Kuulin päiväkodissa, että 2v tyttö painaa vain 10 kiloa!
Järkyttävää! Oli kyllä tyytyväisen oloinen, mutta 10 kiloa kuullostaa todella vähäiseltä.
Kommentit (55)
poika painoi tuon verran puolen vuoden iässä ja tyttö vuoden iässä....
painaa 13kg!
Oli 2v neuvolassa 10,5kg!
Ja on terve ja reipas ja onnellinen! Järkkyä!
No sinä se ilmeisesti järkytyt kohtalaisen vähästä. 10kg ei ole mitenkään järkyttävän vähän. Pitää ottaa pituuskin huomioon. Meilläkin on siroja lapsia, jotka on 2v painaneet hiukan alle, tai hiukan päälle 10kg. Enemmän minua järkyttää ne 2 vuotiaat, jotka on selvästi turhan painavia.
Ystävällänikin on 2v tyttö joka painaa 10kg. On vain lyhyt, siro ja hoikka aivan kuten äitinsäkin.
Meidän tyttö painoi 2-vuotisneuvolassa 10,5 kg. Sekin on ihan tyytyväisen oloinen, mutta ei kai se oikeasti voi olla, kun painaa vain kymmenen kiloa! Vaikka syökin ihan hyvin eikä ole mitään tavallista flunssaa pahempaa sairastanut. Pakko soittaa heti huomenna neuvolaan, että mitä mä nyt teen kun tämä lapsi painaa niin vähän!!!!! Ja että av:lla kerrottiin, että jossain tarhassakin oli joku tyttö, joka painoi yhtä vähän, ja sekin oli ihan järkyttävää, niin kyllähän tämäkin sitten on. Tosin voinko mä luottaa nyt enää neuvolaankaan, kun ne ei oo sielläkään puuttuneet tähän järkyttävään asiaan ollenkaan? Voi apua!!!
Meidän tyttö painoi 2-vuotisneuvolassa 10,5 kg. Sekin on ihan tyytyväisen oloinen, mutta ei kai se oikeasti voi olla, kun painaa vain kymmenen kiloa! Vaikka syökin ihan hyvin eikä ole mitään tavallista flunssaa pahempaa sairastanut. Pakko soittaa heti huomenna neuvolaan, että mitä mä nyt teen kun tämä lapsi painaa niin vähän!!!!! Ja että av:lla kerrottiin, että jossain tarhassakin oli joku tyttö, joka painoi yhtä vähän, ja sekin oli ihan järkyttävää, niin kyllähän tämäkin sitten on. Tosin voinko mä luottaa nyt enää neuvolaankaan, kun ne ei oo sielläkään puuttuneet tähän järkyttävään asiaan ollenkaan? Voi apua!!!
että ne on unohtaneet viime punnituksen. Nehän tekee ls-ilmoituksen noin järkyttävästä asiasta.
ja vieläpä tyttö painaa 4 kk iässä 9 kiloa! Tulossa läskiin äitiinsä.
ja 4v 13kg
Ei lihonut sitten millään...
Jos minulle olisi silloin joku tullut asiaa taivastelemaan olisin varmasti toivottanut kysyjän painumaan ...ttuun!
Terveydenhoitaja alkoi suosittelemaan rasvatonta maitoa ja jätti lauseen kesken, taisi hoksata että jos laspi kasvaa -30 käyrällä niin ei ehkä kannata enää mitään rasvatonta suositella kun ravitsemusterapeuttikin käski käyttää kuohukermaa.
että ne on unohtaneet viime punnituksen. Nehän tekee ls-ilmoituksen noin järkyttävästä asiasta.
Naapurissa on samanikäinen tyttö, joka painaa 14 kg, niin en ole kyllä uskaltanut senkään äidlle kertoa meidän lapsen painoa tuon ls-ilmoituksen pelossa. Niinpä sanoin sille, että "joo, meidäkin muksu painaa saman verran". Vähän se näytti epäluuloiselta, mutta kun katseli tyttöjä vierekkäin, mutta ehkä se kuitenkin uskoi
2v1kk painaa 10,3kg.. Ja ajattele! Edes neuvolan täti ei ollut huolissaan! :D
Ja kyllä, saa ruokaa ihan joka päivä ja monta kertaa. Syökin vielä hyvällä ruokahalulla.
kun neljävuotiasta ei voi laittaa turvavyöistuimeen, painon pitäisi olla 15kg, että turvavyöt menevät lukkoon jarrutuksessa tai äkkitilanteissa. Pienemmällä painolla ei auton vöiden mekanismi toimi, nyt sit ollaan hankkimassa neljävuotiaalle palkki-istuinta...
meitä on aika montaa eri sorttia ja kaikki on normaalin kokoisia.
Painoindeksit ei kerro aina yhtikäs mitään.
Naapurissa on samanikäinen tyttö, joka painaa 14 kg, niin en ole kyllä uskaltanut senkään äidlle kertoa meidän lapsen painoa tuon ls-ilmoituksen pelossa. Niinpä sanoin sille, että "joo, meidäkin muksu painaa saman verran". Vähän se näytti epäluuloiselta, mutta kun katseli tyttöjä vierekkäin, mutta ehkä se kuitenkin uskoi
vaikka tyynyt mahaan kun menee naapurin läskin kanssa leikkimään. Munkin lapsi painoi 2v 9,6 kg niin että seuraavaan punnitukseen pistän sille kiviä taskuun. Ettei vaan tulis sitä ls-ilmoitusta.
mitäpä sitten. Jos lapsi on terve niin välliäkös tuolla. Tiedät kai, että normaalin haarukka noissa paino-asioissakin on todella laaja?