Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistelua turhan paljon ja turhan aikaisin

31.10.2005 |

Supistelee.... ja ihan kunnolla joku 15 kertaa päivässä (en nyt niin kauhean tarkkaan ole laskenut, kun eivät ole säännöllistyneet vielä kertaakaan).... Kävin ekaa kertaa äitiyspoliklinikalla perjantaina ja sisätutkimuksessa lääkäri totes että kohdunsuu on pehmenny. Kehoitti ottamaan rauhallisesti (mitä ikinä se sitten tarkottaakin) ettei saa liikoja rehkiä. Sanoi että olen vaan lasten kanssa ja laittelen ruokaa. Helpommin sanottu kuin tehty, kun kaks nuorinta ovat kotihoidossa ja vanhin käy eskaria (taksikyydillä, onneks). Supistelua tulee kun menen kyykkyyn, kun nousen sohvalta, kun puen nuorimman, kun kävelen yli 50 metriä, kun ja kun ja kun... Mikä neuvoks? Aamulla on jonkin aikaa ihan ok olo ja yllättäen illalla myöhään (kai kun tahti rauhoittuu).

Lukemani perusteella tiedän ettei tämän tarvitse tarkoittaa mitään ennenaikaista synnytystä, mutta kun se voi sen tehdä. Pikkasen pelottaa Seuraava käynti äippäpolilla 17.11. ellei tule mitään isompia supisteluja, sanoi lääkäri. Aion kyllä varautua siihen että vuodelepo koittaa sen käynnin jälkeen, toivottavasti ei. Hieman taikauskoisena ajattelin, että kun pakkaan sairaalakassin mukaani autoon kun menen kontrolliin niin en sitten sitä kassia tarvitse sillä reissulla, enhän?

Vauvoilla kaikki oli ultrassa hyvin! A raivotarjonnassa ja B poikittain (tai perätila, vähän mulle jäi epäselväksi, kortissa lukee PT). Painoarviot A 1061 ja B 1200, aikast isoja ovat.

Tällaisin tunnelmin Episaletti ja vauvelit 26+6

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaisi harkita joko kotiapua tai lapsia hoitoon. Minä pärjäsin kotona, mutta synnytys pitikin sitten loppujen lopuksi käynnistää. Toivottavasti nyyttisi pysyvät sisällä pitkään ja koeta levätä, itse en uskaltaisi ottaa riskiä jos kerran suppailee... Mutta parhaiten tiedät sinä itse :)

Vierailija
2/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vaan jokin mahdollisuus saada hoitoapua niin nyt oli hyvä aika pyytä sitä. Soita teidän kaupungille ja vaadi hoitajaa lapsille, ettei satu mitään. (täällä meillä ne yritti vedättää viimeiseen asti, että kunta ei tarjoa palveluita. Nyt meillä on kuitenkin apua osa-aikaisesti ja kun alekirjoitin sopimuksen niin siinä mainittiin myös, että mohdollista on saada apua jo kun odottaa kaksosia, jos on muita lapsia.) Muista vaatia! Aloita heti ns. vuodelepo niin et sitten joudu välttämättä jäämään sairaalaan. Mulla oli supistuksia jossain vaiheessa enemmän, mutta sitten ne hiipui loppuakohti.

Voimia ja jaksamista!

pallomasu & lapset x 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on, että tarvitset paljon apua kotiin jotta pystyt lepäämään ihan vaakatasossakin ja teet ihan välttämättömät työt. Muuten voi olla, että makaat sairaalassa ja et sitten tee sitä vähääkään. Eihän se aina tarkoita, että synnytys käynnistyisi liian aikaisin, mutta se riski on olemassa ja aina parempi, mitä enemmin viikkoja saat. Nyt on todella tärkeää että lepäät lähimmät viikot.

Tiedän kokemuksesta millaista on maata viikkoja sairaalassa. Mulla oli lievä toksemia ja erittäin harvinainen monimuotoinen raskausajan ihottuma, mikä liittyy kaksosraskauksiin. Supistuksia ei ollut ennen synnytystä joka käynnistettiin, mutta toisessa raskaudessa oli ennenaikaisia supistuksia ja näytti siltä, että voisi syntyä aikaisemmin. Aluksi lepäilin paljon, mutta kun laskettu aika alkoi lähestä, liikuin enemmin. Syntyi päivää ennen laskuttua aikaa.

T.Tiina

Vierailija
4/4 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs homma on hoidossa: huomisesta lähtien mun vanhemmat (lähinnä kait äiti) tulevat meille jokaisena mieheni työpäivänä hoitamaan lapsia niin kauan kuin tarvis vaatii :o) Ihania ihmisiä!

Terveisin Episaletti ja vauvelit 27+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi