Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv28, eikä varaa vauvan tarvikkeisiin :(

Vierailija
23.06.2011 |

Olen saanut haalittua kirppareilta suht siistejä pieniä vaatteita.

Huutiksesta löysin turvakaukalon, se maksoi 1,50e.

Olin jo ehtinyt hävittää vauvatarvikkeet kun tyttö kasvoi niistä yli.

Nyt ei siis ole juuri mitään tallessa.

Pitäisi kai hommata vaunut, rintapumppu, pinnasänky, imetysliivejä, sitteri...

ja lukematon määrä kaikkea muuta pikkutilpehööriä.

Soppaluukulta en varmaan saa mitään niin kauan kun avomies asuu saman katon alla :(

Vai voivatko ne katsoa jollain poikkeuspykälällä meidät eri talouksiksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pohjimmainen syy rahanpuutteeseesi?

Meillä olisi sitteri, syöttötuoli ja vauvan turvaistuin lähdössä lahjoituksena kirppikselle...ja vaatteita.

Vierailija
2/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vittuilu mutta sympatiaa EI heru. Aikuisen ihmisen pitää tietää milloin on varaa tehdä lisää lapsi, milloin ei. suosittelen että kun lapsi syntyy, annat hänet adoptioon ja teet samalla sterilisaation!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt unohdat tän netissä roikkumisen ja lähet kirpparille kiertää sielt löytyy kaikki mitä vauva tarttee!

Ja sit miksi sä heräät tähän aiheeseen vasta nyt kun sulla on viikkoja noin paljon??? sulla on ollut noin 20 viikkoa aikaa säästää rahaa ja haalia niitä tarvikkeita.

Vierailija
4/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit lapsellesi parasta - kukapa ei...

MUTTA kannattaa muistaa, että noista iso osa on oikeasti ihan tarpeettomia juttuja. Vaunuja et tarvitse vielä pitkään, jos hankit vaikkapa kantoliinan. Halvimmillaan käytetyt vaunut saa muutamalla kympillä, jos pidät niitä must-hankintana.

Imetysliivejä kannattaa hommata muutamat, mutta niitäkin voi katsoa käytettyinä.

Mutta muut ovat sitten ihan tarpeettomia. Imetä, niin et tarvitse pumppua. Nukuta vauvaa äitiyspakkauksen laatikossa tai perhepedissä. Sitterin sijasta pidä vauvaa sylissä tai viltillä lattialla ja hätätilassa turvakaukalossa.

Vierailija
5/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netcycler.fi

tuolta olen saanut kaiken tarvitsemani vauvaa varten :)

Vierailija
6/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vittuilu mutta sympatiaa EI heru. Aikuisen ihmisen pitää tietää milloin on varaa tehdä lisää lapsi, milloin ei. suosittelen että kun lapsi syntyy, annat hänet adoptioon ja teet samalla sterilisaation!

Minun ei pitänyt tulla raskaaksi. Kyseessä oli vahinko ja aborttiin suhtaudun hyvin kriittisesti.

En aio antaa lasta adoptioon, mutta sterilisaatiolähetteen sain eilen.

Rahatilanne on huono vanhojen velkojen ja matalapalkka - osa-aikatyön takia.

Avomies ei osallistu elättämiseeni (eikä vauvatavarahankintoihin).

t: ap

Vierailija
7/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitäisi kai hommata vaunut, rintapumppu, pinnasänky, imetysliivejä, sitteri... ja lukematon määrä kaikkea muuta pikkutilpehööriä."

Rintapumppua ei tarvitse, voi lypsää käsin. Itse tuli enemmänkin lypsettyä käsin, vaikka pumppu olikin. Sitteriäkään ei tarvitse heti. Vasta, kun aloittelee kiinteitä ruokia. Vauva pärjää lattialla viltin päällä. Imetysliivit eivät myöskään välttämättömät.

Vaunut tarvitset, mutta lukematonta määrää pikkutilpehööriä et. Voisiko se vauvan isä hankkia ne vaunut?

Ja ei, ei ole mitään erikoispykäliä, joiden avulla perhe pilkottaisiin, jotta rahaa saisi enemmän.

Vierailija
8/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai se hänenkin lapsensà? Ihan oikeasti, mistä noita miehiä löydätte?

