Paljonko menee ruokaostoksiin yhdella ostoskerralla?
Mulla menee n. 35 e ja olen sinkku en tajua miten mulla voi mennä niin paljon ruokaan, mitä se onkaan lapsiperheillä... mikä ruoka olisi halpaa?
Kommentit (11)
50-200e. Yleensä noin 150e.
Lapsia kotona vakituisesti 4kpl, enimmillään 7kpl
Kauppakulut ovat kuukaudessa noin 1000-1200e
Kauppaan menee kerran viikossa satanen ja kerran tai kaksi viikossa tulee tehtyä pienempi täydennysostosreissu joka EUR 30-50 /kerta. Noin EUR 600/kk. Kolmen hengen perhe.
Kaupassa käydään 2xviikossa. Ostokset tekee 130e kerta ja sillä saa kolme kassillista ruokaa. Välillä vähemmän, mutta silloin on pakko käydä viikon kuluessa pikkuostoksilla, ettei kaapit tyhjene.
kerran viikossa käydään, viikolla ostetaan si jotain vihanneksia yms. pientä. Siihen ei paljon mene. 3-h perhe.
Mulla menee usein kans tuota 35e luokkaa kun käyn yksin kaupassa, tai siis vauvan kanssa ja ostan itselleni ruokaa ja vauvalle sosetarvikkeita. Ei syö vielä paljoa tuo 6kk kaveri. Sitten kun mies ei ole työmatkalla ja käydään yhdessä ostoksilla niin menee yleensä 100e luokkaa. Tulee käytyä 2-4 kertaa viikossa kaupassa, yleensä yksi tommonen isompi käynti ja pari pienempää.
Välillä kyllä ihmettelen kans että mitä tuli taas ostettua kun poikkeaa muka vaan hakemaan jotain pientä ja menee monta kymppiä... Sitten kun tarkastelee kuittia niin ne mihin minä tuhlaan on esim. tuoremehut ja smoothiet, eksoottiset kuivahedelmät ja pähkinät, laadukas liha, tuorepasta, juustot, tuoreet marjat ym...
Säästöä tulee jos ostan paljon kauden kasviksia, ihan perusjuttuja kuten maitoa, munia, leipää, puurohiutaleita murojen sijaan, broileria eikä nautaa, jogurtti litran purkissa, normipastaa ja riisiä eikä tuorepastaa jne.
ja 20-30 euroa viikossa pienempiin ostoksiin lähikaupassa. Meillä on nelihenkinen perhe. Lisäksi juhlapyhät ja vieraiden kestitsemiset, jotka vaihtelee aika rajusti, mutta kyllä niitä vähintään parilla sataa joka kuukausi tulee.
... kai siitäkin, millä ne kamat aikoo roudata kotiin.
Sinkkuna ja julkisilla liikkuessa en jaksanut roudata kerralla kuin korkeintaan 2-3 ruokakassillista (max 10-15 kg). Enimmillään ostokset maksaneet jotain 35-40 e luokkaa Alepassa/S-marketissa jne. Lidlistä saa samat kamat ehkä 5-10 euroa halvemmalla/kerta... Se ruokamäärä riittää ehkä viikoksi ja sitten pitää käydä täydentämässä tuoreruokavalikoimat uudestaan...
Olettaisin, että perheellisillä, joilla on oma auto käytettävissä, on mahdollisuus ostaa kerralla enemmän vaikka pariksikin viikoksi?
ehkä noin kolme kertaa viikossa käyn kaupassa. sillon kaikki isommat. joskus toki joutuu käymään useemmin
Käydään kaupassa 2 kertaa viikossa. Meillä on 5 hengen perhe. Tuo 150,- on keskimääräinen summa. Joskus menee vähemmän ja joskus taas enemmän.