Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan laitettua säästöön noin 5000e vuodessa. Mun mielestä se on aika paljon...

Vierailija
26.06.2011 |

mutta av mammat saa kaikki kai 200 000 vuodessa laitettua säästöön.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa 2400 euroa, enkä kyllä ikinä saisi tuota summaa säästöön. Tosi tiukilla ollaan joka kuukausi. Viimeinen viikko ennen palkkapäivää eletään ihan kädestä suuhun, eikä ostella muuta kuin perunoita, leipää ja maitoa.

Vierailija
22/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenteesta. Tunnen ihmisiä, joilla suuretkin tulot menevät ihan kädestä suuhun, raha jotenkin polttelee, ja kaiken pitää olla 'laadukasta' eli ostetaan kauhean kalliita juttuja.

Itselläni kertyi säästöjä jo opiskeluajalta, mutta asenne aina on ollutkin se, että tilillä pitää aina olla puskuria. Ja töissä ollessa se puskuri on sitten kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pääsette nauttimaan rahoista :) Hyvä sijoitus esim. mökki, lomaosake tms. joka pitää arvonsa, mutta josta voi nauttia samaan aikaan.

Itse olen köyhä koska opiskelin äsken, nyt työtön, kohta äitiyslomalla, ja vuoden päästä tarkoitus hakea yliopistoon. Sitten taas 5 vuotta tiedossa niukempaa elämää, mutta josko se sitten helpottaisi :)

Aion kuitenkin säästää pienistä tuloistani n. 50 e kuussa jos mahdollista, vuodessa siitä kertyy jo 500 ja sillä voi esim. reissata tai ostaa huonekaluja + muuta tarpeellista kotiin. Jos ois isommat tulot todellakin säästäisin enemmän, ja ostaisin oman talon, mökin tms.

Vierailija
24/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 2000e, puolisolla vielä vähemmän. (Niin ja ope olen, joilla väitetään täällä aina olevan huima palkka!)Neljä lasta. Kädestä suuhun eletään, palkkapäivää odotetaan. Nyt lomarahoista yritetään saada jemmaan talven varalle, jos tulee yllättäviä menoja. Mitään ei meiltä puutu, mutta pienikin ylimääräinen meno sekoittaa budjetin... (Lainojen ja päivähoitomaksujen plus laskujen jälkeen ei montaa satasta jää tilille pyörimään.)

Minusta tosi hienoa, jos joku saa 5000e säästöön vuodessa!

Vierailija
25/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi kaikki liikenevä säästää?

Esim. matkustelu on huomattavasti mukavampaa! :) Viidellä tonnilla tekee jo parikin kivaa reissua perheen kanssa.

Toki pienehkö ns. puskurirahasto yllättävien menojen (pesukone menee rikki tms.) varalta on ihan hyvä olla, mutta muuten en ymmärrä, miksi niiden rahojen pitäisi maata pankkitilillä sen sijaan, että niillä työn vastapainoksi tehdään jotain kivaa.

Vierailija
27/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kertyi säästöjä jo opiskeluajalta, mutta asenne aina on ollutkin se, että tilillä pitää aina olla puskuria. Ja töissä ollessa se puskuri on sitten kasvanut.

Vierailija
28/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saan kuussa sentään 3300 bruttona.

Vierailija
29/36 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta av mammat saa kaikki kai 200 000 vuodessa laitettua säästöön.

jotka juovat saunan jälkeen miehisesti parikin muumilimppaa ja joilla on n. 50 senttinen pippeli. Levossa.

Vierailija
30/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuloni ovat 24000 bruttona/vuosi.
Nettona jää käteen kuukaudessa noin 1500e.

Saan silti joka kuukausi säästöön 500e.
Nyt vuosi säästämistä takana ja säästössä 6000e.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Tosin en kyllä pihistele vaan käytän tervettä järkeä.
Jos jotain kiinnostaa tietää enemmän, tässä tietoa: asun avoliitossa 55m kaksiossa, jonka minä omistan.
Lainanlyhennys: 350e/kk
Mies maksaa vastikkeen+sähkön
Vesi+puhelin: 50e/kk
Ruoka: 150e/kk
Tupakka, vaatteet: 200e/kk
Muuhun hömppäänkin jää rahaa.

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät saa säästettyä??

Vierailija
31/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wautsi, hieno tulos!!

Minun tavoite on bloggaamalla saada vuodessa noin 3000-5000 euroa ylimääräistä.

Tiedän, että tavoite on kova!

http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/

Vierailija
32/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laitat sen rahan töihin etkä makuuta tilillä inflatoitumassa. Löytyy paljon hyviä kohteita joissa suht turvallinen tuotto on n.5% luokkaa. Laskepa huviksesi mikä on esim. 15 vuoden kumulatiivinen tuotto. Korkoa korolle efekti saattaa yllättää jos ei ole koskaan sitä laskenut.

Vierailija
33/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2011 klo 00:01"]säästäminen on tosiaankin asenteesta kiinni!

minä saan kuussa käteen n.900e ja saan itsekin vuodessa tuon 5000e säästöön! ja vielä helposti.

en ymmärrä teitä, jotka tienaatte monta tonnia, ettekä säästä! mihin ne rahat menee?
[/quote]
Asut kotona ja pappa betalar? Meidän aikuisten pitää ostaa muutakin kuin vaatteita ja sidukkaa.

Vierailija
34/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nettotulot on n. 46 000 euroa vuodessa. Säästämme maksamalla asuntolainaa n. 10 000 euroa ja muulla tavoin 10 000 e vuodessa. Yllättävät menot (koneiden hajoamiset jne.) maksetaan luottokortilla ja niitä varten ei säästetä vaan nämä kulut lasketaan mukaan ns. normaaliin kulutukseen. 10 000 e vuodessa menee joko rahastoihin tai muuhun sellaiseen, joka tuo tuottoja tulevaisuudessa. En siis itse laske säästämiseksi sellaista lyhytaikaista säästämistä, jossa rahat aiotaan käyttää vuoden, parin sisällä. Me säästämme lisätäksemme tulevaisuudessa tulojamme (osingot, metsän myyntituotot, sijoitusasunto jne.).

Vierailija
35/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2011 klo 00:08"]

säästäminen on tosiaankin asenteesta kiinni!

minä saan kuussa käteen n.900e ja saan itsekin vuodessa tuon 5000e säästöön! ja vielä helposti.

en ymmärrä teitä, jotka tienaatte monta tonnia, ettekä säästä! mihin ne rahat menee?

Kerranhan täällä vaan eletään! Onko jokaisen lainkuuliaisen ja "hyvän ihmisen" jotenkin pakko säästää?

Minäkin tienaan sellaiset 3500-4000 nettona töistä ja tiukkaa tekee säästäminen. Minähän voin vaikka kuolla kupsahtaa sydäriin tänä-iltana. Miksi siis säästäisin hampaat irvessä?

No, eihän sitä hampaat irvessä tarvitsekaan säästää, mutta et kuitenkaan voi pidemmän päälle kuluttaa enemmän kuin tienaat. Jos on suu säkkiä myöden pystyy aika helposti nipistämään kulutuksen hieman pienemmäksi kuin säännölliset tulot. Tätä kautta säästöjä jää vähän niinkuin itsestään.

Vierailija
36/36 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa säästöön ihan kivasti, jos hän samalla myös maksaa asuntolainaa tai asuu jo maksetussa asunnossa. Jos näin ei ole ja vuokra menee kuukausittain "hukkaan", ei tuolla vauhdilla saa kummoistakaan varallisuutta kerrytettyä. AP:lla menee 14 vuotta normaalin asuntolainan säästöosuuden ( 70 000) hankkimiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi