nikkeliallergian oireet?
MiltÄ nikkeliallergia näyttää? Ja millä se rauhoittuu? Mulla on niskaan, hartioille ja korvien taakse alkanut nousta finnimäisiä näppylöitä, mutta en tiedä onko se nikkeliallergiaa tai jotakin muuta... Iho on arka ja kutittaa ja pistelee kun käytän koruja... outo juttu, ennen ei ole ikinä ollut ongelmaa, joten tulin tänään vasta ajatelleeksi voisiko koko juttu olla allergiaa...
Kommentit (9)
itse peitän farkun napin kangaslaastarista leikatulla palalla, kestää pesunkin hyvin. Joitain pikkunappeja saatan lakkailla läpinäkyvällä kynsilakalla piiloon jne.
Ei siihen nikkeliallergiaan auta muu kuin välttää kaikkea missä on nikkeliä. Korut ja tosiaan ne kolikot...
Itselläni tuli esim. luokkasormuksesta käsiin pienen pieniä tajuttoman kutisevia vesikelloja vieriviereen.
kutiavaa näppyläistä punaista ihottumaa.
Nikkeliä ei saisi tietääksenin olla enää missään vöissä tai koruissa?
Vanhoissa saattaa tietty olla.
FB:stä löytyy nyt ryhmä, minne voisi koota hyviä vinkkejä allergisille ja esimerkiksi vinkkejä/linkkejä kauppoihin/tuotteisiin, mitkä ovat hyviä nikkeliallergisille. Saisiko ryhmästä joku päivä niin ison, että sillä pystyisi vaikuttamaan jopa yritysten vaateostajiin, ym.
FB:stä löytyy nyt ryhmä, minne voisi koota hyviä vinkkejä allergisille ja esimerkiksi vinkkejä/linkkejä kauppoihin/tuotteisiin, mitkä ovat hyviä nikkeliallergisille. Saisiko ryhmästä joku päivä niin ison, että sillä pystyisi vaikuttamaan jopa yritysten vaateostajiin, ym.
Mun veljellä on nikkeliallergia, aika paha ilmeisesti. Esim. farkkujen napit paljaalla iholla saa aikaan sen että iho menee aivan rikki. Ensin nousee kutiavia näppyjä ja pian onkin ihan vereslihalla.
Mulla ei varmasti noiden perusteel oo allergiaa mut kerron tän kuitenkin: mulla on oikean korvan korvareiän vieres sellasta kovaa mustaa juttuu joka tuli eilen kun pidin rihkamakorviksii mut nyt oon vaihtanu hopeaan sillä mun iho tykkää hopeasta ja kullasta eniten. Laittakaa vinkkejä :)
tulee punaisia kutiavia näppylöitä, yhdessä vaiheessa kun nikkeliallergia meni oikein pahaksi tuli juurikin finnimäisiä näppyjä.
Kannattaa kokeilla olla ilman nikkelisiä koruja, vöitä (vyön soljet sisältävät nikkeliä), farkkuja (pahimmat farkunnapit), jos vaikka helpottaisi. Tai toinen kokeilu on, että laitat vaikka rihkamakorun paljaalle iholle, vaikka käsivarteen vähäksi aikaa ja jos alkaa noussa ihottumaa ja kutisemaan niin eiköhän se ole nikkeliallergiaa.
Itse en pysty käyttämään (tai voin käyttää, mutta seuraukset on sitten kestettävä) farkkuja, ellen peitä nappikohtia joillakin, rihkamakoruja, pinnejä, asiakaspalvelu työssä pahinta oli kolikoiden kokoaikainen kosketus (työpaikalla kun ei voinut maksaa kortilla).
Eli siis suosittelen välttämään käyttämästä juurikin ks. koruja ja kaikkia mistä voi nikkeliä tulla sillä se rauhoittuu.
Omalla kohdalla nikkeliallergia todettiin kun yhtäkkiä olin 14 vuotiaana päästä varpaisiin näppylöissä ja kutisi niin maan perkeleesti, kävin terveyskeskuksessa (ei kannata mennä jos lääkäreiden arvaus tätä kykyä): lääkäri totesi, että mulla on syyhypunkki, ja määräsi voiteen siihen, ei parantunut millään joten äitini marssitti minut kunnon ihotautilääkärille joka totesi minulla nikkeliallergian. Sain siihen kortisonit jotka auttoivat.