Syitä miksi älykäs mies ottaa tyhmemmän naisen. Vrt. lääkärit ja hoitsut.
Kommentit (75)
Itse olen lääkäri. en kyllä työkavereinani olevia hoitajia luokittele tyhmemmiksi. Kyse on vain kolulutuserosta. Töissäni tapaan lähinnä fiksuja ja tehokkaita hoitajia. Arvostan kovasti heidän työtään.
että kyllä ne yleensä ovat ihan samalla henkisellä tasolla. Suurin osa on keskitasoa tai sen alle. Vakka kantensa valitsee.
Ja pahinta on se kun nainen valitsee itseään huomattavasti tyhmemmän miehen... se ei vain voi kestää. Kokemusta on :(
lääkärit ihan arjessa näkee, ettei ne hoitajat ole tyhmiä.
Puhutaan täällä av:lla sitten ihan mitä tahansa.
Lääkäri-hoitaja pariskuntia on meidän osastolla ainakin useita.
Että jospa mies keskimäärin arvostaa erilaisia ominaisuuksia naisessa kuin nainen miehessä? Yksi avioeroriskihän on, että miehen palkka on naisen palkkaa pienempi. Ja älykkyyttä ja lahjakkuutta on niin monenlaista.
mies DI ja itse SH. olen kysynyt miten jaksaa olla minunlaisen tyhmeliinin kanssa ;) kun matemaattisesti olen talolla 1 kun mies tasolla 150... no, hän vain jaksaa väittää ettei olisi tyhmän kanssa vaan olen kai ihan fiksu.. mutta en matemaattisesti :)
Moni nainen ei lähde opiskelemaan vaativaa alaa, koska aliarvioi kykynsä. Moni mies taas yliarvioi ja huoletta toimii hommissa, joihin ei ole kykyjä ja joihin on päässyt reiluna jätkänä.. Veikkaan, että aika moni sh olisi pärjännyt myös lääkiksessä.
ei älystä.
Ap on aika kivikautinen tapaus kun pitää itsestäänselvyytenä, että lääkäri on mies ja sairaanhoitaja nainen. Voi voi ...
Mutta itseään tyhmemmän elämänkumppanin valitsee varmaan sellainen nainen tai mies, joka kuvittelee, että arki sillä lailla on sujuvampaa, että pääsee helpommalla kun toinen ei haasta. Mutta tylsäähän sellainen elämä on.
vastaavia vastakkain asetteluja kuin lääkäri ja hoitaja.
Kysymyksellä haettiin ilmeisesti että miksi fiksu mies valitsee itselleen vasemman jalan saappaan?
Ap, on meillä myös naisia lääkäreinä sikäli kun muistan oikein. Mutta mun näkemykseni mukaan naiset ovat huomattavasti kunnianhimoisempia lääkäreinä ja heillä nimenomaan on puolisoina oman alan edustajia. En tiedä yhtään naislääkäriä -mies sh paria, mutta työssäni olen kyllä huomannut että pelaa se kemia kyllä ihan moitteettomasti myös näinkin päin.
No, ehkä se vaatii tosi rakkauden että nainen jättäytyy uralta hoitamaan lapsia ja mies sh elättäisi perhettä tai vastaavaa...
Mä luulen että vastaus sun kysymykseen on että vain nainen voi ajatella asiasta noin laskelmoiden. Ja naisillehan se on ihan kunnia-asia saada loistaa silloin jos on saanut itselleen tälläisen "älykön" Kelpaa kuulkaa vähän huonompikin tapaus....
ja hänellä on huonommat yo-paperit kuin minulla.
Hän tietää monesta asiasta minua enemmän, mutta minulla taas on tieto-taitoa jostakin runsaammin.
Millähän sitä älykkyyttä mitataan?
Jos nainen on huomattavasti miestään fiksumpi, saattaa tulla turhaumaa, sillä mielestäni naisten älykkyys on laaja-alaisempaa ja siinä on jatkumoa, kun taas miehet alkavat jotenkin taantua keski-iässä.
vaikeaa löytää itseäni älykkäämpää naista, joten joudun väistämättä tyytymään tyhmempään. Ymmärrän, että se loukkaa Bellin käyrän pulskalla keskialueella.
Oli ehkä provosoivaa laittaa ammattiryhmät vertauskuvaksi, mutta tarkoitin juuri sitä, että fiksu mies valitsee ns. älyllisesti helpon vaimon. Mietin, että mistä siinä on kyse.
ap, joka ei tarkoittanut millään tavalla mollata hoitajia. Itse en siinä työssä pärjäisi. Pahoittelen typerää stereotyyppista esimerkkiäni.
näin!
Ja myös siksi, että ne harvat lääketieteenopiskelijanaiset otti sieltä ne parhaat lääketieteenopiskelijamiehet ensin ja ne jotka oli vielä valmiina sinkkuja, otti ne sairaanhoitajat sitten ;)
Lääkärit menevät naimisiin lääkärien kanssa.
mutta mitä se kertoo ap älysi määrästä, että pidät hoitajia selvästi lääkäreitä tyhmempinä?
Minun mielestäni sairaanhoitajat ja papit ovat monesti keskenään naimisissa, ihan näin ot.
Mies tai nainen ottaa paljon itseään rumemman, lihavamman, laihemman, moukkamaisemman, lapsellisemman, rasistisemman tai yksinkertaisemman puolison?
Miksiköhän mun mies haluu olla mun kanssa. Olen yh, huono matikassa eli en pääsisi lääkikseen, en ole kovin kunnianhimoinen, en aio väitellä tohtoriksi ja haluan tehdä pienellä palkalla sairaan kivaa työtä.
Mies on nero matikassa, iso liksa, älykäs, sivistynyt, musikaalinen ja hyvännäköinen. Ihmettelen!
Koska olen kaunis ja mukava!! Lääkärit, tuomarit, lentäjät, putkimiehet... Kaikki vaan soittelee. Saa nähdä kenet haluan :D
Koska olen kaunis ja mukava!! Lääkärit, tuomarit, lentäjät, putkimiehet... Kaikki vaan soittelee. Saa nähdä kenet haluan :D
Mulla sama ongelma. Etenkin lääkäreiden kanssa, soittelee jatkuvasti :)
he tykkäävät persepanoista, joista minäkin pidän.
ja tiedän eräänkin naiskirugin jolla on hoitaja mies. Mitäs se sitten kertoo?
Hyvät ihmiset. Te sekoitatte nyt pahasti älykkyyden ja hyvä muistisuuden keskenään. Akateeminen koulutus vaatii pääasiassa asioiden hyvää muistamista.
Nimim. Keskimääräistä älykkäämpi mutta hemmetin huono muistinen. :-)