Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärähtäisitkö toisen lapselle?

Vierailija
26.06.2011 |

Lapsesi rikkoisi ulkotouhuissa toisen lapsen juomaplon ja kys lapsen pikkusisar toteaa että "sitten teidän pitää ostaa uusi sellainen".

Reagoisitko ärähtämällä lapselle vihaisen näköisenä että "no herrajumala ostetaan uusi plo"?

Näin kävi ja totesin kys naiselle että ei ihan tuolla tavalla tarvitse ärähtää, toinen ihan säikähti, hän totesi siihen että "saa säikähtääkin":/

Sanoin vaan siihen että "olisi ne sinunkin lapsesi sanoneet samalla tavalla uuden ostamisesta", en keksinyt muuta kun koko tilanne oli jotenkin niin absurdi ja omituinen:(

Tuli tosi kenkku olo oman lapsen puolesta, oikeassahan hän oli kun totesi että rikkojan ostettava uusi vaikkei näin aikuisen näkökulmasta isosta menetyksestä ollutkaan kyse.

Huokaus:/

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on kaikki maailman viisaus ja tieto, ja jos jonkun toisen lapsi sanoo "vastaan" eli ilmaisee mielipiteensä, alkaa armoton höykytys.

Vastaavassa tilanteessa olisin sanonut tuolle ärähtäjälle, että nyt pyydät anteeksi tekemisiäsi, noin ei ihmisiä kohdella. Jos aikuinen asettuu lapsen tasolle, niin saa luvan kohdata lapsen kohtelunkin.

Vierailija
2/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten olisin varmaan ärähtänyt samalla lailla. Pikkuvanhat, nokkavat pennut ärsyttävät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisi kauhean vakavasti moista. sattuuhan noita.

Vierailija
4/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni vain kuunteli tapahtunutta siinä vieressä ja sanoi mielipiteensä joka oli oikea.

Mutta sinä oletkin niitä vanhempia jotka sallivat lastensa rikkovan, tahallaan tai vahingossa, toisten omaisuutta ilman seuraamuksia.

"Kun kyllähän meidän nicopetteri ja aadajuulia saa rikkoakin jotain".

ap

Joten olisin varmaan ärähtänyt samalla lailla. Pikkuvanhat, nokkavat pennut ärsyttävät!

Vierailija
5/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen sanahan on laki ja totuus ja aikuista ei kyseenalaisteta!!

Jos joku niin tekee niin selkäsauna vaan sille kakaralle!

Vierailija
6/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole ikinä kyllä pyydetty ostamaan tilalle uutta. Vahinkoja sattuu.

Ärähtämisestä toisen lapselle, olen kyllä ärähtänyt parikin kertaa. Jos se nyt on ärähtämistä, että ojentaa lapsia, jos ei omat vanhempansa viitsi... Meillä on tietyt rajat, joita ei ylitetä: toisten lyöminen, haukkuminen, yletön syöminen kahvipöydässä, jos otetaan jo tyyliin 4. pullasiivu ja joku toinen jää sen vuoksi ilman sitä siivua...

Vierailija
7/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain on rikki mennyt. vahinkoja sattuu. tahallinen hajottaminen toki on eri asia. naista nyt selvästi lapsen "näsäviisastelu" ärsytti, primitiivireaktio.

Vierailija
8/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kyllä totesin kys äidille että ei tod tarvitse uutta ostaa, olin sanonut sen hälle jo ennenkuin oma lapseni hänelle paikalle tultuaan totesi tuon lapsen logiikan mukaisen toteamuksen eli pitää ostaa uusi kun kerta oli kys tädin lapsen touhuissa entinen mennyt rikki.

Itselläni ei tuliis mieleenikään tuollatavoin ärähtää toisen lapselle tuollaisessa asiassa ja vieläpä kun lapsen säikähdys tuotu ilmi niin todeta että "saa säikähtääkin":(

ap

eipä ole ikinä kyllä pyydetty ostamaan tilalle uutta. Vahinkoja sattuu.

Ärähtämisestä toisen lapselle, olen kyllä ärähtänyt parikin kertaa. Jos se nyt on ärähtämistä, että ojentaa lapsia, jos ei omat vanhempansa viitsi... Meillä on tietyt rajat, joita ei ylitetä: toisten lyöminen, haukkuminen, yletön syöminen kahvipöydässä, jos otetaan jo tyyliin 4. pullasiivu ja joku toinen jää sen vuoksi ilman sitä siivua...

Vierailija
9/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on syy-seuraussuhteensa ja lapsen logiikan mukaan jos joku rikkoo jotakin niin kys hlön on se myös ns korvattava.

Käsittääkseni se on aika yleinen ajatusmalli mutta ilm olen väärässä ja olen opettanut lapsillenikin väärin kun sellaisen itsestäänselvyyden toteamisesta saa lapsen säikäyttää ja mielen pahoittaa.

ap

Vierailija
10/10 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa ja ehdottaisin ihan itse että ostamme kyllä uuden juomapullon rikkoutuneen tilalle. Ei tuommoista asiaa mielestäni erikseen tarvitse pyydellä, vaan se on ihan selkeä asia. Lapsi vain sanoi sen ääneen.

Eihän tuo ole mikään syy ärähtää lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän