Rehellisesti: Mitä ajattelet suomalaismiehestä, joka hakee Thaimaasta itselleen vaimon?
Lomailee jokusen kerran Thaimaassa ja viimeisellä kertaa tulee sieltä tuleva vaimo mukanaan Suomeen. Mitä mieltä? Pian menevät naimisiin ja saava lapsia, jäävät Suomeen asumaan eivätkä juuri enää Thaimaassa käy.
Kommentit (292)
Onko suomalaiset naiset oikeesti näin rasisteja.Jos kaksi ihmistä haluaa olla yhdessä mitä väliä sillä kansallisuudella on.Emme me suomalaiset ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin esimerkiksi thaimaalaiset.Ja en ymmärrä miksi pitää väkisin puuttua negatiiviseen sävyyn muiden ihmisten ihmissuhteisiin.Eiköhän kaikilla olisi mukavampaa jos sekin energia suunnattaisiin siihen oman suhteensa parantamiseen.Totuus on kuitenkin se,henkilö joka jatkuvasti puuttuu muiden suhteisiin hänellä itsellään on jotain vikaa omassa suhteessa.Tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus loukata ketään.Tämä on vain minun mielipiteeni.
Väitätkö ettei kukaan 30v lapseton äijä hae vaimoa thaimaasta.Minäpä hain.Usko tai älä,ihan sama.Nyt nauran minä.
Nainenkin on kuitekin vain avioliiton perässä ollut, ja naiskennellut toiveikkaanan menemään ennen ukkoa kenen tahansa kanssa. Eikä varmaan mistään palavasta rakkaudesta ole kyse.
Itse olen ollut kuusi vuotta naimisissa Thaimaalaisen naisen kanssa onnellisesti ja meillä on 2 vuotias kaunis ja ihastuttava tytär.
En ymmärrä miksi tällaisia keskusteluja ylipäätään käydään.
Tuttavapiirissäni kysyttiin miksi hait thai vaimon kun olisit kyllä Suomestakin löytänyt.
Pitkä suhde Suomalaisen kanssa on takana ja tiedän tasan tarkkaan millaisia molemmat ovat.
Jos joku kuvittelee hakevansa " orjan Thaimaasta niin voin sanoa että avioliitto ei tule kestämään ".
Kyllä naisia tulee kohdella naisina tuli he mistäpäin tahansa.ja yhden thainaisen kokemuksella tiedät millaisia suomalaiset ja thaimaalaiset ovat? Ihan tosi?????
Samoin pisti VÄHÄN silmään, että kun "thainainen haluaa tehdä kotitöitä"... katsotaanpa seuraavan polven thaimaalaisia suomessa. VOipi olla että kotityöinot on kummasti laantunut, kun se ei enää ole elinehto.
Tytärtäsi tullaan katsomaan kieroon koko elämänsä... ja myöskin epäsuhtaisia vanhempia (esim. nuori kaunis nainen joutunut myymään itsensä selvästi alempitasoiselle miehelle) ja lapsi tulee häpeämään oppimatonta äitiään joka ei selviä itse (eikä voi auttaa lastaan esim.koulutehtävissä) vaan tulee aina olemaan toisten autettavissa suomalaisessa yhteiskunnassa... aika kiva taakka kannettavaksi. Mut hei, tuskin sitä mietit...
Sehän on niiden kieroon katsojien oma häpeä jos ei erilaisuutta ymmärrä. Olen thaimaalainen nainen. Muutin 6 vuotta sitten miehen mukana Suomeen. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta. Kaukosuhdetta kesti vuoden, jonka jälkeen mieheni myi talonsa ja muutti Thaimaahan. Opin reilussa vuodessa Suomenkielen melko hyvin, mieheni ja yksityisopettajan avulla. Kotimaassani työskentelin armeijan englanninkielen tulkkina ja sain hyvää palkkaa, mutta mieheltäni ei löytynyt kielitaitoa tarpeeksi, jouduimme tulemaan toimeen vain minun palkalla. Muutimme paremman elintason takia Suomeen, koska täältä molemmat saivat töitä. Olemme nyt molemmat keskivertoa paremmin tienaavia, mutta silti minua edelleen katsotaan halveksivasti ja varsinkin yksin liikkuessa koetaan että minulle voidaan huudella mitä tahansa. Se on mielestäni kuitenkin heidän häpeänsä ei minun.
