Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yösyötön vieroitus 11kk

Vierailija
23.06.2011 |

Kertoisitteko kokemuksianne miten olette saaneet yösyötöt pois jo lähes vuoden vanhalta? Meillä se olisi tarpeen, tyttö syö tissiä vielä kerran yössä ja haluaisin lopettaa sen. En jaksaisi lukea mitään ihmettelyviestejä aiheesta, siihen että vauva vielä tissiä öisin syö, on syynä kova sairastelu ja nesteentarve. Mutta nyt terveet päivät ovat vihdoin koittaneet ja yö on saatava rauhoitettua nukkumiselle. Kaikki vinkit ovat tarpeen, tämä ikä kun tuntuu muutenkin olevan semmoinen paidan alle kaivautumis ikä :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin kertoa että mun vauva lopetti yösyömiset 1v4kk iässä ja ihan itse. Tosin siinä vaiheessa muutimme uuteen kotiin ja lapset siirtyivät nukkumaan lastenhuoneeseen joten se varmasti auttoi asiassa.

En jaksanut alkaa huudattamaan ja koska imettäminen oli nopein keino päästä itsekin takaisin uneen, annoin tytölle tissiä.

Yksi kerta yössä ei ole paljon. :) Että jos sulla syynä on muiden ihmettely niin anna toisen syödä vain, siis jos itse sen jaksat. Muuten kai on sitten vaihtoehtona vain olla antamatta sitä tissiä, huusi vauva sitten minkä verran vain. Voithan kokeilla nukkua eri huoneessa jos mies vaikka voisi sitten tyynnytellä vauvan takaisin uneen ilman tissiä. Meillä tyttö vain oli niin minuun takertunut että miehen yritykset lähinnä saivat vain huudon pahenemaan. Mä aattelin sitten että jos jokatapauksessa lopulta annan sitä tissiä niin parempi antaa heti, ilman sitä huudattamista.

Vierailija
2/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin toisessa huoneessa, ettei maito tuoksunut, isä silitteli ja rauhoitteli. Kauhea huuto ja parkuhan tästä tuli, mutta loppui kolmessa yössä, ja lapsi alkoi nukkua. Kannattaa olla johdonmukainen, ja noudattaa ohjeita, vaikka kuinka tekisi mieli ottaa syliin jne.

Pulloa ei tarjottu missään vaiheessa, terkkari sanoi, ettei kannata, sillä lapsi jäisi sitten siihen kiinni.

tuolta ohjeet

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni_ja_ravitsemus/uni/koti…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestänyt sitä kun vauva ojensi käsiään mua kohti ja huusi "äitiii," en edes toisessa huoneessa. Jos pystyy kuuntelemaan lapsensa itkua niin sitten nuo unikoulut voi toimia, minä en pysty. En tunnusta olevani mikään "vaistovanhempi" mutta tuossa kohdalla mulla tuli stoppi. Tuli vain olo ettei voi olla hyväksi vauvalle antaa sen vain huutaa sängyssään. :(

t. 2

Vierailija
4/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin 10,5kk yösyötöt..mies kävi huoneessa rauhottamassa vauvaa ja hokemassa nyt on yö nyt nukutaa=)Yllättävän hyvin sujui 1,5h huusi eka yönä,sen jälkeen parina yönä 15min ja nyt nukkunut koko yön=)Nokkamukista vettä tarjottiin,mutta päätin etteä ennen aamu 5 en imetä=)

Vierailija
5/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-lehden (vai oliko se kaks plus) ohjeista innostuttiin kokeilemaan. Sovittiin miehen kanssa, että luovutetaan jos ei toimi ja vauva itkee kovasti. Mutta se toimi. Nukumme kaikki samassa huoneessa vanhemmat ja 11 k ja 3-v.

Eli huudatusunikoululla mentiin. Mutta ollenkaan ei vauva huutanut sydäntä särkevästi. Lähinnä väsyneesti kritisoi palvelujen loppumista. Meillä jäi samaan aikaan toiset päiväunet pois, se helpotti illan nukkumaan menoa. Nyt nostetaan klo 20 sänkyyn johon nukahtaa itse ja herää seurv kerran n 6.30. Aivan huippua!!!! Vielä kk sitten valvoin tuntikausia joka yö vauvan kanssa ja heräsin x kertaa.

Vierailija
6/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pinnasänky parisängyssä kiinni ja imetän vielä. aamulla kuuden jälkeen nostan vauvan viereen vajaaksi tunniksi syömään aamumaitoa. Tämäkään ei ole häirnnyt yöunia. Pari vko jo tätä iloa kestänyt.

eli lienee yksilöllistä

Vierailija
7/7 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk ikäinen heräsi öisin useamman kerran syömään. Kun olin päättänyt, etten anna maitoa enää, pikku-raukka itki yhtenä yönä tunnin putkeen lohduttomasti kainalossani. Mikään ei lohduttanut, mutta nukahti sitten tunnin itkettyään. Sen jälkeen ei ole enää maitoa vaatinut yöllä, vaan on rauhoittunut silittelyllä, tutilla tai vesipullolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän