Mistä tietää onko vauvalla oksennustauti? Kun vauva puklailee muutenkin...
Vauvani on 3 viikkoa nuori ja puklailee yleensä imetyksen jälkeen. Tänään iltapäivällä hän alkoi puklailla vielä enemmän kuin ennen, eli vaikka ei ole esim. tuntiin juonut rintamaitoa niin puklasi pari kertaa. Normaalisti hän puklaa heti imetyksen jälkeen eikä myöhemmin.
Hän puklasi monta kertaa ja nyt mietin että ei kai se ole oksennustautia? :(
Kommentit (5)
Ei sille kuitenkaan voi mitään tehdä! Huolestuisin jos vauva ei huolisi nestettä,menisi poissaolevaksi tms
monet vauvat puklailee, usein se vasta alkaa tai pahenee hieman myöhemmin, ehkä juuri noin kuukauden iässä. Ja meillä ainakin puklailuun vaikuttaa se mitä minä (=imettävä äiti) olen syönyt. Ennemmin epäilisin siis jotain oman syömisen epäsopivuutta vauvalle kuin oksennustautia...
Vauvojen oksennustaudista ei siis mitään kokemusta tai tietoa.
virkeä, syö hyvin, pissaa edelleen, iho kimmoisa, aukile ei makuulla normaalia enempää kuopalla, niin en olisi vielä huolissaan. (nuo ovat siis nestehukan oireita jos ei ole kunnossa..)
Meillä esim kananmuna aiheutti vauvalle pulauttelua. Oletko syönyt jotain mitä et muuten usein/paljon syö?
Iho on kimmoisa, vauva on virkeä ja mielestäni ihan hyväntuulinen, piereskelee vaan aika paljon. Aukile on kuten ennenkin.
Mä olen syönyt eilen ja tänään vesimeloonia, aika paljon. Se on uusi asia mitä en syönyt raskausaikana ollenkaan ja nyt vasta ekan kerran kun vauva on 3 viikkoa.
Eli ei kai tarvitsekaan olla huolissaan?
Maito kelpaa kyllä, äsken juuri joi sitä ja nyt nukkuu.
ap
Olen huolesta soikeana, voi kumpa joku osaisi neuvoa!
Vauvan kakkakin on löysää aina joten en siitäkään voi päätellä onko oksennustauti!
Ja se puklu haisee oikeasti oksennukselle.
Imetin äsken ja tuli vaan se tavallinen imetyksen jälkeinen puklu, ei vielä muuta.
Mutta kuinka erotan pienellä imeväisellä, onko oksennustauti vai ei?