Miehet jotka juo alkoholia päivittäin.
Miten niiden vaimot jaksaa sen päivittäisen kaljottelun? Vaikka kysymys ei olisikaan humala juomisesta, mutta kuitenkin useammasta oluesta.
Olen seurannut läheltä tällaista pariskuntaa ja mietin miten tämä nainen jaksaa katsoa miestä jolla on välittömästi työpäivän jälkeen olut tölkki kädessä.
Olenko vain liian tiukka itse, kun siihen en suostuisi..ja tätä ihmettelen.
Kommentit (31)
jos kahden tienaavan talous muuttuu yhden tienaavan varaan.
plus elatusmaksut ja yh-lisät. Siinäkin on jo ihan hyvä summa. Ja eipähän mene enää yhteisestä pussista olutrahat, se on aika sievoinen summa, jos joka päivä juodaan vaikka kuusi olutta. Se on parintonnin säästö vuosittain.
Ja useammissa tapauksissa sitä olutta menee päivittäin huomattavvasti enemmän.
Kyllä kannattaa hyvissä ajoin puuttua. Se päivittäinen lipittely ei sinänsä ole paha jos jää esim. yhteen olueen ruuan kanssa mutta tuo alkoholi tuppaa olemaan siitä outo että sen käyttö lisääntyy kuin varkain. Tajusin itse parisen vuotta sitten että vaikka en tykännyt kännejä vetää juuri koskaan niin se lasillinen viiniä tai olutta olikin yhtäkkiä puol pulloa tai pari kolme olutta. Ei vaimo mitään maininnut vaan huomasin itse jo olotilasta ettei enää jaksanut edes mitään urheilua, joten lopetin tissuttelun kokonaan ja nyt on päässyt taas hyvään vauhtiin. Liikunta maistuu ja kaupanpäälle on tullut mieskuntoa aikalailla lisää, sen huomasi jo vaimokin!
Keski-ikäinen kun on niin huolestuin kovasti tuosta mieskunnosta kun ei kanki ollutkaan enää niin kovana vaan puolipehmeänä joten pakkohan se oli jotain asialle tehdä en nyt meinaa seksinautinnoista luopua 40:nä. :-)
eikä miestäkään haittaa se että minä juon kahvia.
Mies juo päivittäin 3-6 olutta ja suunnilleen kerran viikossa humalaan asti (ja siihen tarvitaan paljon!). En minäkään tähän olisi suostunut jos olisin kuvion tajunnut heti alkuun, mutta ihminen on erehtyväinen ja sinisilmäinen, varsinkin perhettä perustettaessa onnensa kukkuloilla... Nyt on lapset tehtynä, joten lähteminen ei ole ihan niin helppoa. Mies juo niin paljon että se häiritsee minua, mutta kuitenkin niin vähän että kukaan ulkopuolinen ei ymmärtäisi jos puhuisin miehen alkoholiongelmasta ja minut tuomittaisiin täysin jos rikkoisin lasten perheen näin pienimuotoisen juomisen takia.
Meillä helpotuksena se, että mies ei ikinä juo lasten läsnäollessa, eikä juo koskaan kotona sisällä vaan menee illalla lasten mentyä nukkumaan verstaaseen tai pihasaunaan ja juo siellä. Minä sitten istun yksin kotona sisällä illasta toiseen ja ihmettelen mitä tapahtui ja mistä saisin rohkeutta lähteä.
Olen itse alkoholisti-isän tytär ja aikanani vannoin, etten ikinä samaan alistu. En vaan tajunnut, että ei se mies suhteen alussa ryyppäämistään paljasta vaan tilanne kehittyy vuosien myötä ja että valtaosa alkoholisteista on ihan muita kuin ne ojassa örisevät rapajuopot.
mun mies juo joka päivä olutta. Näin se on tehnyt jo 20 vuotta. Ei sen mieskunnossa mitään vikaa ole. Ihan sporttinen, hoikka ja hyväkuntoinen mies. Ei ollenkaan mikään alkoholisti. Pitäisikö mun miehen ottaa musta ero? Juon joka päivä melkein siiderin tai viiniä. Ei meillä kukaan tästä kärsi. Tällaisia kavereita meillä on iso liuta. Hyvältä maistui olut tänäänkin, kun tulin pihatöistä ja olin käynyt suihkussa.
rassaa. Jos mies käy töissä ja hankkii leipää perheen pöytää ja hoitaa muut asiansa, niin ihan sama montako tölkkiä olutta illassa menee.
Joka pitää turpansa kiinni ainoastaan, kun ukkonsa vuolee fyffeä tarpeeksi?
mun mies juo joka päivä olutta. Näin se on tehnyt jo 20 vuotta. Ei sen mieskunnossa mitään vikaa ole. Ihan sporttinen, hoikka ja hyväkuntoinen mies. Ei ollenkaan mikään alkoholisti. Pitäisikö mun miehen ottaa musta ero? Juon joka päivä melkein siiderin tai viiniä. Ei meillä kukaan tästä kärsi. Tällaisia kavereita meillä on iso liuta. Hyvältä maistui olut tänäänkin, kun tulin pihatöistä ja olin käynyt suihkussa.
Joillakin alkoholonkäyttö ärsyttää, joilakin siitä ei ole juuri haittaa ja perheelämä kukoistaa. Keski-Euroopassa, esim. Saksassa, olutta ei edes pidetä "viinana", vaan monet (miehet ja naiset) juoat muutaman joka ilta, eikä se elämää häiritse. Voi kauheaa!!!
Suomalaisilla on äärimmäisen sairas suhtautuminen alkoholiin:
1) joidenkin mielestä yksikin olut päivässä on kauheaa kännikittaamista
2) joidenkin mielestä insinöörimiehensä saa juoda 363 päivää vuodessa vain jotain vitun lasten muumilimppaa, mutta sitten jouluna, juhannuksena ja uutena vuotena koko perhe on räkä poskella - ihan oikeutetusti, kun "se vaan kuuluu suomalaisuuteen".
3) joidenkin mielestä saa juoda rajattomasti, milloin vain ja missä vain
4) humalalla selitellään lapsellisesti pettämisiä, pieksemisiä, jättämisiä ja tappamisia.
tai ainakin melkein, ei käynyt töissä.
Elintaso minulla ja lapsilla kasvoi, kun erottiin, nyt säästyy useampi satanen kalja- ja tupakkarahaa, ja saan yh-korotuksen ja elarit.
Itse teen joka tapauksessa kaiken, mutta eipä tartte enää varoa epävakaata känniläistä, tosin seksiä ei enää ole.
no mun mielestä 3-6 päivittäistä olutta on paljon ja sillä on jo riskikäyttäjä ellei alkoholisti. Mä taas en tiedä ketään joka pitäisi tuota määrää normaalina, vaan nimenomaan liikajuomisena. Varmasti useimmat tosiaan kärsisivät tilanteesta.'
Appeni juo tuon määrän joka päivä ja ihan alkoholisti se on.
Mutta jos haittaa, niin hommaan pitää laittaa stoppi.
Oman arvon puuteesta. Ei ole roehkeutta eikö uskoa siihen, että myös itse voi saada aikaan sen hyvän elintason. Ei ole uskoa itseen.
ap