Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tässä Helsinki-vihamielisyydessä on kyse?

Vierailija
27.06.2011 |

Mulle tuli tuosta Helsinki-angsti -ketjusta niin mieleen yksi mun kaveri, jolle on kunnia-asia olla tuntematta Helsinkiä ollenkaan. Hän on Keski-Suomesta ja matkustaa mieluumin vaikka Vantaalle tai Espooseen kuin Helsinkiin. (Hän ei tajua, että Espoo ja Vantaa on oikeastaan Helsingin lähiöitä...) Hänellä on jokin ihmeellinen antipatia maan pääkaupunkia kohtaan, vaikka hän ei ole koskaan käynyt siellä. Uskoisin, että tuossa Helsinki-raivo -ketjussa kirjoittaa hänen hengenheimolaisiaan o_O Mistä tässä ilmiössä on kyse? Miksi vihaatte Helsinkiä ja ärsyynnytte näin pirusti siitä, että n. kolmannes kansasta on kiinnostunut alueesta?

En minä ärsyynny siitä, jos täällä puhutaan Hervannasta. Jos vierailen jossain Suomen kaupungissa, niin mielelläni tutustun sen eri kaupunginosiin, niiden avulla on helpompi hahmottaa aluetta. Esim. Helsingin kaupunginosat ovat kuin pieniä kaupunkeja kaupungin sisällä, monet hyvinkin erilaisia olemukseltaan, maineeltaan, väestöpohjaltaan, arkkitehtuuriltaan jne.

Mistä tämä Helsinki-raivo? (taas)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta, kuin että jotkut ihmiset saa kiksejä joidenkin asioiden, ilmiöiden tai ihmisryhmien vihaamisesta. Kyllähän täällä on esiintyy myös maaseutuvihamielisyyttä, jos nyt otetaan esimerkiksi pelkkä maantieteestä johtuva inho.

Vierailija
2/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään Helsingistä, aivan kuten pääkaupunkilaisetkin Lapista :)

En tunne kuin joitakin kaupunginosia hieman paremmin, tarkoitus on kyllä syventää Helsinki-tuntemusta. Ei mulla mitään ole Helsinkiä vastaan, kiva kaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhota tai vihata on silkkaa ajan ja energian haaskausta. Senkin energian voisi käyttää itsensä kehittämiseen.

Vierailija
4/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään Helsingistä, aivan kuten pääkaupunkilaisetkin Lapista :) En tunne kuin joitakin kaupunginosia hieman paremmin, tarkoitus on kyllä syventää Helsinki-tuntemusta. Ei mulla mitään ole Helsinkiä vastaan, kiva kaupunki.

Vierailija
5/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään muualla ole noin täysiä idiootteja, ei varmaan koko maailmassa, siltä ainakin on alkanut tuntumaan :(

Vierailija
6/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrogantit ja tyhmät ihmiset sen saa aikaiseksi, jotain sudettisavolaisia ja muita pakkomuuttaneita paikka täynnä ja se näkyy ja kuuluu. Kamala pätemisen tarve, säälittäviä ihmisiä.

Vierailija
7/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut puolet elämästäni maalla, viimeisimmän puolen Helsingissä.

Maalaisilla on ikuinen huonommuudentunne ja luulo siitä, että helsinkiläiset kuvittelisivat olevansa parempia. Pitää siis vihata jo etukäteen.

Ja onhan Helsingissä kaikkea, se on oikea eurooppalainen kaupunki. Toisin kuin moni muu, edes Tampere (Turku minusta on jo historiansakin takia). Voihan siitä olla kateellinenkin.

Ne, jotka maalta "saivat aikaiseksi lähteä", olivat niitä kadehdittuja jo muinoin. Sinne jäivät luuserit. Nyt sinne jääneet joutuvat todistelemaan varmaan itselleenkin, että tämä on oikeasti hyvä juttu ja maalla ollaan niin lupsakoita.

Mutta lopulta siis kyse on tuntemattomuudesta puolin ja toisin. Itse saan haukkua molempia, koska kokemusta on. Monella ei ole.

Vierailija
8/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöljiä ole.

Itse asun maalla ja pyöritän yritystoimintaa joka yltää Helsinkiin asti. Kaikki on lopulta kiinni asenteista ja siitä haluaako nähdä nenäänsä pidemmälle.

Itse olen asunut puolet elämästäni maalla, viimeisimmän puolen Helsingissä.

Maalaisilla on ikuinen huonommuudentunne ja luulo siitä, että helsinkiläiset kuvittelisivat olevansa parempia. Pitää siis vihata jo etukäteen.

Ja onhan Helsingissä kaikkea, se on oikea eurooppalainen kaupunki. Toisin kuin moni muu, edes Tampere (Turku minusta on jo historiansakin takia). Voihan siitä olla kateellinenkin.

Ne, jotka maalta "saivat aikaiseksi lähteä", olivat niitä kadehdittuja jo muinoin. Sinne jäivät luuserit. Nyt sinne jääneet joutuvat todistelemaan varmaan itselleenkin, että tämä on oikeasti hyvä juttu ja maalla ollaan niin lupsakoita.

