Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko 2-3 vuotiaan lapsen kukkua joka ilta

Vierailija
23.06.2011 |

21.30-22 asti hereillä?

Meidän yläpuolella asuu perhe jossa kohta 3 vuotta täyttävä lapsi. Sen vuoden ajan mitä ollaan tässä asuttu, joka ilta kuuluu kauhe töminä yläkerrasta, se on niin nopea tahtista eli varmaan lapsi siellä juoksee, tuskin vanhemmatkaan ottavat mitään pikku askeleita.

En siis 100% varmasti tiedä mitä yläkerran asunnossa tapahtuu, mutta miehen kanssa ollaan ihmetelty tätä joka iltaista töminää, että eikö lapsen pitäisi olla jo tähän aikaan nukkumassa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän saamaton äiti niihin aikoihin erinäisten sattumusten vuoksi.

Vierailija
2/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisi..jos minusta kiinni on, mutta lapsillakin on omat rytminsä niinkuin aikuisillakin, on illanvirkkuja jotka on sitten aamuntorkkuja ja toisinpäin. Kyllä nämä erot näkyy jo pienestä. :) Eikä klo 22 vielä NIIN myöhä ole 3-vuotiaalle...meidän tuttujen 3v saattaa riehua klo 23-24 asti :) Vanhemmat ei vaan saa sitä nukkumaan vainka mitä yrittäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen tarve on selvästi vähäinen, ja koska poika on kotihoidossa, en tunne mitään tarvetta herättää häntä klo 7 vain siksi, että naapurit olisivat tyytyväisiä. Poika herää aamuisin n. klo 8-9.

En tietenkään anna hänen häiritä naapureita, vaan klo 21 jälkeen luetaan kirjaa, syödään puuroa jne.

Kivitä vaan, itse en ymmärrä tekeväni väärin.

Vierailija
4/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on kotihoidossa eikä aamulla tarvitse herätä, niin silloinhan sen rytmin voi määrittää ihan sen mukaan mikä omalle perheelle sopii.

Vierailija
5/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu päiväkodissa päikkärit, niin ei taatusti tainnu ennen kymmentä.

Vierailija
6/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, siis onko oikeasti 21:30-22 niin myöhä? kyllä meillä tuo 3,5v on hereillä aina kymppiin asti. En ole edes ajatellut että asia olisi niin iso että joku sellaista miettisi. Kivempi tämä on kuin että lapsi menisi joskus kuudelta nukkumaan. Näin saadaan leikkiä yhdessä mahd. paljon.

Vierailija
7/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin vain. Oma lapsi kun menee aikaisin nukkumaan ja kaikki paremmin tietämäni lapset ovat myös aikaisin menevää sorttia.

Kai noita ilta kukkujia sitten löytyy enemmänki.

-ap

Vierailija
8/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten nukkumaanmenoaika on määrätty johonki heti pikkukakkosen jälkeen aikaan? Jokaisella perheellä on oma rytminsä ja saa ollakin. Meinaatko että ne lapset jotka nukkuu 20-06 ovat jotenki onnellisempia/paremmin hoidettuja, kuin ne jotka nukkuu esim 22-08?

Vierailija
9/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä tykkäisin että nukahtaisi myöhemmin kuin että heräisi sitten aamulla kuuden-seitsemän aikaan. Olen aamu-uninen ja omat lapseni eivät ole koskaan menneet nukkumaan ennen yhdeksää.

Vierailija
10/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut että 20-20.30 on sopiva aika lapsen käydä nukkumaan.

Mihin aikaan teidän tuon ikäiset sitten yleensä heräävät?

-ap

Vierailija
11/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itse asiassa vasta kohta menossa nukkumaan. Menee kymmeneltä nukkumaan ja on silti ylhäällä joka aamu (ilman herättämistä) viimeistään seitsemältä. En takuulla ala laittamaan nukkumaan 20-21 aikaan, jolloin herättäisiin 5-6 välillä aamuisin.

Olisihan se kiva, jos tuo nukkuisi enemmän, mutta minkä sille voi, että on vähäuninen.

