Macin käyttäjiä paikalla? Tökkiikö teillä kone tänään normaalia enemmän?
Ei hyvää päivää. Tuntuu että tämän macin kanssa saa tapella jatkuvasti: lataa, lataa ja lataa. Mainoksia, sivuja, ihan mitä vain, välillä safari ei pysty avaamaan sivua, välillä taas pystyy. Kone on hidastunut ihan uskomattomasti parin päivän aikana, tämä päivä on kaikista pahin tähän mennessä!!
Ei voi edes kuvitella katsovansa mitään videoleikettä tai ohjelmapätkää, kun se lakkaa näkymästä muutaman minuutin päästä sekoilevan latauksen vuoksi.
Onkohan joku ohjelmistopäivitys epäonnistunut?
Onko muilla samoja ongelmia vai johtuuko vain omasta koneesta?
Kommentit (17)
Mullakin toimii kuin unelma. 2 vuotta vanha mac on ihan tasan yhtä nopea kuin uutena, ei ole yhdestäkään pc:stä voinut sanoa samaa.
Onko jo vanha kone, ja onko kovassa käytössä? Se mikä macista yleensä hajoaa ajan kanssa on kovalevy. Se oireilee juuri tuollaisena hidastumisena ja epämääräisenä tökkimisenä.
Soita mac-huoltoon.
Mullakin toimii kuin unelma. 2 vuotta vanha mac on ihan tasan yhtä nopea kuin uutena, ei ole yhdestäkään pc:stä voinut sanoa samaa.
Onko jo vanha kone, ja onko kovassa käytössä? Se mikä macista yleensä hajoaa ajan kanssa on kovalevy. Se oireilee juuri tuollaisena hidastumisena ja epämääräisenä tökkimisenä.
Soita mac-huoltoon.
Kone on noin puolisen vuotta vanha iMac, eli ei pitäisi olla kyse koneen vanhenemisesta tai kovalevystäkään. Avautuu ja sulkeutuu yhtä nopeasti kuin aina, ainoastaan safari ja firefox tökkii molemmat ja ylipäätään sivujen latautuminen on hidastunut. Itsekin olen pähkäillyt josko nettiliittymässä olisi jotakin vikaa. iPhone toimii langattomasti ilman ongelmia kotiverkossa, eli kaiken järjen mukaan verkkoyhteyksien pitäisi olla kyllä ok.
Täytynee soitella mac-huoltoon jos tämä ei ala korjaantua...
Poista selaushistoria, se auttaa ton Safarin kanssa. Safari -> Nollaa Safari... -> Ruksaa seuraavat: tyhjennä historia, poista esikatselukuvat, tyhjennä välimuisti
Poista selaushistoria, se auttaa ton Safarin kanssa. Safari -> Nollaa Safari... -> Ruksaa seuraavat: tyhjennä historia, poista esikatselukuvat, tyhjennä välimuisti
Eipä auttanut tuokaan toimenpide.
Säännöllisen epäsäännölisesti kone herjaa nettisivuja avatessa, että: Safari ei voi avata sivua ”https://www.XXXXXXX.fi”, koska Safari ei löydä palvelinta ”www.XXXXXXX.fi”.
Eli safari ei jostakin kumman syystä löydä joskus palvelinta, mutta heti uudelleen samaa sivua kokeilemalla se yht'äkkiä sen löytääkin. Missä vika? Safarissa?
Olisko vain nettiyhteys jumissa?
Kuulostaa vähän siltä, että nimipalvelin hidastelee. Eli eka pyyntö aikakatkeaa, koska nimipalvelin ei vastaa riittävän nopeasti. Seuraava pyyntö onnistuu, kun vastaus nimipalvelimelta on vihdoin tullut ja jäänyt modeemin muistiin. Ainakin Elisalla on ollut tuollaista vikaa joskus.
Ja joo, mun mac pelittää tänään ihan normaalisti.
selaimena FF
Tosin aamulla jotenkin jökähti, eikä suostunut avaamaan näyttöä ollenkaan. Jouduin uudelleen sulkemaan hieman väkivalloin koneen ja uudella yrityksellä pelitti taas... Samaan aikaan nyökkäs meidän digiboxi, eikä suostunut menemään kiinni ilman, että nykäsin johdon irti seinästä.
Meillä varmaan oli joku digitonttu kiusaa tekemässä :O
Tässä näkee taas kerran macistien älykkyyden. Voi jumalauta. "Mun netti on tänään hidas, onko syy ohjelmistopäivityksessä???"
Joo, on se.
