Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä miksi älykäs mies ottaa tyhmemmän naisen. Vrt. lääkärit ja hoitsut.

Vierailija
23.06.2011 |

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo näin on, lääkikseen pääsee helpommin kuin sh kouluun

Veljeni on lääkäri ja hänellä on ihan testatusti huonompi äo, kuin sh-vaimollaan. Kaikkien ei tarvitse päteä älyllään(kään).

Vierailija
22/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole älykkäämpi kuin minä, mutta ahkerampi lukemaan ja parempi matematiikassa. Minulla taas on sosiaalista älyä enemmän. Ja olen verbaalisesti lahjakkaampi. Lisäksi satun olemaan kaunis. Olisihan mieheni voinut yrittää jotain lääkäriä, mutta piiritti kuitenkin minua?? Naimisissa 10v nykyään olen kotiäitinä. Eli älykkyysosamääräni taitaa olla alle 50 ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä lääkäreiden ajatuksenjuoksu on korkeammalla tasolla. Hoitajien kanssa juttelu on enemmän keskivertoajatustenvaihtoa.

Ja ainakin vanhemmista lääkäreistä huomaa että he ovat tottuneet hoitamaan sairautta noin, noin ja noin, jos ei auta uudet kokeet ja hoito noin noin ja noin. Useimmat sairaanhoitajat hoitavat ihmistä ja yrittävät helpottaa heidän oloaan.

En pidä lääkärin ajatuksen juoksua sen korkeampi tasoisena, mutta aika usealla heistä on tosi hyvä muisti.

Vierailija
24/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaista töissä on ennen ollut mutta nykyisin ei ainakaan hirveästi ehdi toisiin tutustua työaikana. Ja enää ei taida niin hirveästi olla villejä sairaalan pikkujoulujakaan plus että lääkäreistä vähintään puolet on naisia. Enemmän kuin lääkäri-hoitaja -pareja on kyllä poliisi-hoitaja - tai insinööri-hoitaja -pareja. Tämä siis minun kokemukseni mukaan. :D

Mutta ei se koulutus oikeasti kerro kaikkea älykkyydestä. Ihan hyvin se sairaalan sähkömieskin voi olla vaikka kuinka älykäs.

Vierailija
25/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden juuri tällaisen parin, jossa mies (niin päin kai se aina menee) on tohtori ja nainen käynyt vuoden kurssin työtehtäviinsä, joita tekee. Ja naisen tunnen varsin hyvin, ja voin kyllä sanoa, että ei ole kovinkaan älykäs. Miehen taas on pakko olla, ei tyhmät väittele tohtoreiksi! Ovat olleet yhdessä yli 15 vuotta, ja aika onnellisilta vaikuttavat. En ymmärrä, miten tuo mies jaksaa ko. suhteessa, kun ei saa älyllistä "haastetta" naisesta. Mutta nainen on nätti, hoitaa kodin ja lapset hyvin jne. Ehkä se riittää. En tiedä!

Vierailija
26/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen valitsee kovasti itseään älykkäämmän tai tyhmemmän puolison. Niin kuin en keksi syitä siihenkään, miksi joku ottaa puolisokseen ihmisen, jolla on täysin erilaiset elämänarvot esimerkiksi. Mutta keksin kyllä monia syitä siihen, miksi lääkäri haluaa mennä naimisiin sairaanhoitajan kanssa. Että mikä oli varsinainen kysymyksesi ap?

Vierailija
27/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy panostamaan tehokkaasti uraansa mikäli vaimo ei ole samanlainen uraohjus. Jos molemmat ovat aamusta iltaan töissä niin kuka siivoaa ja hoitaa kodin?

Vierailija
28/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko, ettei hoitsut tarvitse alya toissaan? Nehan hoitaa tunnealynsa avulla yhta aikaa useita osastolla vastaan tulevia juttuja. Lisaksi osaavat organisoida, keksia uusia ratkaisuja yllattaviin tilanteisiin jne. Usein heilla on rautaiset hermot, vaikka toita tekevat kovan paineen alla. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tiedatko oikeasti, millaista hoitajien tyo on?

Oikeasti niiden palkkaa pitaisi huomattavasti nostaa! Nousisi arvostuskin.

Vierailija
29/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin joku totesi, niin älyäkin on useamman laista. Minä myös olen miestäni sosiaalisesti lahjakkampi ja huomattavasti käytännönläheisempi. Ei miehenikään nyt niin korkealentoisia juttele. Esimerki siitä: Luin hänelle tämän AV- aloituksen. Ja hän on minun kaanssani kuulema siksi, että olin harjoittelujaksolla sairaalassa niin avuton, suloinen ja hoivaviettejä herättävä. XD. Tätä en tiennyt itsekkään :D

Vierailija
30/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvalla tuntemallani lääkärillä sellaista on.

Vierailija
31/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus historian muinaisuudessa sairaanhoitajat olivat "älyllisiä" naisia. Sukupolvi pari siitä, kun naisten älyllinen kapasiteetti oli vastoin yliopistoissa ja kirkon puolesta tunnustettu, niin käytännön syistä ja henkisistä estoista johtuen vahnoillisessa maailmassa hoitajiksi hakeutui niitä "älykkäämpiä" naisia. Nyt tietysti on pari sukupolvea maailma muuttunut mutta kuitenkin.

Tehdään palvelus ihmiskunnalle ja aloitetaan ketju, jossa tuumitaan, että miksi ihmeessä saman ammatin ihmiset myös pariutuvat keskenään.

Miehisenä loppukaneettina voi todeta, että hyväluonteisen, nätin ja miestään haluvan ja kunnioittavan vaimon ominaisuudet korvaavat aika monta pistettä äo-erossa, siinäkin tietysti tulee jossakin vaiheessa raja vastaan. Ja semmoinen kumma x-tekijä kun rakkauskin voi selittää asioita.

Vierailija
32/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänen kommentti oli kyllä kieli poskessa heitetty. Juuri juttelimmekin tuosta ja tunnemme joitain korkeasti koulutettuja ihmisiä joilta voi kuitenkin puuttua arkielämänhallintataidot. Hieno ura ei takaa lahjoja kaikilla elämän osa- alueilla. Siksi ehkä tälläinen hoitaja lääkäri yhdistelmä toimii kotioloissakin. Kummallakin on omat vahvuutensa!

Vierailija
33/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa kunnon persepanot silloin kun haluaa.

Vierailija
34/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korreloi fiksuuden kanssa. Voisi jo lopettaa tuon älykkyystermin kokonaan ja käyttää jotain kuvaavampaa sanaa. Joku älykäs dipl. inssi esimerkiksi ei välttämättä ole henkisistä arvoisa kiinnostunut.

Ap:n kirjoittama teksti ei ainakaan anna hänestä kovin laaja-alaisesti ajattelevaa kuvaa.

Vierailija
35/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se äo kysymys? Aloitetaan vaikka siitä.

Vierailija
36/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh-kouluun, hassu :) Mutta ei siellä amk:ssa kuitenkaan mitään tyhmyystestejä ole. Eikä kaikilla todellakaan ole tarvetta hakeutua älyllisesti mahdollisimman haastaviin töihin, kun elämässä voi arvostaa erilaisia asioita.

pari tyyppiä, jotka on hakenut opiskelemaan sairaanhoitajaksi useammankin kerran, mutta eivät ole päässeet. Nyt ovat lääkiksessä... :D

Vierailija
37/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaista töissä on ennen ollut mutta nykyisin ei ainakaan hirveästi ehdi toisiin tutustua työaikana. Ja enää ei taida niin hirveästi olla villejä sairaalan pikkujoulujakaan plus että lääkäreistä vähintään puolet on naisia. Enemmän kuin lääkäri-hoitaja -pareja on kyllä poliisi-hoitaja - tai insinööri-hoitaja -pareja. Tämä siis minun kokemukseni mukaan. :D

Itse myös lääkäri-hoitaja-parisuhteessa ja tunnen todella paljon tällaisia pareja. Sanoisin, että on kyllä edeleen varsin tyypillinen yhdistelmä.

Vierailija
38/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei olisi ottanut kaltaistani idioottia, niin ilman olis jäänyt.

Vierailija
39/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älykkyys ilmenee eri tavoin. Ihminen voi olla matemaattisesti huippu, mutta sosiaalisesti ei pärjää.

Vakka kantensa valitsee. Ulkonäkö merkitsee myös.

Vierailija
40/75 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut paljon hoitsu-insinööri-pariskuntia, syystä että opiskelija-aikaan kävivät samoissa pirskeissä :)...

No joo, mutta kaikista sairaanhoitajattarista, jotka tunnen (ovat kylläkin vanhempaa polvea), kaksi on (tai on ollut) naimisissa lääkärin kanssa. (Loput onkin insinöörien rouvia...) Kumpikaan näistä lääkärin naineista sh:sta ei mielestäni ole miestään tyhmempi. Toinen näistä rouvista jatkoi avioeron ja parinkymmenen vuoden sairaanhoitajatyöuran jälkeen opiskeluja, ja luki usean lapsen äitinä itsensä tohtoriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi