Rakkaudesta ja siitä, että "rakkaus on kuollut"
Luin tuota ketjua "saako nyt jo erota". Jälleen kerran silmiini pisti väite, että "en tunne mitään miestäni kohtaan, rakkaus on loppunut, rakkaus on kuollut" jne. Olen jo aiemmin pohtinut tätä:
Jos siis ajatellaan tilannetta, että avioliitossa ei ole mitään sellaista joka oikeasti tappaisi rakkauden. Ei siis väkivaltaa eikä mitään dramaattista. Miten se rakkaus voi vain kuolla? Miten se voi kuolla, jos 15 vuotta rakastaa, ja sitten 15 vuoden jälkeen rakkaus vain häipyy pois?
Jos rakkautta on koskaan ollut, niin eihän se voi kuolla eihän?
Toisekseen: eikö jokainen ihminen rakasta aina samalla tavalla. Jos sinulla on elämäsi aikana viisi miestä ja viisi rakkautta - eikö rakastaminen kulje aina samaa polkua? (Minä en siis tätä tiedä, ei ole ollut kuin yksi mies. Kunhan teoriassa pohdiskelen).
Niin jos sinun rakkautesi loppuu 10 vuoden jälkeen, eikö ole todennäköistä, että kaikissa suhteissa se loppuu 10 vuoden jälkeen?
Ymmärtääköhän kukaan, mitä minä ajattelen...?
Kommentit (23)
Onko sinun jokainen ystävyyssuhteesi samanlainen? Jokainen työkaveruus kulkee samaa reittiä? Jos jonkun kanssa joskus riitelet ja menee sukset ristiin 3-v tuntemisen jälkeen, se tarkoittaa, että kaikkien vastaavien henkilöiden kanssa käy samoin??
Ja joo, ei se rakkaus kuole hetkessä. Se tapahtuu pikkuhiljaa. Ei siihen tarvita mitään dramaattista. Vain sitä, että toinen ei tunnusta ja tunnista sua ihmisenä, naisena, puolisonaan, ei kysy mitä kuuluu, miltä tuntuu, ei koske muuta kuin halutessaan seksiä... Ei koskaan järjestä yllätystä tai oikeasti tunnu vain olevan onnellinen siitä että olet olemassa. Kaikki on vain tasapaksua arkitylsää, ja toinen itsestäänselvyys vailla arvoa.
Ja joo, ei se rakkaus kuole hetkessä. Se tapahtuu pikkuhiljaa. Ei siihen tarvita mitään dramaattista. Vain sitä, että toinen ei tunnusta ja tunnista sua ihmisenä, naisena, puolisonaan, ei kysy mitä kuuluu, miltä tuntuu, ei koske muuta kuin halutessaan seksiä... Ei koskaan järjestä yllätystä tai oikeasti tunnu vain olevan onnellinen siitä että olet olemassa. Kaikki on vain tasapaksua arkitylsää, ja toinen itsestäänselvyys vailla arvoa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2013 klo 22:15"]
Onko sinun jokainen ystävyyssuhteesi samanlainen? Jokainen työkaveruus kulkee samaa reittiä? Jos jonkun kanssa joskus riitelet ja menee sukset ristiin 3-v tuntemisen jälkeen, se tarkoittaa, että kaikkien vastaavien henkilöiden kanssa käy samoin??
[/quote]
Tämä on niin totta.. mulla on tälläisiä kokemuksia kyllä.
Ilman masennuksiakin, en tiedä mikä sen tappo. Aika?