Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rippijuhlat uusperheessä?

Vierailija
24.06.2011 |

Loppukesästä on meillä rippijuhlien aika ja kaipaisin kommentteja.

Olemme uusperhe, rippilapsi asuu siskonsa kanssa osan aikaa meillä ja osan aikaa toisella vanhemmallaan. Molemmilla vanhemmilla on uusi puoliso ja meillä (isän puolella) myös yksi lapsi lisää.

Rajaavatko jotkut seurakunnat nykyään kirkkoon tulevien määrää (muistan näin olleen aiemmin)?

jos, menevätkö sinne

1) äiti, isä ja rippilapsen sisarukset

2) se vanhempi, joka järjestää rippijuhlan samana päivänä, plus sisarus/sisarukset

3) molemmat vanhemmat uusine puolisoineen plus sisarukset

4) se vanhempi, joka järjestää rippijuhlan samana päivänä, omien sukulaistensa kanssa?

Meidän puolesta on ok, että kaikki aikuiset ja sisarukset menevät kirkkoon, jos tilaa on.

Rippilapsen äiti taas on ilmeisesti haluamassa kirkkoon omia sukulaisiaan. Minä en ole heitä koskaan tavannut ja mieheni ei halua heitä tavata lasten paikalla ollessa, koska aiemmin ko. tilanteissa on tullut kurjia yhteentörmäyksiä (sukulaiset mm. kommentoivat eroa ilkeästi lasten kuullen). Tuolloin siis me emme voisi mennä paikalle. Minusta on vähän kurjaa, jos lapsen isä ja sisko eivät pääse kirkkoon. Itse voisin jäädäkin pois jos se asian ratkaisisi, mutta ei ratkaise.

Mikä teistä olisi kohtuullista? Juhlat järjestettäneen niin, että äidin luona juhlitaan yhtenä päivänä ja isän luona toisena. Kirkko on tietenkin vain kerran :-)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos exän sukulainen tulee ja kiusaa minua siellä.

Erkki, lapsen isä, aikuinen mies.

Vierailija
22/22 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos exän sukulainen tulee ja kiusaa minua siellä.

Erkki, lapsen isä, aikuinen mies.

Juhlapäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän