Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellisiivoojan toive kesän hotellivieraille: älkää pedatko lähtiessänne sänkyjä...

Vierailija
27.06.2011 |

moni varmaan ajattelee tekevänsä siivoojille palveluksen kun petaa sängyt tiiviisti päiväpeitteen kanssa ja jättää likaiset lakanat sinne sisään. Jos haluatte oikeasti olla avuksi niin irrottakaa pussilakanat & tyynyliinat ja nostakaa lakananyytti aluslakanalle. Petaaminen hidastaa siivoojan työtä. Kiitos!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullutkaan, että suomessa on niin torvia ihmisiä.

Vierailija
2/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että kaikki tajuaa että ne lakanat vaihdetaan ennen seuraavaa vierasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään irroteta lakanoita.

Mutta juomaraha toki jätetään pöydälle pieneksi kiitokseksi :)

Vierailija
4/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinkuin haluaa, me ollaan se maksava asiakas, sinä teet työsi, ei meidän sitä tarvitse helpottaa! Jos maksan esim 100e yöltä,ja lähden kiireessä pois

niin jätän tod. sen lakanan juuri niin kuin huvittaa.ei millään pahalla...

Vierailija
5/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä sänkyjä ei myöskään tarvitse pedata poistuessanne huneesta. Hotellisiivoja petaa ne kuitenkin uudestaan sillä ne tulee pedata tietyllä tapaa. Jos et osaa niitä oikein pedata älä petaa niitä ollenkaan.

Likaiset/vaihdettavat pyyhkeet vessan lattialle kiitos :)

Vierailija
6/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee sitä siivoojan takia, sillä tottakai oletan hänen vaihtavan lakant lähdettyäni. Teen sen ihan vain oman mukavuuteni takia: pienenpuoleinen huone on yleensä huomattavasti mukavampi ja vähemmän sotkuinen ja ahdistava silloin kun vuoteet on pedattu. Petaamattomina ne sotkevat koko huoneen, päiväpeitot ovat möykkynä jossain tiellä ja mitään rauhaa esim tehdä töitä ennen lähtöä tai edes tarkistaa, onko kaikki tavarat mukana, on mahdoton saavuttaa. Enkä todellakaan aio luopua tavastani hyödyttääkseni jotain siivoojaa!

Vierailija
7/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinkuin haluaa, me ollaan se maksava asiakas, sinä teet työsi, ei meidän sitä tarvitse helpottaa! Jos maksan esim 100e yöltä,ja lähden kiireessä pois

niin jätän tod. sen lakanan juuri niin kuin huvittaa.ei millään pahalla...

Sinulta taisikin jäädä huomaamatta sana "jos" minun alkuperäisessä viestissäni. Törmään työssäni usein huoneisiin joissa peti on pedattu siististi ja tiiviisti kiinni ja lakanat sinne alle. Yleensä nämä vierailijat ovat olleet siivoojalle ystävällisiä ja jättävät hyvän tipin. ap

Vierailija
8/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan se joka petaa, en osaa jättää sänkyjä törkeän näköisiksi.

Tästedes taittelen peitot vain nätisti sängyn päälle.

Vierailija
9/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä näitä ap:n räyhähenkiä taas kerran...

Vierailija
10/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinkuin haluaa, me ollaan se maksava asiakas, sinä teet työsi, ei meidän sitä tarvitse helpottaa! Jos maksan esim 100e yöltä,ja lähden kiireessä pois niin jätän tod. sen lakanan juuri niin kuin huvittaa.ei millään pahalla...

Sinulta taisikin jäädä huomaamatta sana "jos" minun alkuperäisessä viestissäni. Törmään työssäni usein huoneisiin joissa peti on pedattu siististi ja tiiviisti kiinni ja lakanat sinne alle. Yleensä nämä vierailijat ovat olleet siivoojalle ystävällisiä ja jättävät hyvän tipin. ap

Ja jos joku on idiootti, se on se, joka petaa sängyn lähtiessään. Aivot ommaavat tajuavat että ne lakanat on vaihdettava. Turha siis yrittää neuvoa idiootteja!

Asiakas vs. siivooja= asiakas on aina oikeassa jos pomoltasi kysytään

Vierailija
11/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinkuin haluaa, me ollaan se maksava asiakas, sinä teet työsi, ei meidän sitä tarvitse helpottaa! Jos maksan esim 100e yöltä,ja lähden kiireessä pois niin jätän tod. sen lakanan juuri niin kuin huvittaa.ei millään pahalla...

Ja jos joku on idiootti, se on se, joka petaa sängyn lähtiessään. Aivot ommaavat tajuavat että ne lakanat on vaihdettava. Turha siis yrittää neuvoa idiootteja!

Asiakas vs. siivooja= asiakas on aina oikeassa jos pomoltasi kysytään

"Jos haluatte oikeasti olla avuksi"... ap:n viestissä mutta mistään en bongannut mitään neuvomista saati määräilyä. Sulla on hätäinen tapa tehdä omia tulkintoja.

Vierailija
12/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakasta (ja toivottavasti hän samoin oli huomioinut sinua): eihän se sänky tuuletu eikä esim. hiostuneet peitot tai kuolatut tyynyt kuivu, jos asiakas sen sängyn itse petaa ja paketoi siivoojaa odottamaan. Ei siivooja voi antaa vuodevaatteiden levätä, kun hän tulee huoneeseen ja ensin purkaa asiakkaan paketoiman sängyn, samantien hän joutuu sitten jo petaamaan uudestaan.

Kotonakin suositellaan, ettei sänkyä samantien pedata, kun siitä noustaan!

Vierailija
13/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku on idiootti, se on se, joka petaa sängyn lähtiessään. Aivot ommaavat tajuavat että ne lakanat on vaihdettava. Turha siis yrittää neuvoa idiootteja! Asiakas vs. siivooja= asiakas on aina oikeassa jos pomoltasi kysytään

"Jos haluatte oikeasti olla avuksi"... ap:n viestissä mutta mistään en bongannut mitään neuvomista saati määräilyä. Sulla on hätäinen tapa tehdä omia tulkintoja.

asiakasta millaiseksi se hotellihuone jätetään!

Onko liian vaikea tajuta?

siivooja joutuu joka tapauksessa siivoomaan sen huonoeen, oli ne lakanat sitten lattialla tai tiukasti päiväpeiton alla.

Vähän sama kuin verottaja sanoisi että älkää tehkö virheitä veroilmoituksessa tai sairaanhoitaja sanoisi että älkää satuttako itseänne..ettei itselle tulisi lisää töitä!

Vierailija
14/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluan käyttää huonettani sen aikaa kun siitä maksan ja se käyttäminen nyt vaan on mukavampaa, jos sänky on pedattu. Niin että sorry, mutta aion pedata sen jatkossakin. Eikä se edes tee minusta idioottia.

Vierailija
15/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä irroitan sekä pussilakanan ja tyynyliinan, kun lähden huoneesta. Taitan ne sängynpäätyyn ja lähden. Ei ole suuri vaiva. Nopeampaa kuin sängyn petaaminen :).

Vierailija
16/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään petaa sänkyä. Laitan peiton (tai peitot) sänkylle siististi (en päiväpeittoa, se jossan lattialla/nojatuolin päällä), en mitenkään petaa. Ja tuon teen siksi, että yleensä kerään tavaroita siihen sängyn päälle, esim. viikkaan vaatteita, pakkaan likavaatepussia, ym. mitä mukana on ennen matkalaukkuun sijoittelua. Joten jos peitto/tyynyt/liinavaatteet miten sattuu myttynä sängyllä, sinne väliinhän voisi "kadota" kaikenlaista sälää, vaikka sukkapari, hajuvesi, kaulakoru jne. huomaamatta vert. jos (yleensä valkoinen) peitto levitetty "tasaisesti" sängylle =ei mitään poimuja/myttyjä mihin tavaraa voi vaihvihkaa kadota.

Vierailija
17/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myttyyn sänkyjen jalkopäähän ennenkuin lähdetään.

Ei aina, mutta jos aika sallii.

Itse en ole siivooja, mutta palvelualalla kyllä, ja tiedän miten hyvä mieli voi tulla edes yhden asiakkaan positiivisesta tekosesta koko päiväksi, oli se sitten hymy, kiitos, kehu tai vaikka pieni palvelus.

Ja siitä saa myös itse hyvän mielen loppupäiväksi :)

Toisten töitä ei toki kannata lähteä tekemään, mutta pieni teko jokaiselta meiltä ei ole keneltäkään ainakaan pois!

Vierailija
18/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat useinkin asiakkaille vinkkejä, miten voi auttaa siivoojaa. Olen monessa paikassa nähnyt pienen "huoneentaulun" tai kansion, jossa listattu noita samoja asioita.

Vierailija
19/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei en pedannut sänkyä,pikkasen siistin vaan...mä maksan palvelusta ja odotan siivojalta samaa palvelua ja asiakaspalvelua asiakasta kohtaan.

Vierailija
20/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla liikkeellä niitä, joita ei saa neuvoa aikuisenakaan.

Eikös kaikki kotonakin toivo, että käytetyt tiskit laitettaisiin vaikka suoraan tiskikoneeseen eikä jätetä tiskipöydälle.

Tai työkaveri voisi tiskata kahvikuppisi lainattuaan sitä.

Tai siivooja voisi toivoa, että sänkyä ei pedattaisi lähtiessä.

Kaikki ihan samanlaisia toiveita, eli helpottavat toisen ihmisen työtä kuitenkin niin, ettei se vaadi siltä vastapuoleltakaan mahdottomuuksia.