Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoasiaa. Onko jollakin Kia Cee'd? Millaisia kokemuksia?

Vierailija
24.06.2011 |

Tässä on auton vaihto edessä. Katselin noita hintoja ja uuden Kia:n saa samaan hintaan kuin monen 5v. käytetyn tunnetumman merkin.

Antavat vielä Kia:lle 7 vuoden takuun.

Tuollaista farmari Kia Cee'd:iä ajattelin. Onko muilla mammoilla kokemuksia ko. autosta/merkistä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän edellinen auto oli uusi Kia Cee'd farmari. Se oli mielestäni paras ajettava ikinä, tosin sitä ennen meillä oli aina ollut opiskelijabudjettiin sopivia rämiä. Kaksi kertaa Ceed teki ikävät temput: jätti kolmenkympin pakkasilla käynnistymättä, vaikka oli ollut yli tunnin roikassa. Kin tarvittiin kuudelle tilaa, vaihdettiin silloin uusimpaan Kia Carnivaliin, joka on ajettavana yhtä miellyttävä kuin Ceed, mutta tietty ison kokonsa puolesta rohjompi. Ceedissä ei ollut muita kuin mainitsemani ongelmat, Carnival taas hajoaa käsiin ja on kallis pitää, Ceed oli tosi taloudellinen.

Joku puhui Deltan takuuketkuilusta. Sitä ne kyllä yrittää, pakottaa käyttämään omaa superkallista huoltoaan takuun säilyttämiseksi, mutta se on laitonta, ja kun siitä huomautettiin kerran, ei meillä ole ollut asian suhteen ongelmia. Täytyy vaan varmistaa, että huollot tehdään valmistajan ohjeiden mukaisesti. Siitä on uudehko laki tehty, en muista mikä nimeltään tai miten sen löytää, mutta Deltassa tadan ovat tietoisia siitä.

Vierailija
22/56 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin uutena Kia Ceed 12/2012. Nyt jo ensimmäistä kertaa korjauksessa. Vaihteiston öljyt vuotaneet ja aiheuttaneet kytkinvian. Juuri kuultiin, että on jotain enemmänkin damagea tapahtunut. Takuuseen kyllä menee, mutta ei anna kovin hyvää ja luotettavaa kuvaa merkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ceed 1,6 EX Sporty Wagon ja se on ollut tosi hyvä perheauto. Pitkiäkin matkoja olemme tehneet, eikä mitään isompaa vikaa ollut. Delta Auton huolto teki ekana vuonna takuukorjauksen, mutta sitten olemme tehneet vain vuosihuollot. Huoltopalvelu on pelannut hyvin ja se on ollut edullista. Aikaisemmat BMW- ja Toyota-kokemusten jälkeen täytyy sanoa, että Kia on erittäin kilpailukykyinen ja huippu hinta/laadussa.

Seuraavaa Kiaa katsellaan jo : )

Vierailija
24/56 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Kia ceed kesi 235-tuhatta kiitettäväsi. Sit alko ongelmat, ei paha halvalle autolle. Nyt sen voi vaikka polttaa tai hävittää, silti halvat kilometrit dieselillä kalliimpiin merkkeihin verrattuna. Tätä ennen tarvi vaan tankata ja katsastaa. Uus Kia on jo tilattuna ihmisten/ työkavereiden kiusaksi.

Vierailija
25/56 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delta on tunnettu valheellisista tiedoista takuun suhteen. Pitkä takuuaika ja valehtelu ettei autoa saisi huoltaa missään muualla!! Huollon hinnat aivan sairaita muihin verrattuna. Joka kerta huollon jälkeen jotakin ongelmaa. Näin kertoivat aiemmin Kuopion liikkeen huollossa asioineen. Aluksi en uskonut, mutta nyt tekivät meidän auton tuulilasiin lommon jota yritetään saada asiakkaan syyksi ja jo aiemmin lasissa olleeksi. Kun yrität asiaa hoitaa ylimielinen paskanjauhanta alkaa.  Asiakasta väheksytään ja valehdellaan. Näin ainakin Kuopion liikkeessä.

Vierailija
26/56 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen Kia Cee'd jolla olen ajanut, oli autokoulussa vähän uudempi versio kuin tuo meidän, siinä saattoi olla myös vähän enemmän jotain hienouksia, näytti ainakin sisätiloista sporttisemmalta. No mutta, jäi vain mieleen kun autokoulun opettaja sanoi, että se on ollut heillä paras auto, koska se on jostain syystä niin helppo ajaa, sopii useimmille oppilaille kuin hanska käteen. Ja näin myös minusta siis, erityisesti kaupunkiajossa se on tosi kiva. Jos ajaa pitkää matkaa niin moottoritiellä se ei olekaan ihan niin kiva, ei esim. radion kuuntelu tai keskustelu oikein onnistu +120 km/h ajettaessa moottoritiellä, ja muutenkin auto tuntuu aika köykäiseltä eikä niin tukevalta tuohon isompaan koslaan verrattuna, totta kai kun kokoluokka on aivan eri. Hyvä puoli on se, että ei ainakaan huomaamattaan aja pahasti ylinopeutta noilla isommilla nopeuksilla... :) Mutta kyllä silti tuolla Kiallakin olosuhteiden pakosta tulee ajettua pari kertaa vuodessa se 800km mummolareissu, ja ihan on hyvävoimaisina selvitty.

T: Tuo edellinen jolla oli Kia ja Mazda6

Vierailija
27/56 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei Kia Ceedissä ole ollenkaan sellaista melua että moottoritienopeuksissa olisi vaikeuksia ration kuuntelussa tai juttelussa, hyvin on hiljainen meininki... hmm... aika outoa kuulla tuommosta et mekkalaa pitää :D ...tietysti rankaat vaikuttaa meluun, huonommat seokset metelöi melkosesti enemmän kuin toiset seokset :)

Vierailija
28/56 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Olen nyt kuukauden ajellut 2012 mallin Ceed farmarilla ja täytyy todeta, että kyllä tämä laulelee kovemmalla äänellä kuin edellinen 2008 mallin Ceed. Melu ei voi täysin johtua renkaista, jotka ovat Good Yearin uusimmat ja ainakin Tampereen Deltassa saa lisävarusteena lisää äänieristystä.

Vein tänään omani äänieristettäväksi ja saan torstaina pois, saa sitten nähdä miten eristys tepsii.

"

Auttoiko eristys?

Joutuiko siitä maksamaan jotain?

Koeajolla ollessani totesin saman rallatuksen turhan voimakkaana varsinkin nastarenkailla.

Vaikutti muuten asialliselta peliltä.

Vierailija
29/56 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huyndai i30 on käytännössä sama auto. Hintaero oli pari sataa. Miellytti mua enemmän, kun kävin ajamassa molemmat.

Autoista on aina jotain harmia, oli takuut tai ei... Mutta ihan tyytyväinen olen periaatteessa ollut.

Vierailija
30/56 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti pitkä takuu, vaikka onkin hieman huijausta, kertoo, että on luotettava.

Mikä tuossa takuussa on huijausta?

Kovin hekosti on ainakin Deltan sivuilla kerrottu mitä takuu koskee. Eikös ne takuut ole yleensä rajattu koskemaan tiettyjä auton osia?

Vai koskeeko Kian takuu koko autoa?

Ainakin täytyy huollot tehdä merkkikorjaamolla, se oli kyllä sanottu.

AP

oli työsuhdeautona Kia Sorrento. Autoa piti käyttää vähän väliä huollossa myyjällä, siis ihan oikeasti muutaman kerran vuodessa, tai muuten takuu kuulemma olisi rauennut. En tiedä mitä huoltoja tai tarkastuksia nuo käynnit olivat, mutta paljon niitä oli. Eivät kuitenkaan olleet määräaikaishuoltoja, ne olivat vielä erikseen, tai lisäksi. Kaveri oli todella tyytyväinen kun 3 vuoden ajon jälkeen pääsi autosta eroon.

Vierailija
31/56 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kia Ceed diesel v. 2007, jolla olen ajanut nyt 210 000 km. Kaksi kertaa olen soittanut korjaamoasiassa: käsijarrun vaijeri uusittiin (oli löysä) ja toisen kerran johtokapa uusittiin, kun varkaudeneston merkkivalo alkoi palamaan (ei haitannut ajoa). Molempien korjaus maksoi vähän yli 100 euroa. Eli lujin auto, mitä ikinä on ollut. Suoralla maantiellä ohjaus ei ole ihan niin hyvä kuin vaikka WV Golfissa mutta mutkaisella teillä ei ole mitään eroa.

