. En silti minnekään erämökkiin voisi kuvitella muuttavani. Mutta kaupungissa vaan tuntuu aina siltä kuin olisi siellä jotenkin väliaikaisesti.
Aplle kaikkea hyvää, onneksi meitä on moneen junaan. Ja kyllä mä muistan sua sitten kun on siivouspäivä :D Neliöitä soisi silloin olevan vähemmän ja toki tavaraa myös, ja senkin muistan että ulko-ovesta tosiaan tullaan suoraan sisälle, samalla kun tulevat ne hiekat ja muut sotkut.
samaa voisi kysyä sinulta!
Enpä huomannut tässä ketjussa kenenkään haukkuneen ok-talossa asujia, on puhuttu vain ok-talossa asumisesta ja siitä, pitääkö siitä vaiko ei. Sen sijaan kerrostaloasujia haukutaan tässä(kin) ketjussa kädettömiksi ja ties miksi...
samaa voisi kysyä sinulta!Enpä huomannut tässä ketjussa kenenkään haukkuneen ok-talossa asujia, on puhuttu vain ok-talossa asumisesta ja siitä, pitääkö siitä vaiko ei. Sen sijaan kerrostaloasujia haukutaan tässä(kin) ketjussa kädettömiksi ja ties miksi...
Mutta näin kesällä se on syvältä.
Onneksi asutaan kuitenkin luonnon keskellä ja lähes järven rannalla:)
En tajua miksi tästä pitää tosiaan vetää köyttä. Sama kai se pitäisi olla itselle missä toinen asuu, jos vain itsetunto on kohdillaan.
Kukat on kivoja mutta tällaisia kesinä vettä kuluu hirveästi niiden kastelemiseen. En jaksa eikä kiinnosta.
ole mennyt litraakaan hanavettä kukkien kastelemiseen. Paitsi sisällä, mutta se ei juuri kerrostaloelämästä poikkea.
Merinäköala on kiva ja alue arvostettu. En muuttaisi pois, vaikka asuntomme hinnalla saisi monta omakotitaloa :)
Mutta naapurista pöllyää tupakansavu ja unelma on muuttunut painajaiseksi.
Jos kaikki menee kohdalleen naapurin/naapurien kanssa, kerrostaloasuminen on kyllä ihanan vaivatonta -etenkin jos koti on keskustan lähettyvillä :)
Merinäköala on kiva ja alue arvostettu. En muuttaisi pois, vaikka asuntomme hinnalla saisi monta omakotitaloa :)
meillä laski asumiskustannukset, kun muutettiin rivitalo kaksiosta yli 100m2 omakotitaloon! kun maksetaan vain omat menot, edullisempaa.joten ei aina omakotitalossa ole kallista asua.
minua ei saisi ikinä kerrostaloon asumaan.