Onko mieheni nyt teistä laiska, ruma ja hyödytön koska valitsi minut teidän sijasta? Onko rakkautemme nyt mielestänne epäaito, koska emme edusta samaa rotua? Häpeääkö lapseni minua nyt? Olemmeko nyt loukanneet teitä suomalaisia avioliitollamme? Mistä tämä viha ja käsitys " kaikki thaimaiset ovat rumia ja huoria"? Emmekö ole kaikki omia persooniamme ja yksilöitä kansalaisuudesta ja taustasta huolimatta?
mutta ikävä kyllä thaimaalla on maailmalla tietty ikävä maine ja vetovoima seksiturismin keitaana. Sekä että sieltä konkreettisesi myös tuotetaan naisia jotka ovat oppimatomia ja ns. joutuvat "myymään" itseään miehelle joka heidät tänne tuottanut.
Itse olen ollut kuusi vuotta naimisissa Thaimaalaisen naisen kanssa onnellisesti ja meillä on 2 vuotias kaunis ja ihastuttava tytär.
En ymmärrä miksi tällaisia keskusteluja ylipäätään käydään.
Tuttavapiirissäni kysyttiin miksi hait thai vaimon kun olisit kyllä Suomestakin löytänyt.
Pitkä suhde Suomalaisen kanssa on takana ja tiedän tasan tarkkaan millaisia molemmat ovat.
Jos joku kuvittelee hakevansa " orjan Thaimaasta niin voin sanoa että avioliitto ei tule kestämään ".
Kyllä naisia tulee kohdella naisina tuli he mistäpäin tahansa.ja yhden thainaisen kokemuksella tiedät millaisia suomalaiset ja thaimaalaiset ovat? Ihan tosi?????
Samoin pisti VÄHÄN silmään, että kun "thainainen haluaa tehdä kotitöitä"... katsotaanpa seuraavan polven thaimaalaisia suomessa. VOipi olla että kotityöinot on kummasti laantunut, kun se ei enää ole elinehto.
Tytärtäsi tullaan katsomaan kieroon koko elämänsä... ja myöskin epäsuhtaisia vanhempia (esim. nuori kaunis nainen joutunut myymään itsensä selvästi alempitasoiselle miehelle) ja lapsi tulee häpeämään oppimatonta äitiään joka ei selviä itse (eikä voi auttaa lastaan esim.koulutehtävissä) vaan tulee aina olemaan toisten autettavissa suomalaisessa yhteiskunnassa... aika kiva taakka kannettavaksi. Mut hei, tuskin sitä mietit...
Sehän on niiden kieroon katsojien oma häpeä jos ei erilaisuutta ymmärrä. Olen thaimaalainen nainen. Muutin 6 vuotta sitten miehen mukana Suomeen. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta. Kaukosuhdetta kesti vuoden, jonka jälkeen mieheni myi talonsa ja muutti Thaimaahan. Opin reilussa vuodessa Suomenkielen melko hyvin, mieheni ja yksityisopettajan avulla. Kotimaassani työskentelin armeijan englanninkielen tulkkina ja sain hyvää palkkaa, mutta mieheltäni ei löytynyt kielitaitoa tarpeeksi, jouduimme tulemaan toimeen vain minun palkalla. Muutimme paremman elintason takia Suomeen, koska täältä molemmat saivat töitä. Olemme nyt molemmat keskivertoa paremmin tienaavia, mutta silti minua edelleen katsotaan halveksivasti ja varsinkin yksin liikkuessa koetaan että minulle voidaan huudella mitä tahansa. Se on mielestäni kuitenkin heidän häpeänsä ei minun.
Onko mieheni nyt teistä laiska, ruma ja hyödytön koska valitsi minut teidän sijasta? Onko rakkautemme nyt mielestänne epäaito, koska emme edusta samaa rotua? Häpeääkö lapseni minua nyt? Olemmeko nyt loukanneet teitä suomalaisia avioliitollamme? Mistä tämä viha ja käsitys " kaikki thaimaiset ovat rumia ja huoria"? Emmekö ole kaikki omia persooniamme ja yksilöitä kansalaisuudesta ja taustasta huolimatta?
Mies, jolla on thai-vaimo, on jossain määrin alkoholisoitunut eikä menestynyt elämässään millään osa-alueella. Ikäeroa on paljon. Yhteistä kieltä ei ole. Nainen ei puhu suomea ja mies puhuu korkeintaan huonoa englantia.
Tällainen pariskunta ei kovinkaan positiivisia ajatuksia herätä.
rakastui Thaimaassa mukavaan nuoreen naiseen. Menivät sitten naimisiin buddhalaisin menoin. Veli hei kyllä naisia hakkaile eikä lapsiakaan.
Nyt hänen vaimonsa on raskaana ja me näemme joka päivä toisiamme. Autan hankkimaan vauvalle asioita. Minusta tulee eräänlainen kummi.
Aika rumasti on tässä ketjussa puhuttu. Mun veli ei kattelis tällässiä mielipiteitä hyvällä. Jos tämä ketju olisi paperia hän repisi tämän kappalaiksi ja tallaisi maanpohjaan.
Miettikää vähän mitä toisista kirjottelette täälä.
Hävetkää!
Mun veli ei kattelis tällässiä mielipiteitä hyvällä. Jos tämä ketju olisi paperia hän repisi tämän kappalaiksi ja tallaisi maanpohjaan.
Näkyy olevan tälläkin vihanhallinta hanskassa jne.
ja mies nuori, komea ja koulutettu?
Tai jos nainen hakee Gambiasta, espanjasta tai marokosta miehen lomamatkallaan?
että on hakenut sieltä ihmisen. Ei palvelijaa eikä koiraa. Valitettavan usein vain tuollainen vaimonhakija "arvostaa" naista, joka palvelee miestä ja on muutenkin tottelevainen. Suomalaiset naiset on ihan liian hyvin koulutettuja tuollaiseen, joten pitää hakea vähemmän koulutettu.
Toki on poikkeuksiakin, eli mies on vain niin onneton iskemään naisia suomessa. Muuten ihan ok mies. Thaimaassa ei tarvitse itse yrittää iskeä. Tällaisille suon ihan hyvin sen, että hakevat vaimon itselleen... Kunhan siis ollaan tasa-arvoisia, eikä kuvitella, että kikkeli antaa jotenkin valtaa komennella vaimoa kuin koiraa.
nähnyt yhtään suomimies - thai paria, jossa mies olisi jotain muuta kuin jotain näistä:
1. juntti
2. lihava
3. alkoholisoitunut
4. tietynlainen elostelija
5. sovinisti
6. reppana
Ja tiedän useamman pariskunnan. Tosin yhdellä reppanalla ja hiljaisella miehellä ja thai-vaimolla on suhde kestänyt jo 17 vuotta(asuvat vanhempieni naapurissa). Yhteisiä lapsiakin on, kuulemma ihan onnellisia ovat.
Elämäntavatkin kaukana terveellisestä, miksi kuvittelet että thaimaalaiset ovat automaattisesti kauniimpia kuin suomalaiset?
Elävät ja syövät terveellisesti toisin kuin täällä.
Suomessa on vähän kansalaisia joten vähemmän myös naisia ja vähemmän myös kauniita. Idässä on enemmän asukkaita ja luonnollisesti kauniiden ihmisten määräkin on korkeampi.Kauniit ihmiset synnyttävät kauniita lapsia. Ajattelen ensisijaisesti kadehtien heidän lapsiaan kuinka kauniit poskipäät ja silmät heillä on, verrattaessa omiini.
ongelmaksi asti.
Eivät kaikki ole niitä pienejä ja kauniita Pattayan "ammattilaisia".
eikä jää peräkammarinpojaksi :)
mutta kaiketi se tammikuun pimeys katkeroittaa ja kieltämättä useat suomi-thai suhteet ainankin päällisinpuolin vaikuttavat epäilyttäviltä.
Itse olen 30v korkeastikoulutettu mies ja takana vankka työkokemus suomalaisesta ja kansainvälisestä liike-elämästä. Omistan oman liikkeenjohdon konsultointiyrityksen ja kuulun tulotasoltani suomen korkeimpaan 10%:iin. Olen siedettävän hyvännäköinen, sopusuhtainen, ja urheilullinen. Taustani on melko kansainvälinen, olen asunut, opiskellut ja työskennellyt neljällä eri mantereella ja useassa eri maassa. En käsittääkseni ole juurikaan juntimpi, tai alkoholistimpi kuin kukaan muukaan suomalainen mies tai nainen.
Itse olen asunut thaimaassa pari vuotta ja rakastuin siellä itseäni kaksi vuotta nuorempaan naiseen. Olemme seurustelleet pari vuotta ja meillä on mahtava suhde. Nyt olen ajatellut palata suomeen ja toivon että tyttöystäväni tulee mukanani. Koska avioliitto on ainoa järkevä keino järjestää pitkäaikainen oleskelulupa, pääsen automaattisesti siihen mukavaan stereotyyppikategoriaan jossa olen "mies jolla on thai-vaimo - peräkammarinpoika, luuseri, alkoholisti, jne.".