Vierailija
32/56 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kia Ceed diesel v. 2007, jolla olen ajanut nyt 210 000 km. Kaksi kertaa olen soittanut korjaamoasiassa: käsijarrun vaijeri uusittiin (oli löysä) ja toisen kerran johtokapa uusittiin, kun varkaudeneston merkkivalo alkoi palamaan (ei haitannut ajoa). Molempien korjaus maksoi vähän yli 100 euroa. Eli lujin auto, mitä ikinä on ollut. Suoralla maantiellä ohjaus ei ole ihan niin hyvä kuin vaikka WV Golfissa mutta mutkaisella teillä ei ole mitään eroa.

Vierailija
33/56 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin itse pikku bemari vm 09 Kia Ceed farkkuun vm 08, itsellä on ollut Mazda6 ja Mazda CX-7 ja myös ja pitää sanoa että Kia yllätti täysin ajomukavuudellaan ja hiljaisuudellaan, monet asiat on mielipidekysymyksiä mutta sen tiedän omasta kokemuksesta jo että yhtään ei tarvitse noiden isojen merkkien rinnalla hävetä Kiaa :) ajotuntuma/mukavuus paljolti samaa kuin esim. Mazda6:ssa eli erinomaista, ottaen huomioon aina tottakai hinta! aina pitää osata ajatella suhteellisesti, hinta/laatu eikä valita semmoisista asioista mitä saa jos maksaa 40 000€ autosta, että sitä ja tätä ei ole vajaan 20 000€ autossa... tämmöstä :)

Vierailija
34/56 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siitä oikein mitään valittamista ole.

Pieni autohan se on, eikä se matkustamon tila siten ole ruhtinaallinen. Esim. meillä kun on yksi lapsi selkä menosuuntaan "telakassa", se kokonaisuus ei mahdu muuta kuin pelkääjän paikan taakse niin että etupenkki on vedetty reilusti eteen. Ja kun kuskikin tarvitsee jalkatilansa, jää matkustajalle niin vähän tilaa että meidän perheessä ainakaan kumpikaan meistä aikuisista (pituutta vajaat 180cm) ei mahdu muuta kuin siihen kuskin taakse, ja siinäkin saa jalkoja asetella. Pelkääjän paikalle mahtuu tälläkin kokoonpanolla toisaalta sitten minun sisko ihan hyvin, hän on vähän lyhyempi.

Rengasäänet on aika voimakkaat. Mutta kaupungissa tuo on minusta tosi näppärä. Meillä on myös tuo sama Mazda6 kuin edellisellä kommentoijalla, mutta en ossa niitä verrata yhtään, minusta ne on tosi erilaisia autoja. Toinen on iso ja reagoi jotenkin oudosti minun mielestä ohjaukseen ja polkimiinkin, toinen on pieni ja ketterä ja tekee juuri niin kuin pyytää :). Tykkään ajaa Kialla. Mazdassa toki on matkustusmukavuus ihan eri luokkaa, mutta niin on hintakin.

Meillä ei ainakaan vielä tuota Kiiaa ole tarvinnut korjailla, takuuaikakin on mennyt umpeen jo "ajat sitten".

Vierailija
35/56 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia ceed -08 disel farkulla olen ajanut nyt 195 000 km. isompia remontteja ei ole ollut. Huollattanut olen monihuollossa 20 000 km välein. On luotetta auto. Seuraava auto on myös disel Kia.

Vierailija
36/56 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 17:02"]

Myytiin uusi Kia ja ostettiin 10 vuotta vanha Volkkari.

[/quote]

Epätoivoinen yritys...

Vierailija
37/56 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien Idioottien Auto. XD No okei vaihdekeppi jäi käteen ei muuta.

Vierailija
38/56 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia on paljon käyttövarmempi auto kuin esin Opel

Olen ertääin tyytyväine Kia Ceed autoon.

Vierailija
39/56 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 17:45"]

samanlainen, niin tyytyväisiä ollaan.

[/quote]Sama täällä.5 vuotta Kia ceed 1.6 ja Nyt Kia pro ceed 1.6  vuoden ollu ja mitään vikaa ei kummassakaan ole tarvinnut korjata.Normaalit vuosihuollot ja siinä se.Joka merkkiautoja kumartaa joutuu siitä myös maksamaan,mutta paskempaa autoa kuin pikkubemari en ole koskaa omistanut!

Vierailija
40/56 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus ei ole huippua.