Synnytyksestä....
Voiko synnytys alkaa vaikka lapsiveden menolla,vaikka pari päivää sitten paikat on ollut vielä kiinteät ja kiinni? Rv38????
Kommentit (10)
Kun musta ei ole tuo limatulppakaan irronnut ap
et vain ole huomannut. minulla kävi sillain.
ja limatulppa on huono merkki, sitä ei välttämättä huomaa ollenkaan ja vaikka irtoaiskin, niin ei se kerro vielä synnytyksen alkamisesta mitään tarkkaa ajankohtaa. Myös valkovuoto voi muuttua loppuraskaudessa hyvin vetiseksi, oikeasti sellaiseksi, että sitä on vaikea lapsivedestä erottaa. Laita side ja tarkkaile lorahteleeko vettä liikkuessa lisää. Jos epäilet vettä, niin soita synnärille ja kysy minkä ajan sisällä haluavat, että käyt tarkistuttamassa tilannetta. Aihetta mihinkään paniikkiin ei ole. Mutta en ehkä myöskään lähtisi nyt mihinkään korpeen juhannusta viettämään:)
Mä luulin, että meni vedet kun tuli ihan itsestään vähän enkä pystynyt mitenkään pidättämään, mutta eipä sit ollukaan kun kävimme sairaalassa tarkistamassa.
Oli "jo" kolmas raskaus niin olisi luullut minun tietävän, mutta ei :)
Ensimmäisestä lapsesta se lensi kokonaisena kylppärin lattialle, joten sen kyllä huomasi. Toisessa raskaudessa valui pienenä limana pikkuhiljaa pois.
ei kannata sitä "ihmeellistä limatulppaa" niin odottaa, se tulee joillakin vasta kun synnytys on kunnolla käynnissäkin. Laita side ja seuraa, jos on l-vettä käyt synnärillä. t kätilö
että lorahteleeko lapsivettä vai jotain muuta, kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne. Lapsiveden pitkä tihkuminen kasvattaa vauvan tulehdusriskiä. Käynnistävät synnytyksen tietyn ajan kuluessa, jos ei itsellään ole tulossa ja lapsivettä tihkuu.
ei edes ole mitään varsinaista tulppaa. Laita tosiaan side ja jos kastuu edelleen kunnolla, niin sitten se on lapsivettä. Jos yhtään epäilet sen olevan lapsivettä, niin soita synnärille. Tietävät odotella sinua, koska vaikkei mitään muuta tapahtuisi, niin haluavat sinut sinne ainakin näytille ennen pitkää.
jos olet rv 38, niin lapsi voi syntyä nyt tai ainakin neljän viikon sisällä:) Ja ihan ilman mitään limatulppia tai muita ennusmerkkejä.
Kun musta ei ole tuo limatulppakaan irronnut
ap