Miten vauva kylvetetään?
Lähinnä mietin sitä missä asennossa kylvettäjän kannattaisi olla. Meille on hankittu tavallinen lattialla pidettävä vanna. Eikös kyykyssä oleminen ole vähän rasittavaa? Ja kyykky ei ole kovin vakaa asento, joten ote vauvastahan voi lipsahtaa.
Kommentit (10)
Siinä oli tosi hyvä kylvettää, valo oli miellyttävä pikkuiselle ja lämpötila hieman korkeampi kuin muissa huoneissa (n. 35-40 astetta).
tai polvistu lattialle vauva käsivarrellasi. Otteesi on vauvan hartioiden takaa kannattelu niin, että pidän hänen kainalokuopastaan/olkavarrestaan kiinni.
lattiavannassa kylvettää vastasyntynyttä. Ekan kanssa meillä oli iso pesuvati liukuesteen kanssa wc-pöntön päällä ja tokan kanssa hommattiin jalustallinen amme. Vastasyntynyt on pieni joten ensihätään eli silloin kun vauva on vielä "holtiton" riittää pesuvati mainiosti. Jalustallista ammetta käytettiin muuten noin 5 kertaa, sitten vaan suihkuteltiin sylissä ja kun tuli vakaammaksi n. 3 kk pideltiin isonveikan kanssa samassa ammeessa.
Siinä istuessa on sopivalla korkeudella kyvettämään. Vauvoilla on noin puolivuotiaaksi sukellusrefleksi eli osaavat pidättää hengitystä ei ne heti huku, jos ote lipsahtaa.
tein niin että otin pyyhkeen viereen valmiiksi tuolille ja sitten kävin vauva sylissä istumaan lattialle ja laitoin vauvan vannaan ja kylvetin. kun olin kylvettänyt, otin pyyhkeen tuolilta ja kuivasin vauvan. tai sitten kylvetin niin että istuin polvillani.
Minä kylvetän vauvan lattialla vannassa. Itse olen polviseisonnassa siinä vannan vieressä. Ottaahan se kivasti jalkoihin ja pakaralihaksiin kun siinä vannan ylle kumartuneena jalat jännityksessä kököttää mutta eihän se kylvetys kestä kun max 10 minuuttia. Saa hyvät treenit siinä samalla.