Vierailija
9/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos pitää, maksakoot kulutkin...

Vierailija
10/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei pitänyt tulla raskaaksi. Kyseessä oli vahinko ja aborttiin suhtaudun hyvin kriittisesti.

Vierailija
11/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muuten tosi hyvät. Käsikäyttöinen rintapumppu löytyy... Sitäkään en oikeastaan ole tarvinnut ikinä. Muutenkin noista mitä mainitsit, niin monia ilmankin pärjää. Esim. mulla ei ole ikinä ollut imetysliivejä, ja kumminki viis lasta olen imettänyt kaikki puolitoistavuotiaaksi asti ja kuppikoko imetysaikana on ollu yleensä D... Tukevia kaarituettomia liivejä saa edullisesti joka marketista.

Sitteriä ei tartte mihinkään, turvakaukaloa voi käyttää siihen tarkoitukseen. Jos välttämättä haluaa sitterin, niin kirpparilta löytää vitosella jos ei ole turhan nirso... Pinnasänkyyn voi saada maksusitoumuksen sossusta myös harkinnalla, tai seurakunnan diakoniatyöstä. Vaunuja saa myös ihan pilkkahinnalla vaikka huutiksestakin, jos ei ole turhantarkka.

Sullahan on vielä vaikka kuinka kauan aikaa!! Tsemppiä!!

Vierailija
13/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tarvitsee oikeasti todella vähän. Sitteri ja rintapumppu ovat turhia. Vauva voi aluksi nukkua äitiyspakkauksen laatikossa ja pakkauksessa tulee myös vaatetta.

Sängyn, vaunut ja vaatteita voi saada todella edullisesti kirppikselta, huutonetistä tai vaikka tämän palstan osta- ja myy -osiosta. Mutta seuraile tarkkaan hintoja ettet maksa liikaa. Ja muutenkin mieti mitä todella tarvitset ja minkä voisi jättää ostamatta.

Eläkää kesä säästeliäästi, ette matkusta ja teette ruuan itse, herkut pois. Niillä rahoilla voit syksyllä ostaa vauvalle tarvikkeita. Ja syksyllä kun ensimmäiset lapsilisät tulevat, niillä voit taas ostaa jotain.

Vierailija
14/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan avokki ollut abortin kannalla ja sanonut, että jos pitää, maksakoot kulutkin...

Vierailija
15/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomies takaisin vaikka vanhempiensa luokse ja viuh vaan, sä pääset avustettavien jonon kärkeen. Asunto järjestyy sossun kautta heti, kun siellä selviää että olet raskaana. Mutta tosiaan fiksuinta olisi nyt sitten esittää eroa sossulle, sillä tavalla saat suurimmat tuet etenkin jos avomies sattuu olemaan töissä, jolloin et saa sossusta juuri mitään.

Vierailija
16/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvettiin sieltä pyörimästä ja sitten sitten sosiaalitoimistoon asioita setvimään.

Vierailija
17/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netcycler.fi tuolta olen saanut kaiken tarvitsemani vauvaa varten :)

Sulla on aikaakin vielä hommata kaikenlaista, kolme kuukautta melkein.

Vierailija
18/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvatavaraa kaapeissa. Saisit noi pois kuleksimasta jos et kaukana olis.

Vierailija
19/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomies takaisin vaikka vanhempiensa luokse ja viuh vaan, sä pääset avustettavien jonon kärkeen. Asunto järjestyy sossun kautta heti, kun siellä selviää että olet raskaana. Mutta tosiaan fiksuinta olisi nyt sitten esittää eroa sossulle, sillä tavalla saat suurimmat tuet etenkin jos avomies sattuu olemaan töissä, jolloin et saa sossusta juuri mitään.

Tukienhuijaaminen ja yh:na leikkiminen on RIKOS! Mä käräytän jokaisen tuollaisen luuserin, ihan varmasti. Juuri tuollaisten takia VITUTTAA maksaa veroja. Kaikki nuo siivellä matkustajat voisi viedä yksinäiselle saarelle ja jättää sinne.

Vierailija
20/31 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sä voit katsoa tollasta miestä päivittäin omassa ja lastesi kotona? Eihän se ilmeisesti aio huolehtia lapsestakaan mitenkään. Miten selität sen lapsellesi tulevaisuudessa??