Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: Mitä ajattelet suomalaismiehestä, joka hakee Thaimaasta itselleen vaimon?

Vierailija
04.01.2010 |

Lomailee jokusen kerran Thaimaassa ja viimeisellä kertaa tulee sieltä tuleva vaimo mukanaan Suomeen. Mitä mieltä? Pian menevät naimisiin ja saava lapsia, jäävät Suomeen asumaan eivätkä juuri enää Thaimaassa käy.

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paitsi että turkkiin, kreikkaan tai Afrikkaan ei tehdä mitään rasvaisiä "miehenhakumatkoja2, joilla haettaisiiin kotipalvelijaa.

Vierailija
122/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nää ajatukset ei varmasti päde kaikkiin miehiin, joila on vaimo Thaimaasta, mutta siltä rehellisesti mieleen tulee aina seuravaa:

- ensinnäkin nää kyseiset miehet hyvin usein näyttää ylipainoisilta ja huonosti pukeutuneilta, pikkuisen sellaisilta ressukoilta --> johtaa väistämättä ajatukseen, että eivät ole naista Suomesta saaneet

- Thai naiset ovat usein kauniita ja hoikkia --> johtaa väistämättä ajatukseen, että ovat menneet ressukan kanssa naimisiin rahan ja paremman elämän toivossa, tuon näköinen nainen ei Suomessa koskaan ottaisi tuon näköistä miestä

Tulee myös aina mieleen, onko mies sovinistinen alistaja, koska noista kulttuureista tulevat naiset alistuvat sellaiseen helpommin kuin suomalaiset naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaiketi se tammikuun pimeys katkeroittaa ja kieltämättä useat suomi-thai suhteet ainankin päällisinpuolin vaikuttavat epäilyttäviltä.

Itse olen 30v korkeastikoulutettu mies ja takana vankka työkokemus suomalaisesta ja kansainvälisestä liike-elämästä. Omistan oman liikkeenjohdon konsultointiyrityksen ja kuulun tulotasoltani suomen korkeimpaan 10%:iin. Olen siedettävän hyvännäköinen, sopusuhtainen, ja urheilullinen. Taustani on melko kansainvälinen, olen asunut, opiskellut ja työskennellyt neljällä eri mantereella ja useassa eri maassa. En käsittääkseni ole juurikaan juntimpi, tai alkoholistimpi kuin kukaan muukaan suomalainen mies tai nainen.

Itse olen asunut thaimaassa pari vuotta ja rakastuin siellä itseäni kaksi vuotta nuorempaan naiseen. Olemme seurustelleet pari vuotta ja meillä on mahtava suhde. Nyt olen ajatellut palata suomeen ja toivon että tyttöystäväni tulee mukanani. Koska avioliitto on ainoa järkevä keino järjestää pitkäaikainen oleskelulupa, pääsen automaattisesti siihen mukavaan stereotyyppikategoriaan jossa olen "mies jolla on thai-vaimo - peräkammarinpoika, luuseri, alkoholisti, jne.".

En vartavasten "valinnut" thaimaalaista tyttöystävää itselleni, kuten en aikaisemminkaan ole "valinnut" suomalaista, tai muunmaalaista. Olen sillain romantikko, että uskon että rakkaus tapahtuu, eikä sille oikein mitään sitten enää voi. Jos toisen kanssa on hyvä olla, niin ei siitä auta valittaa tai kuunnella muiden kettuilua - antaa mennä vaan ja toivoo parasta.

Suomeen paluu ei toki tule olemaan mutkatonta. Tyttöystäväni ei puhu läheskään täydellistä englantia, saati sitten suomea, mutta opiskelee jatkuvasti molempia. Oma suht sujuva thai (jota puhumme pääasiallisesti kotona) mahdollistaa hyvän kommunikaation ja toivon mukaan työkkärin kotouttamisohjelmat antavat tyttöystävälleni mahdollisuuden oppia kieltä, kulttuuria ja valmistavat häntä suomalaiseen työ/arki/opiskeluelämään.

Kotityöt meillä jakautuu melko tasaisesti, varsinkin koska pystyn tekemään suurelta osin töitä kotoa, olen esim. paremmassa asemassa pesemään pyykkiä päivisin. Pidän myös ruuanlaitosta ja kokkailen mielelläni meille thai-suomi fuusioruokia tai jotain muita länkkäriherkkuja, mitä tyttöystäväni ei vielä osaa valmistaa. Koska arvostan yhdessä vietettyä aikaamme enemmän kuin peukaloiden pyörittelyä, siivoamme ja tiskaamme yhdessä koska se on nopeampaa ja pääsemme siten nopeammin viettämään yhdessä laatuaikaa.

Eli semmosta. Ajattelin tässä nyt hieman avautua ja koittaa alleviivata, että vaikkakaan en kiellä suomi-thai seksiturismin tai epäsuhtaisten liittojen olemassa oloa, ei myöskään kannata ihan kaikkiin suhteisiin automaattisesti tätä leimaa laittaa.

Vierailija
124/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Aika jännää, että pyörit täällä vauvapalstalla

Vierailija
125/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paitsi että turkkiin, kreikkaan tai Afrikkaan ei tehdä mitään rasvaisiä "miehenhakumatkoja2, joilla haettaisiiin kotipalvelijaa.

rakkautta...hohhoijaa

Vierailija
126/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraa tätä palstaa, niin en kyllä ihmettele...

Vierailija
127/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat ottaneet aasialaisen vaimon, vaikka varmasti saisivat naisen myös Suomesta. Kyse on tietysti seksistä ja varmasti hauskasta sellaisesta, mutta ainahan näitä juttuja yritetään selitellä milloin mitenkin. Aivan samalla tavalla jotkut rohkeimmat naiset valitsevat tumman miehen rinnalleen, kun osalla näistä värkki lienee hitusen suomalaisen miehen mittaa suurempi. Yhden Ghanalaisen kikkelin nähtyäni en kuitenkaan ole aivan niin vakuuttunut muusta kuin sitä, että ihonvärin sijaan elimen koko korreloi luotettavammin omistajansa muun koon mukaan. Pienellä naisella tuskin on hirveän suuri hole ja 230cm pitkällä koripalloilijalla vastaavasti prinssinakkia muistuttava tirri.

En tunne yhtään naista, joka olisi valinnut miehen elimen koon perusteella. Tuskin se afrikkalaisilla sulhaskandidaateilla se ykköskriteeri kuitenkaan on.

Henk. koht. uskon, että kaikenlaisissa liitoissa on sekä hyviä (onnellisia, tasa-arvoisia) että huonoja, eikä ihmisen kansalaisuus siihen vaikuta. Pyrin välttämään stereotyyppistä ajattelua ja yleensä siihen auttaa, kun tuntee yhdenkin onnellisen, koulutetun naisen, joka on tullut suomeen vaimoksi rakkaudesta (oli hän sitten virolainen, venäläinen tai thai, joihin yleensä näitä negatiivisia stereotypioita liitetään).

Suomalaisiakin naisia on moneen junaan, miksei sitten thainaisia. Suomalaisia miehiäkin on onneksi moneen junaan, miksei sitten ghanalaisia.

Vierailija
128/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaiketi se tammikuun pimeys katkeroittaa ja kieltämättä useat suomi-thai suhteet ainankin päällisinpuolin vaikuttavat epäilyttäviltä.

Itse olen 30v korkeastikoulutettu mies ja takana vankka työkokemus suomalaisesta ja kansainvälisestä liike-elämästä.

tai sitä thainyrkkeilijamiestä, josta joku mainitsi. Mutta yleisesti thaivaimoja tuntuu olevan 50-vuotiailla "peräkammarinpojilla", jotka tuovat lähiökolmioonsa 20-vuotiaan (kielitaidottoman) thai-vaimon. Senkin ymmärrän paremmin, että asuttaisiin puolet vuodesta Thaimaassa, josssa oikeasti eläkkeelläkin saa hyvän elintason, mutta että tuodaan vaimo ummikkona jonnekin Vesalaan vailla mitään yhteyksiä... :/

Vierailija
129/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poikakaverin kavereita on käynyt thaimaassa ja jokunen sieltä vaimonkin tuonut. Lähinnä thaitytöistä on puhuttu rumina, niillä kun on nenä lytyssä ja silmäluomet ei näy.

Kavereita vähän harmittaa, kun ollaan tyttöjen kanssa opetettu näille tyttöystäville myös slangia että ei poikien jutut mene ihan ohi korvien. Ihan ok suhteita ne ovat. Toki tiedän että 50+ ikäiset alkoholisoituneet äijät, jotka eronneet Suomessa hakevat palvelijan, niin eihän sellainen toimi.

Vierailija
130/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänne olisi tullut vastailemaan joku kolmekymppinen lapseton äijä? Kiitos hyvistä nauruista.

Vierailija
131/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänne olisi tullut vastailemaan joku kolmekymppinen lapseton äijä? Kiitos hyvistä nauruista.

Onhan aihe vapaa saavuttanut legendaarisuutta uuspääval-ketjuillan ;D

Vierailija
132/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen, joka työskentelee Thaimaassa turismin alalla talvisin ja asuu kesäajat Suomessa. Omien sanojensa mukaan hänellä on siellä kausivaimo. Siis kausivaimo! En itse anna paljon arvoa ihmiselle joka pitää toisessa maassa jotain köyhää kausivaimoa, jota elättää ja auttaa, ja vastapainoksi saa naiselta toisen ihmisen lämpöä ja läheisyyttä. Siis jonkinlainen ihmiskauppa. Ja parhaassa tapauksessa Suomessa on toinen nainen/toiset naiset odottamassa...

En voi ajatella muuta kuin että tämä tuntemani mies on epätoivoinen, yksinäisyyteen kyllästynyt REPPANA, jolla on elämänhallinta hieman hukassa. Alkoholin suurkuluttaja hän ei ole, mutta ylipainoinen kyllä.

Vierailija
133/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjua läpi, mutta tarjoan ainakin teille mielipiteeni luettavaksi.

Mä pidin ennen näitä vaimonhakijoita tosi oksettavina, mutta kun elämänkokemusta on tullut lisää, on myös mieli muuttunut. Totta kai noissa miehissä on joukossa todella ällöttäviä sikoja, mutta uskon, että monilla tällaisilla pareilla voi olla myös onnellinen avioliitto.

Luin joskus jonkun lehtijutun (muistaakseni) thainaisesta, joka oli muuttanut johonkin pohjoisen pikkukaupunkiin "tuontivaimona". Hän viihtyi todella hyvin, hänellä oli laaja ystäväpiiri ja oli hyvin aktiivinen ja tunnettu hahmo kylässä.

Eräs ystävättäreni, joka on naimisissa aasialaisen miehen kanssa, ja asunut myös useampia vuosia parissakin Aasian maassa, puhui kerran siitä, että esim. Thaimaassa käsitys rakkaudsta on hyvin erilainen kuin täällä meillä länsimaissa, ja siellä tämankaltaiset järjestetyt avioliitot ovat ihan tavanomaisia.

Joten en tuomitse sellaista miestä automaattisesti, koska tiedän, että moni mukava, mutta ujo maalaismies ei saa vaimoa kotikylältä, mutta voikin saada hyvän aasialaisen vaimon, ja olla onnellisia yhdessä. Toki tiedän, että monet tällaiset suhteet voivat olla myös väkivaltaisia ja epätasa-arvoisia, ja se on todella surullista.

Vierailija
134/292 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli thaimaassa lomalla ja sieltä sitten löysi naisen ja siis on nyt naimisissa ja toistaiseksi asuu eripuolella maapalloa, minusta se on ihanaa että löysi itselle naisen =)

oletko ap jotenkin kateellinen kun jollai menee hyvin =)

Vierailija
135/292 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis osa näistä viesteistä. Thaimaalaiset naiset ovat ihania - kauniita ja mukavia - ainakin ne, jotka tunnen. En yhtään ihmettele, että suomalainen mies rakastuu sellaiseen. Thaimaalaisista miehistä en tiedä mitään, mutta ilmeisesti tavallinen suomalainen mies on joidenkin thaimaalaisen naisen mielestä parempi.

Vierailija
136/292 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen hankittua niin pitää hakea jalkavaimo sieltä.....

Vierailija
137/292 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen miten kauniita lapsia heille tulee. Olen onnellinen kun näen rakastuneita pareja :)

Vierailija
138/292 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin, että tavallisennäköinen peräkammarinpoika ei suomalaista naista itselleen saa. Vaikka olisi millainen naisenkuvatus, kriteerit miestä kohtaan ovat korkealla. Jokaisen pubiruusunkin pitää saada vähintään Brad Pittin näköinen mies, omantasoinen ei riitä.

Vierailija
139/292 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii puolison ulkomailta, niin katson että olisi etenkin lasten kannalta asiallista vierailla siellä usein. Muutoin tulee vaikutelma että meni ulkomaille vain puolison hakuun, kun ei täällä kelvannut kellekään.

Vierailija
140/292 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle ei suomalaine nainen kelpaa.

Ei ne thaikut aina oo ees kauniita.

Ja ne muijat pääsee täällä hyvää elintasoo kokee.