En vartavasten "valinnut" thaimaalaista tyttöystävää itselleni, kuten en aikaisemminkaan ole "valinnut" suomalaista, tai muunmaalaista. Olen sillain romantikko, että uskon että rakkaus tapahtuu, eikä sille oikein mitään sitten enää voi. Jos toisen kanssa on hyvä olla, niin ei siitä auta valittaa tai kuunnella muiden kettuilua - antaa mennä vaan ja toivoo parasta.
Suomeen paluu ei toki tule olemaan mutkatonta. Tyttöystäväni ei puhu läheskään täydellistä englantia, saati sitten suomea, mutta opiskelee jatkuvasti molempia. Oma suht sujuva thai (jota puhumme pääasiallisesti kotona) mahdollistaa hyvän kommunikaation ja toivon mukaan työkkärin kotouttamisohjelmat antavat tyttöystävälleni mahdollisuuden oppia kieltä, kulttuuria ja valmistavat häntä suomalaiseen työ/arki/opiskeluelämään.
Kotityöt meillä jakautuu melko tasaisesti, varsinkin koska pystyn tekemään suurelta osin töitä kotoa, olen esim. paremmassa asemassa pesemään pyykkiä päivisin. Pidän myös ruuanlaitosta ja kokkailen mielelläni meille thai-suomi fuusioruokia tai jotain muita länkkäriherkkuja, mitä tyttöystäväni ei vielä osaa valmistaa. Koska arvostan yhdessä vietettyä aikaamme enemmän kuin peukaloiden pyörittelyä, siivoamme ja tiskaamme yhdessä koska se on nopeampaa ja pääsemme siten nopeammin viettämään yhdessä laatuaikaa.
Eli semmosta. Ajattelin tässä nyt hieman avautua ja koittaa alleviivata, että vaikkakaan en kiellä suomi-thai seksiturismin tai epäsuhtaisten liittojen olemassa oloa, ei myöskään kannata ihan kaikkiin suhteisiin automaattisesti tätä leimaa laittaa.
jotka ovat ottaneet aasialaisen vaimon, vaikka varmasti saisivat naisen myös Suomesta. Kyse on tietysti seksistä ja varmasti hauskasta sellaisesta, mutta ainahan näitä juttuja yritetään selitellä milloin mitenkin. Aivan samalla tavalla jotkut rohkeimmat naiset valitsevat tumman miehen rinnalleen, kun osalla näistä värkki lienee hitusen suomalaisen miehen mittaa suurempi. Yhden Ghanalaisen kikkelin nähtyäni en kuitenkaan ole aivan niin vakuuttunut muusta kuin sitä, että ihonvärin sijaan elimen koko korreloi luotettavammin omistajansa muun koon mukaan. Pienellä naisella tuskin on hirveän suuri hole ja 230cm pitkällä koripalloilijalla vastaavasti prinssinakkia muistuttava tirri.
41, tuskin monikaan niputtaa sinua samaan joukkoon Thaimaasta vaimoa hakeneiden joukkoon, jos olet sellainen mitä kuvailit. Ethän nimenomaan ole "hakenut" jotain random naista sängynlämmikkeeksi vaan normaaliin tapaan rakastunut. Myös se että osaat thaikieltä tkee megaison eron noihin ällöttäviin naispalvelijan noutaneusiin ukkoihin, jotka kommunikoivat jollain kolmella sanalla englantia vaimonsa kanssa.
Kyllä ne "naaraan idästä" hakevat äijät vaan kammottavat minua. Raahata nyt joku täysin kielitaidoton nainen totaalisen ventovieraisiin oloihin henkein ja kaamoksen keskelle, ilman ketään jonka kanssa puhua ja elämänsisältönä passata jotain laiskaa äijää siinä toivossa että välillä saisi rahaa sukulaisille lähetettäväksi... aika lähellä jotain orjakauppaa.
suomalaisten naisten avioituminen turkkilaisten, kreikkalaisten, eri Afrikan maiden miesten kanssa jne.
Näkeehän sen jo jokaiselta keskustelu palstalta.Ainaista jäkätystä,niuhottelua ja kiukuttelua.Ei hymyn häivääkään.Thaimaata kutsutaan usein nimellä land of smile,eikä syyttä.Jos on kaksi naista,toinen jäkättää naama mutrussa koko ajan ja toinen hymyilee ja on ystävällinen niin kumpaakohan naista kohtaan minä olen mukavampi.miettikääpä sitä.