Mutta lopulta siis kyse on tuntemattomuudesta puolin ja toisin. Itse saan haukkua molempia, koska kokemusta on. Monella ei ole.

Vierailija
9/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kaikki maalaisetkaan ihan pöljiä ole.

No ei ei, mutta te heti luulette, että helsinkiläiset teistä niin luulevat! Munkaan viestissäni ei mainittu tyhmyydestä mitään, mutta heti luulit niin.

Se on sitä alemmuudentunnetta.

Vierailija
10/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä maalta että kaupungista

Vierailija
11/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrogantit ja tyhmät ihmiset sen saa aikaiseksi, jotain sudettisavolaisia ja muita pakkomuuttaneita paikka täynnä ja se näkyy ja kuuluu. Kamala pätemisen tarve, säälittäviä ihmisiä.

Vierailija
12/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku koskaaan Helsingissä käymätön, Helsinkiä vihaava tulla selittämään ilmiötä?

Vierailija
13/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa ja Espoo ovat tietääkseni itsenäisiä kaupunkeja eikä Helsingin lähiöitä. Luulisi helsinkiläistenkin sen tietävän.

Vierailija
14/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervis vaan, inhoan Helsinkiä. Onneksi pääsin sieltä pois. 17v asti halusin pois ja 25v muutin.

Eli 25 vuotta asuin siellä, yööööööööööööök

Vierailija
15/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa haluaisi asua niin isossa kaupungissa. Pakettiin kun näyttävät kuuluvan kalliit asunnot, ylipitkät työmatkat, huonot päivähoitotilanteet jne.

Vierailija
16/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään muualla ole noin täysiä idiootteja, ei varmaan koko maailmassa, siltä ainakin on alkanut tuntumaan :(

Ei nyt muutaman innokkaan kirjoittelijan takia kannata muodostaa yleistä mielipidettä. Lisäksi jossain ketjussa joku provoilija mainitsikin että oli jo useamman viestin kirjoittanut joten kun jakaa kommenttien määrän parilla kolmella niin aika pieni provo porukka tätäkin palstaa lueskelee.

Olen itse syntyperäinen hesalainen ja olen pienestä pitäen ihmetellyt mistä noi kaupunki inhokki jutut opitaan. Ilmeisesti kuulevat vanhemmiltaan koska itselle moista ei ole kehittynyt. Voisin aivan hyvin asua vaikka Tampereella, Lahdessa tai Turuus tai ei nyt Turus mutta... Vitsi vitsi. Hienoja kaupunkeja Suomi täynnä ja ihmisiä myös.

Vierailija
17/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiallisesti tapahtumarikas ja keskusta on todella kaunis ja upea. Myöds kaupungin läpi menevä keskuspuisto mahdollisuuksineen on hieno.

Mutta silti en siellä asuisi. Luonteeni ei sovi sinne, arvostaan omaa rauhaa ja sitä tiettyä vapautta mitä pienemmällä paikkakunnalla on. Helsingissä on kiva käydä, mutta sieltä on myös kiva lähteä pois.

Vierailija
18/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme siis kaveriporukka helsingistä,lähdimme lappeenrantaan häihin,päätimme häiden jälkeen mennä viltsu nimiseen yökerhoon,meistä taisi nähdä että olemme helsingistä,emme erikoisemmin mainostaneet sitä,muuta kun ovella kysyttiin että onko tää yökerho ja olemme helsingistä tulleet vierailemaan tänne,ja pääsimme sisään.

Illan päätyttyä jotain kolmen jälkeen meidät heitettiin ulos,emme olleet missään kaato kännissä emme riehuneet tai muutenkaan,nautimme illasta,kunnes portsari tuli ja heitti yhden meistä pp

pois ja pyysi poistumaan,nähtävästi joitakin ärsytti kun helsinkiläiset pitivät hauskaa,laitoinkin asiakaspalautetta ja sanoinkin voitte olla varma et emme tule ikinä tähän yökerhoon ja emme suosittele tätä koskaan kenellekään.

Vierailija
19/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ynseän ja töykeän kuuloista. Lisäksi vuosia lapissa hiihtokeskuksessa työskennelleenä voin todeta, että käytös voi myös olla todella moukkamaista, kun helsinkiläiset itse kuvittelevat olevansa jotakin parempaa...Nämä minun ja muutaman muun mielipiteitä. Tunnen kyllä muutaman paljasjalkaisen helsinkiläisen ja he taas edustavat sitä fiksua osaa. Eli kuspäitä löytyy joka paikasta, Hangosta Utsjoelle.

Vierailija
20/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua lähinnä ärsyttää vaan se pääkaupunkikeskeisyys. Huvittaa kun palstalla toiset helsinkiläiset kuvittelevat kaikkien avausten koskevan vain Helsinkiä. Jos joku kysyy gallupissa että missä asut niin tuskin älykäs vastaa että "Kalliossa"....vai mitä sanot ap? Kun tää on maanlaajuinen foorumi ja täällä palstailee ihmisiä ympäri maata niin oletettavasti ei haeta kysymyksellä vastausta että missä päin Hesaa asut...