Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärähdin vieraalle papparaiselle joka tuli pysäkillä koskemaan lastani

Vierailija
23.06.2011 |

Odoteltiin lapseni kanssa pysäkillä bussia, kun näin sivusilmällä vanhemman puoleisen miehen kävelemässä myös pysäkille päin. Katselin toiseen suuntaan seuraillen, josko se bussi tulisi. Käännyin lapseeni päin katsomaan ja tämä pappa oli tullukin ihan lapseni viereen kumartuen häneen ja piteli lapsen lakista.

En todellakaan jäänyt kyselemään mitkä oli papan aikeet, vaan ärähdin heti, että näpit irti lapsesta. Hän ei sanonut sanaakaan. Nyrpisti vain naamaansa. Otimme pari askelta kauemmaksi hänestä.

Jos joku pappa, tai ihan kuka vaan haluaa ottaa lapseen kontaktia, ihan hyvänmielisesti vain, niin eikö olisi suotavaa, ottaa ensin kontakti siihen vanhempaan eikä suoraan varoittamatta mennä lapselle juttelemaan ja koskemaan.

Lapsi on kolme vuotias ja ujo. Hän ei pidä, että vieraat tulevat hänen luokseen varoittamatta kyselemään minkä ikäinen olet tai mikä sinun nimi on.

Puistattaa koko papparainen. Ihan vain siksi, että koska en tunne häntä, niin ensimmäinen ajatukseni hänestä oli pedo.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sua. Mulle kävi kerran mieheni ja lapseni kanssa maaseudulla kaupassa siten, että joku mies seuraili meitä kaukaa, kierteli hyllyvälejä ja sitten se viimesellään rohkaistui tulemaan lähemmäksi ja hymyillen tuli aivan viereen ja kysyi lapseni ikää. Käytös oli todella omituista. Ei ollenkaan sellaista, että haluaa vaan moikata kylän pikkulapsia, vaan mies oli jotenkin outo. Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen, että miehellä ei todellakaan taida olla ihan puhtaat paperit. Katseli lasta jotenkin omituisesti virnistellen ja ei, en ole hysteerikko. En tiedä olisiko kyseinen mies ollut pedofiili, mutta hän oli kyllä jotenkin oudolla tavalla aivan liian kiinnostunut vieraasta lapsesta ja kaikenlisäksi hän oli kaupassa hyvin etäällä, eikä hänellä ollut mitään muuta asiaa tulla siihen osaa kauppaa, missä me olimme. Luimisteli hyllejen välissä ja tiiraili meidän suuntaan, kunnes sitten hiippaili siihen aivan lähelle. Ei näyttänyt ihan tavalliselta muutenkaan. Ensimmäisenä tuli mieleen, että hänellä on joku mielenterveysongelma. Ja itsekin olen lapsuuteni asunut maalla, joten kyse ei todellakaan ole siitä, että en erota kaupunkilaisten ja maalaisten kulttuurieroja. Mieheni oli myös hyvin ihmeissään ja meille molemmille tuli ihan suunnaton kuvotus kyseisestä miehestä. Päiviteltiin pitkät tovit, että hyi *#%&#¤& mikä niljakas ukko. Mutta onhan se tietenkin mahdollista, että tämä oli vaan viaton ihminen, kenties yritti voittaa sosiaalisia kammojaan ja sitten sosiaalista sokeuttaan ei tajunnut oman käytöksensä vaikuttavan häiriintyneeltä.

Vierailija
22/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittää aika monella tavalla. Mielestäni siinä, että vanha papparainen tai mummeli taputtaa lasta päähän ja tervehtii, ei ole missään tapauksessa hyväksymätöntä tai pahaa. Kuinka kieroutunut mielikuvituksen pitää olla, että tuollainen koetaan sopimattomaksi...

tai kontaktia äitiin tai lapseen itseensä on täysin hyväksymätön teko. En tiedä, ylireagoiko ap, mutta missään nimessä noin ei tehdä. Eihän kukaan köpittele vieraiden aikuistenkaan luo silittelemään tukkaa tai lippistä. Ei ne lapset ole mitään lemmikkejä eikä niitä saa sillä tavalla kohdella.

En ehkä olisi ärähtänyt, lapsen olisin silti hakenut pois siitä tilanteesta. Toisaalta minusta on vain hyvä, että on ap:n kaltaisia nopeasti reagoivia, koska vain sillä tavalla noille koskettelijoille viestitään, että se on sopimatonta. Ja sitähän se on! Lapsen oikeus omaan ruumiiseensa on tasan tarkkaan sama kuin aikuisenkin. Ei kukaan saa tulla lasta ilman tämän lupaa koskettelemaan, ja lapsen on hyvä tietää se ihan pienestä pitäen.

silitellä ja hyväillä ilman puhetta, tervehdystä tai normaalia keskustelua ja näin saa siis ihan ventovieraat toimia? Ymmärtääkö lapsesi, että hänen ei tarvitse joutua tuollaista ventovieraiden taholta kokemaan? Luuletko, että lapsesi ehkä siitä nauttii, että ilman puhetta vain kosketellaan? Miksi haluat, että lapsesi saa viestin, että vieraiden koskettelu on normaalia ja sallittua?

On aivan eri tilanne, jos mummo tai pappa tervehtii lasta ja äitiä ja höpisee, miten suloinen lapsi on ja onpas hänellä kauniit hiukset ja sitten niitä silittelee. Siinä on tehty varovainen tutustuminen ja otettu kontaktia ja kerrottu syy kosketteluun. Mutta on totta vieköön sopimatonta vain tarttua toimeen ja yrittää väittää, että näin aikuiset ihmiset saavat toimia lapsia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, mutta tuskin ap nyt siitä puhumisesta suuttui vaan KOSKETTAMISESTA. Asia on ihan eri tulla juttelemaan ja ottaa kontaktia lapseen silmillä ja hymyllä kuin se et tuntematon tulee lääppimään lasta.

Hyvä ap, teit oikein. Minä olisin yhtälailla karjaissut ja olenkin tehnyt myös niin kun kerran känniläinen mamma tuli lääppimään lastani, joka on sairas eikä ole yhtään tarvetta saada pöpöjä jotka aiheuttavat hänelle herkästi hengitystieinfektion / kauhkokuumeen.

Vierailija
24/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perverssit on hyvinkin suorasukaisia ja häikäilemättömiä. Itse olen lapsena joutunut todistamaan itsensäpaljastelijaa ja täytyy sanoa, että tuskin moni aikuinen olisi uskonut, jos olisin kertonut heille, miten häikäilemättömästi mies toimi ja miten julkisella paikalla.

Vierailija
25/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi Kreikassa ihmiset pitävät lapsista ja koskettelevat vieraitakin lapsia.

Vierailija
26/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä ihmiset tulevat juttelemaan, ihailevat lapsia ja saattavat sitten esim. silitellä lapsen hiuksia (vaaleita kun ovat). Yksikään kreikkalainen ei ole vielä sännännyt paikalle ja tuppisuuna ruvennut lapseni hiuksia hiplaamaan huomaamattani.

T. Joku ylempi vastaaja, joka piti tuota koskettelua ilman tervehdystä ja puhetta sopimattomana

Vierailija
27/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä ihmiset tulevat juttelemaan, ihailevat lapsia ja saattavat sitten esim. silitellä lapsen hiuksia (vaaleita kun ovat). Yksikään kreikkalainen ei ole vielä sännännyt paikalle ja tuppisuuna ruvennut lapseni hiuksia hiplaamaan huomaamattani.

T. Joku ylempi vastaaja, joka piti tuota koskettelua ilman tervehdystä ja puhetta sopimattomana

päin Kreikkaa tuollaista on? Meidän lasta eräskin nainen siellä pussasi ihan varoittamatta, kun ohi käveli. Ja muutenkin ne pussaili ja silitteli yms siellä. Että ootkohan ollut kuitenkin jossain Ruotsissa...

Vierailija
28/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehenkään ei saa koskea ilman lupaa!! Oli kyseessä sitten miten herttainen vanhus tms. niin olisin kyllä reagoinut aika samanlaisesti kuin ap!

On ihan käsittämätöntä, jos jotkut vanhemmat antavat tuntemattomien ihmisten koskea lapseen. Voi siinä kohtaa miettiä, että miltä se itsestä tuntuisi.

Vierailija
29/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me asutaan suomessa ja mun lapsia ei pussailla tai kosketella, siis vierailla ei ole mitään oikeutta niin tehdä.

En mä sallisi sitäkään että mua tulisi joku tuiki tuntematon ykskaks silittelemään, miks mun pitäisi sallia että mun lasta tullaan hipelöimään, ei käy!

Vierailija
30/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän lapsi on ujo ja arka? Ei ihme, kun äidin käytös vaan tukee vetäytyvää ja pelokasta käytöstä.

Vierailija
31/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää provo? Mitä sitten, että lapsi on ujo? Kai sitä ujoakin lasta saa noteerata? Muualla maailmassa on muuten ihan luonnollista miestenkin noteerata vieraita lapsia! Se kuuluu käytöstapoihin. Eikä pedofiilit kuule lähesty lapsia tuosta vaan bussipysäkillä! Pedofiilit toimii ihan toisin ja harva pedokaan haluaa 3-vuotiasta lähestyä.

Uskomaton hysteerikko. Mitäköhän meidän lasten kavereiden vanhemmat ajattelee, kun mä aina silittelen vieraidenkin lasten päitä ja joskus jopa rutistan? Jos vaikka syö pöydässä oman kanssa, niin saatan silittää päätä takaa päin ja en ole kysynyt vanhemmilta lupaa. Jos lapsi ei ole käynyt meillä pidempään, niin saatan rutistaa hartioista ja silittää päätä. Hymyileehän nuo mulle ja tykkäävät käydä meillä. Enkä tosiaan ole pedofiili. Ei ikinä ole käynyt edes mielessä mitään ajatusta lapsiin päin.

Vierailija
32/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kyllä ylireagoida.

Vierailija
33/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yleensä ketään tuntematonta, oli lapsi tai aikuinen, ole sopivaa mennä koskemaan noin vaan.

Vierailija
34/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pappa raukka, teki vaan yhden virheen, yritti olla ystävällinen.

Vierailija
35/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat tulevat koskemaan mun lapsiani...ei ole soveliasta ja lapsellakin on oikeus olla siitä pitämättä!

Vierailija
36/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutella saa ja tottakai rohkaisen lastani puhumaan myös vieraammille. Mutta koska katselin toiseen suuntaan ja yhtäkkiä hän olikin lapseni luona ja vielä koskettelemassa, niin se vain oli välitön reaktioni.

Lapsen ujous on luontaista, ei minun aiheuttamaa. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kenellekään noin sanoin.

ap

Vierailija
37/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taputtaa vähän päätä, niin av-mamma saa kohtauksen ja alkaa riehumaan... Ensimmäinen ajatus: pedofiili??? Ihan oikeasti: olet naurettava!

Vierailija
38/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä pedofiili ja minä olisin tuollaista sekopääpapparaista lyönyt.

Vierailija
39/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papparaukka halusi olla ystävällinen lapselle ja mamma on heti sylkemässä silmille. Eikö sulla itselläsi ole tapoja, voit kai sanoa ihan ystävällisesti että Viljami on vähän ujo eikä oikein tykkää että vieraat tulee ihan lähelle.

Kai nyt Viljami onkin ujo ja arka jos pelotellaan vierailla tuolla tavalla.

Vierailija
40/42 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa vaanvahvistuksen ujoudelleen. Vieraita siis kuuluu pelätä,kun äitikin niin vahvasti reagoi. Jos taas olisit hymyilleen tullut juttelemaan vanhukselle ja kertoinut et lapseni on kolmevuotias tms. niin lapsiolisi nähnyt, että vuorovaikutus on luonnollista, ja ehkä hiljalleen alkaisi avautua kuorestaan.