Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa korvakäytävien kutinaan?

Vierailija
23.06.2011 |

Kutina on välillä sietämätöntä :(. Mikä parantaisi vaivan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuo Ceridal-öljy auttaa

Vierailija
2/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minulla myös vaivana kutisevat korvat. Ei auta antihistamiini, ei seridal-öljy eikä mitkään lääkärin määräämätkään kortisonitippoja lukuunottamatta.

Raapiminen tietty auttaa, mutta siitä onkin sitten seurauksena toistuvat korvakäytäväntulehdukset :(

Pitäneekin kokeilla tuota maidotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä oli liiallinen putsaaminen. Kävin oikeen lääkärissä, kun olin tulossa hulluksi. Jouduin lopettamaan korvien putsaamisen ja meni 3-4 viikkoa kunnes kutina hiljalleen hellitti! Suosittelen! Älä siis putsaa,vaan anna sinne kertyä tavaraa.

Vierailija
4/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät korvan kutitukseen sellaista pientä sulkaa, jota pyörittävät korvassa.

Vierailija
5/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen putsaaminen on lienee ongelma. Topsilla raaputan korvakäytäviä niin että usein tulee vertakin :(. Kutina on siis ihan sietämätöntä. En siis varsinaisesti korvia putsaa vaan ne tulee väkisinkin putsattua kutinan takia. Tiedän että jos viikonkin saisi oltua koskematta korviin niin kutina helpottaisi mutta on todella vaikeaa olla edes päivä raaputtamatta. Juuri ja juuri pystyn siihen että raaputan vain kerran päivässä.

ap

Vierailija
6/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt apukeinoa siihen.

Ja edelliselle vastaajalle, antihistamiini ei auta ainakaan minulla yhtään mitään.

syynä oli liiallinen putsaaminen. Kävin oikeen lääkärissä, kun olin tulossa hulluksi. Jouduin lopettamaan korvien putsaamisen ja meni 3-4 viikkoa kunnes kutina hiljalleen hellitti! Suosittelen! Älä siis putsaa,vaan anna sinne kertyä tavaraa.

Vierailija
7/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korviin, niin et pääse raapimaan.

Vierailija
8/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten herää herätyskelloon.

Joka aamu 3 herätystä soimassa koska olen niin huono herämään ilman tulppiakin.

Vierailija
9/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljypohjainen Vaxol.

Vierailija
10/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen todennut, että korvien kutina on yksi allergian oire. Syy voi olla maito, mutta ihan yhtä lailla mikä tahansa muukin! Suosittelisin allergiatestejä...

Vierailija
11/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, sillä vaihtoehtona on valvoa kuorsaavan miehen vieressä. Eli kestän kutinan. t. Ei ap

Vierailija
12/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei pidä putsata millään pumpulipuikoilla!!!

Vierailija
13/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava altistui töissä homeelle ja kutina on sietämätöntä. Ceridalia on kokeillut, mutta ei auta. Lääkäriin olen yrittänyt passittaa.

Korvapsoriaskin saattaisi olla kuvien perusteella, joita ihotautilääkärin nettisivuilla on. En tiedä, onko hoitoa siihen.

Vierailija
14/24 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös sieni, joka iskenyt korviin.

Vierailija
15/24 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ceridalia käytetään? Suihkutetaan pumpulipuikkoon ja laitetaan korviin vai pitäisikö suihkuttaa suoraan korvaan?

ap

Vierailija
16/24 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja apu tuli Canesten-tipoista, eli joku hiivaperainen juttu siella oli.

Vierailija
17/24 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani useat kärsivät korvien kutinasta ja syyksi löytyi kiinteistössä oleva home.

Vierailija
18/24 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceridal-suihketta korviin suoraa pullosta suihkauttamalla tai sitten ruiskun avulla.

Kun korvasi ovat rauhoittuneet ja jos kaipaat puhdistusta niin joko Audispray-suihkeella tai Vaxolilla.

Vierailija
19/24 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kokemuksen mukaan myös korvien kutinaan(käytä VAROVASTI korviin!) Se on reseptivapaa, mieto kortisonivoide. Siinä on mukana aineita, jotka tappavat bakteereita ja vähentävät kutinaa.

Vierailija
20/24 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuo Ceridal-öljy auttaa