Kaurakeksiä/pullaa ja mehua silloin tällöin 1 veelle?
Onko ok? Maistellut on siis kaikenlaista tyyliin murusia, kermavaahtoa, kaakaota mutta nyt kun on 1vee täyttänyt, niin voiko antaa jo 'ihan oman' keksin tai pullan puolikkaan ja lasin mehua kun muutkin syö? Vai täysi ei herkuille? Isoveli 4vee syö herkkuja kuitenkin jonkun verran. Varsinkin nyt kesällä. Ei nyt joka pvä mut pari krt vkossa.
Kommentit (10)
aika sitä maalaisjärkeä....sä tuut samaan tuolla tavalla kysyttynä paljon vastauksia että ehdottomasti ei saa antaa mutta katin kontit. Eihän nyt kukaan voi kuvitella, että 1 vuotias menis siitä pilalle jos antaa välillä pullan puolikkaan tai keksin....ei hyvää päivää
Annoin 1 -vuotiaalle tuollaisia mutta ongelmana oli että maistui liiankin hyvin, muu ruoka taas ei niinkään. Ja hampaathan siinä meni pilalle, paikattiin jo kaksivuotiaana ekan kerran.
kaikkea samaa mitä isommatkin.Pullaa mehua jne...kaikkea kohtuudella se on meidän mottomme!
isommatkin enkjä tajua miksi taaperon ruokavalion pitäis olla erilainen. Me syödään terveellistä kotiruokaa ja silloin tällöin herkkuja koko perhe. Liikutaan ja pestään hampaat ei ole reikiä eikä ylipainoa. Lapsilla pikemminkin painoa liian vähän...
älä anna sokerihan on av:lla kirosana!!!!
Jäätelöäkin olen antanut useamman kerran. Mehua en ole vielä opettanut juomaan. Sitä lapsi ei osaa vielä vaatiakaan. Maito ja vesi ovat riittäneet. Ruokapuolella osaa jo haluta samaa kuin muutkin.
No näin aattelinkin. Sain vain tooosi pitkiä katseita muutamalta äidiltä perhekerhossa, kun annoin molemmille lapsille eteen pullan puolikkaat. Toinen jopa kommentoi, että meillä ei makeaa vielä tarjotakkaan. Kysyin sitten lapsen ikää, ja oli reilusti yli yksi. Aattelin jo, että olen missannut jonkun uuden suosituksen tms :D. Taitaa vaan olla erilaisia tapoja. Mulle pulla ja erityisesti keksit maistuu itselle. Karkista en tykkää enkä sipseistä. Poppari on esikoisen ja minun megaherkku! Limsaa ei juoda. Mehut lantrataan. Lapsille en makeeta tuputa mutten kyllä oo tiukkiskaan. Kokoa 36 oon. Siis ihan normi en tikku. Taisin saada siis synninpäästön. Kiitos!No näin aattelinkin. Sain vain tooosi pitkiä katseita muutamalta äidiltä perhekerhossa, kun annoin molemmille lapsille eteen pullan puolikkaat. Toinen jopa kommentoi, että meillä ei makeaa vielä tarjotakkaan. Kysyin sitten lapsen ikää, ja oli reilusti yli yksi. Aattelin jo, että olen missannut jonkun uuden suosituksen tms :D. Taitaa vaan olla erilaisia tapoja. Mulle pulla ja erityisesti keksit maistuu itselle. Karkista en tykkää enkä sipseistä. Poppari on esikoisen ja minun megaherkku! Limsaa ei juoda. Mehut lantrataan. Lapsille en makeeta tuputa mutten kyllä oo tiukkiskaan. Kokoa 36 oon. Siis ihan normi en tikku. Taisin saada siis synninpäästön. Kiitos!
kestää kuitenkin pari vuotta, että tottuu niihin. Meillä tyttö on reilu 2v ja saanut täytekakkua, mansikoita, limsaa yms maistella jo yksivuotiaasta, mutta sanoo vieläkin "pahaa"! Ei ne niistä heti tykkää, kyllä siihen tarvii muutaman maistelukerran. Meillä isompi on 5 vuotta, eikä syö vieläkään täytekakkua, vaikka noin 3-4 kertaa vuodessa sitä maistaa eri paikoissa, ei ole vielä oppinut tykkäämään.
Ei ne lapset niitä makeita herkkuja käy heti kaksinkäsin kiskomaan :DDD
mutta se on vain minun tapani toimia eikä mikään suoritus.
mitä ihmettä? Miksi ei voisi, kyllä meillä 1v. syö ihan samaa kuin muutkin. Keksiä, jäätelöä, pullaa ym. jos sitä on tarjolla... Voi huoh.
Ja joo, ei ole mikään läskipentu, kuten joku varmaan kohta tulee huutelemaan. Vaan ihan tavallinen ja mistään asiasta ei tehdä mitään ihmeellistä numeroa.