Eihä Windows muuten hidastu, jos siitä osaa pitää huolta. Saa lisäksi samaan hintaan reippaasti enemmän tehoja (700€ koneet, vrt. Intelin 8-ydinprosessori kellotettavissa yli viiden gigahertsin ja GTX 560Ti ja Macilta huipputehokasta Core2Quadia vuodelta 2006 ja muutama vuosi sitten julkaistua netinselauskorttia GT220). Kerran vuodessa kun painaa sellaisia nappeja kuin eheytä kovalevy, uudelleenjärjestä tiedostot ja ajaa rekisterinpuhdistajan, ja lataa uusimmat näyttiksen ajurit, niin kyllä pelittää vaikka sata vuotta. Onhan omenoissakin puolensa, sopivat juuri pikkulapsille ja vanhoille leskirouville, jotka eivät yksinkertaisesti osaa mitään. Hyviä virtajohto seinään ja farmvilleen-koneita siis.
"Osta Mac, niin todistat olevasi avuton.
Lataa Linux niin todistat olevasi muita viisaampi ja nörtti.
Valitse Windows niin olet älykäs asiakas.*"
*vanha viidakon sanonta
Joskus on valilla YouTube-videot jaaneet nakymatta, olen siirtynyt Firefoxin kautta nettiin ja ongelma ratkennut niin. Vahan ajan kuluttua olen palannut Safariin ja videot ovat alkaneet taas toimia.
Oon miettiny kanssa, että mikä vittu on tää Commondore 64 kun sillä toimii aina kaikki? Oon koettanu etsiä tietoa, onko se tän mun Commodore 64:n seuraaja vai jotain ihan uutta tuotesarjaa?
Oon miettiny kanssa, että mikä vittu on tää Commondore 64 kun sillä toimii aina kaikki? Oon koettanu etsiä tietoa, onko se tän mun Commodore 64:n seuraaja vai jotain ihan uutta tuotesarjaa?
Mä oon hiukan tuunannut sitä. Latasin vähän feisbuukkia ja twitteriä mukaan niin johan alkoi pelittää. Ja sosiaalinen media kato toimii. Kyllä ne nää vanhat koneet on parempia kuin pussillinen uusia.
Mä oon hiukan tuunannut sitä. Latasin vähän feisbuukkia ja twitteriä mukaan niin johan alkoi pelittää. Ja sosiaalinen media kato toimii. Kyllä ne nää vanhat koneet on parempia kuin pussillinen uusia.
Otin vinkistä muorin ja siirsin osat xboxin kuoriin, ja heitin sekaan sossumedian. Kiitos neuvosta, sekä aidon että tuunatun omistajille jotka edelleni kirjoittivat!
Otin vinkistä muorin ja siirsin osat xboxin kuoriin, ja heitin sekaan sossumedian. Kiitos neuvosta, sekä aidon että tuunatun omistajille jotka edelleni kirjoittivat!
siitä saat sopivasti ytyä vanhalle Commondorellesi. Liität piuhat vaan scart-liittimellä näyttöön niin johan kuule alkaa tulla mielenkiintosta digitaalista skeidaa.
Liität piuhat vaan scart-liittimellä näyttöön niin johan kuule alkaa tulla mielenkiintosta digitaalista skeidaa.
Älä helvetissä. Ostin juuri Jimm'siltä koneen, jossa on seitsemäntoista emolevyä ja 2 kilotavua NESin muistia. Aion koota sen jäteastiaan. Siihen kun asentelee Linuxin niin jo kelpaa runkata!
Liität piuhat vaan scart-liittimellä näyttöön niin johan kuule alkaa tulla mielenkiintosta digitaalista skeidaa.
Älä helvetissä. Ostin juuri Jimm'siltä koneen, jossa on seitsemäntoista emolevyä ja 2 kilotavua NESin muistia. Aion koota sen jäteastiaan. Siihen kun asentelee Linuxin niin jo kelpaa runkata!
mä hankin mun lerppuihini lisämuistia ja nyt niihin mahtuu mun kaikkien feisbuuk-kaverieni nimet, osoitteet ja lempiruokien reseptit. Kävin tietsikkakaupasta katselemassa lerpuille sellasta lukollista koteloa, mutta ehkä on niin korkea sesonki, että ne oli päässeet loppumaan. Mä meen taas ensi viikolla katsomaan. Kyllä niitä sitten varmaan on jo tullut lisää.
on miehellänikin valitettavasti, joudun joystickiä nussimaan :(
Mutta just tuli uusi päivitys 5.0 ja tämä tuntuu toimivan hyvin. Jos jaksaisin, niin opettelisin käyttämään Chromea...