Vierailija
12/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ihminen saa ihmetellä? ja tiedän, että kaikki tekevät tyylillään. Itse tykkään siitä, että saan hetken omaa rauhaa kun lapsi on nukkumassa ja ennenkuin itse menen.

aa ja pee

Vierailija
13/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtaa noin klo 10 ja herätys on puoli kasi.

Näyttää riittävän kun ei yksinkertaisesti nukahda ennen tuota kymppiä.

ei nuku päiväunia.

Vierailija
14/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään siitä, että saan hetken omaa rauhaa kun lapsi on nukkumassa ja ennenkuin itse menen.

aa ja pee

mutta kun tykkään vielä vähemmän herätä aamuyöstä, niin mieluummin sitten myöhään nukkumaan.

t. 11

Vierailija
15/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa valvoa, jos ei oo minnekkään menoa. Älä ala kyttääjäksi jo nuorena.

Vierailija
16/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ihminen saa ihmetellä? ja tiedän, että kaikki tekevät tyylillään. Itse tykkään siitä, että saan hetken omaa rauhaa kun lapsi on nukkumassa ja ennenkuin itse menen.

aa ja pee

Mutta kun tuo lapsi nukkuu suunnilleen saman ajan kuin minä, ja on vielä illanvirkku, niin yleensä nukahdan ennen häntä (itse olen iltauninen). Aamulla tosin jää sitten usein vähän aikaa syödä rauhassa ennen kuin herätän pojan.

Saa toki ihmetellä. Jos olet meidän alakerran naapuri, niin voin vakuuttaa, että meillä hoidetaan lasta ihan hyvin vaikka saakin valvoa.

t. joku aiemmista, 3-vuotiaan äiti

Vierailija
17/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu 19-07 tai 20-08, enkat on 19-09 tarhassa nukkuu vielä 1,5h päikkärit..meillä ei todellakaan lapset hillu kympiltä..miksi lapsen pitäis valvoa niin myöhään?

Meillä on aina ollut sama rytmi, tyttö tietää jo sen, vaikka kello olis mitä. Meillä lapsi tietää minkä jälkeen tapahtuu mikäkin, eli iltaulkoilun jälkeen (16-18 ) suihkuun, puuro + muu iltapala, 1xohjelma tai muuta leikkimistä, hampaanpesu, oma sänky + kirjat ja uni. Ei siis ole mitään väliä onko kello 18,19 tai 20.

Vierailija
18/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

02-04 ja heraillaan puolenpaivan jalkeen. En nae vaan mitaan ideaa herata vakisin aamulla aikaisin kun ei ole kenellakaan mitaan tekemista ja pitaa istua silmat ristissa, ja sitten kun isa tulee kotiin niin pitaisikin lapsi laittaa jo nukkumaan. Paljon kivempi nain, etta heraillaan joskus iltapaivalla, ollaan muutama tunti kahdestaan, ja kun iska tulee niin on yhteista aikaa koko perheella 8-10 tuntia.

Vierailija
19/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu 19-07 tai 20-08, enkat on 19-09 tarhassa nukkuu vielä 1,5h päikkärit..meillä ei todellakaan lapset hillu kympiltä..miksi lapsen pitäis valvoa niin myöhään?

lapsen unentarve vuorokaudessa on n. 10 tuntia ja siitä vielä osa menee päiväuniin, niin miksi ihmeessä se lapsi pitäisi laittaa nukkumaan illalla seitsemältä? Jotta saa herätä muksun kanssa neljältä?

Mitä järkeä siinä olisi? Sitten saisi täällä lukea ihmettelyä, kun naapurin vajaa 3 v juoksee yöllä.

t. 11

Vierailija
20/39 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 ja herää 07, TAI 20 ja herää 08..JA LISÄKSI nukkuu 1,5h päivällä eli yht. 13-14h. Kuka herää 04?? Ei me ainakaan.

lapsen unentarve vuorokaudessa on n. 10 tuntia ja siitä vielä osa menee päiväuniin, niin miksi ihmeessä se lapsi pitäisi laittaa nukkumaan illalla seitsemältä? Jotta saa herätä muksun kanssa neljältä? Mitä järkeä siinä olisi? Sitten saisi täällä lukea ihmettelyä, kun naapurin vajaa 3 v juoksee yöllä. t. 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi