Suomalaista saa haukkua roskaväeksi
ja kertoilla täällä tempauksista mutta kun ihon väri on tummas niin ei saa tehdä!
Kommentit (39)
Ette tosiaan sitten tajua mitä eroa on sillä, että huutaa koulun pihalla vaikkapa "ekaluokkalaiset on tyhmiä", tai sillä että ottaa niistä ekaluokkalaisista yhden ja solvaa sitä kaikkien kuullen tyhmäksi.
Rankasti yksinkertaistettuna tuosta on kysymys. .
Saako vähemmistö haukkua mielestäsi enemmistöä sillä perusteella että ovat vähemmistöä?
Saanko minä siis mennä Afrikkaan ja alkaa haukkua siellä kaikkia enemmistön edustajia, sillä perusteella että olen siellä vähemmistön edustaja?
9, ja kaikkia ulkomaalaisiako haukutaan? i rest my case
keskustelu on hedelmätöntäheihin kuuluu muitakin kuin ulkomaalaisia. Mistä casesta puhut?
Etkö itse siis näe mitään eroa siinä, että enemmistö puhuu kovin sanoin itsestään ja siitä, että enemmistö puhuu kovin sanoin vähemmistöstä? Vähemmistö on turvattomampaa, heillä ei ole joukkovoimaa takana.
Edelleen, en sano, että vähemmistöjä ei saisi arvostella, mutta mun mielestä enemmistön itsearvostelua tai itseruoskintaa ei pidä sekoittaa siihen, että enemmistö tekee saman vähemmistölle - kyseessä on aivan eri asia.
Nro 17 kerrohan sitten miksi nämä white trash-avaukset saa aina jäädä palstalle?
niissä enemmistö arvostelee itse itseään.
Mä en harrasta mitään white trash -retoriikkaa, mun mielestä se on aivan naurettavaa. Jos koet asian loukkaavaksi, ota toki yhteyttä ylläpitoon ja selitä asia. Mä en harrasta niissä ketjuissa keskustelemista, joten koko asia on mulle aika vieras.
vähemmistön edustajia vai enemmistön? Juu en tosiaan tajua....
Täällä kilpaa nimitellään suomalaista siansilmäksi, persjalkaiseksi ja vaikka miksi...auta armias jos sanot saman somalista.
Miksi et ota kantaa siihen mitä vähemmistö saa tehdä? Saako vähemmistö haukkua mielestäsi enemmistöä sillä perusteella että ovat vähemmistöä?
Saanko minä siis mennä Afrikkaan ja alkaa haukkua siellä kaikkia enemmistön edustajia, sillä perusteella että olen siellä vähemmistön edustaja?
9, ja kaikkia ulkomaalaisiako haukutaan? i rest my case
keskustelu on hedelmätöntäheihin kuuluu muitakin kuin ulkomaalaisia. Mistä casesta puhut?
Etkö itse siis näe mitään eroa siinä, että enemmistö puhuu kovin sanoin itsestään ja siitä, että enemmistö puhuu kovin sanoin vähemmistöstä? Vähemmistö on turvattomampaa, heillä ei ole joukkovoimaa takana.
Edelleen, en sano, että vähemmistöjä ei saisi arvostella, mutta mun mielestä enemmistön itsearvostelua tai itseruoskintaa ei pidä sekoittaa siihen, että enemmistö tekee saman vähemmistölle - kyseessä on aivan eri asia.
Mun mielestä kaikenlainen haukkuminen on täysin hedelmätöntä, joten vastaan, että ei saa. Arvostella saa, haukkua ei tarvitse.
Mutta ettekö te todella tunnista näitä valta-asetelmia enemmistöjen ja vähemmistöjen välillä? Mun mielestä länsimaiseen yhteiskuntaan kuuluu se, että nämä valtarakenteet tunnistetaan ja vähemmistöjä ja kaikkia heikommassa asemassa olevien etuja valvotaan esim. valtion taholta. Tähän ryhmään on kuuluneet - ja kuuluvat vieläkin - myös työelämässä olevat naiset. Aiemmin sen takia, että naiset eivät olleet niin tavallinen asia työelämässä, nykyään naisten etuja ajetaan vaikkapa siksi, että naisten asema työelämässä saattaa olla äityiden takia huonompi.
Eikö teille merkitse länsimaisen yhteiskunnan perusperiaatteet mitään?
tarkoittaa sitä että täällä ei saisi haukkua ketään ei nimitellä tai muutakaan ihan sama kuuluuko vähemmistöön, enemmistöön tai mihin tahansa rotuun! Kyllähän se niin tuppaa olemaan että länsimaissa kovasti itketään sitä rasismia mutta valtaväestöä saa kohdella miten lystää. En todellakaan näe mitään eroa sillä haukutaanko jotakuta black trashiksi vai white trashiksi...palstalla erottelu on sallittua ainakin ylläpidon mielestä!
Millä ihmeen logiikalla ois jotain eroa sillä että nimitteleekö vähemmistön edustajia vai enemmistön? Juu en tosiaan tajua....
rautalangasta: enemmistöllä on valta-asema yhteiskunnassa, vähemmistöllä ei. Vähemmistöjen edustajia on päättävissä elimissä vähän tai ei ollenkaan. Esivalta koostuu enemmistön edustajista. Vähemmistö on suojattomassa asemassa, koska enemmistö voi kääntyä vähemmistöä vastaan esim. väkivaltaisesti. Varmaan jokainen keksii historiasta esimerkkejä.
Länsimaisessa valtiossa on noudatettu niitä periaatteita, että vähemmistöjen asema tunnistetaan, jotta heitä voidaan suojella. Monissa totalitaristisssa järjestelmissä on sitten menty aivan päinvastaiseen suuntaan ja vähemmistöjä (esim. toisinajattelijoita, etnsisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä) on vainottu, tapettu ja heidän elämäänsä on rajoitettu hyvin paljon.
jotakuta enemmistöön kuuluvaa Siwan kassaneitiä kuten palstalla on tapana? Mutta heti kun sen kassaneidin ihon väri tummuu pitää nimittelyn sit loppua? REPS
ihan yleisesti jossain Afrikassa tai muualla eikä siellä kukaan itke rasismista?
Suomessa kirjoittamasi asia ei pidä paikkaansa mm. ruotsinkielisten kohdalla.
Millä ihmeen logiikalla ois jotain eroa sillä että nimitteleekö vähemmistön edustajia vai enemmistön? Juu en tosiaan tajua....
rautalangasta: enemmistöllä on valta-asema yhteiskunnassa, vähemmistöllä ei. Vähemmistöjen edustajia on päättävissä elimissä vähän tai ei ollenkaan. Esivalta koostuu enemmistön edustajista. Vähemmistö on suojattomassa asemassa, koska enemmistö voi kääntyä vähemmistöä vastaan esim. väkivaltaisesti. Varmaan jokainen keksii historiasta esimerkkejä.
Länsimaisessa valtiossa on noudatettu niitä periaatteita, että vähemmistöjen asema tunnistetaan, jotta heitä voidaan suojella. Monissa totalitaristisssa järjestelmissä on sitten menty aivan päinvastaiseen suuntaan ja vähemmistöjä (esim. toisinajattelijoita, etnsisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä) on vainottu, tapettu ja heidän elämäänsä on rajoitettu hyvin paljon.
ööh miten se valta-asema oikeuttaa siihen että enemmistöä sais nimitellä ja irvailla? Melkoinen logiikka sulla :D
väärin? Mä en sanonut, että vähemmistöillä olisi automaattisesti lupa irvailla ja haukkua enemmistöä. Enemmistö hoitaa tämän irvailun yleensä itse. Ja itseään kai saa arvostella?
Etkö tunnista enemmistöjen ja vähemmistöjen välisiä valtapositioita? Etkö ole sitä mieltä, että länsimaisissa valtioissa on tapana suojella vähemmistöjä? Oletko sitä mieltä, että se on huono asia? Haluaisitko jonkinlaisen muunlaisen systeemin?
Mä en ehdi nyt enää keskustella, pitää mennä pakkaamaan. Oon nyt kuitenkin sanonut tässä aika moneen kertaan samat asiat. Joko et ymmärrä, tai sitten haluat tahallasi ymmärtää väärin.
miten kunkin ryhmän määrittelee, ja usein joku tietty henkilö saattaa kuulua useaankin ryhmään samaan aikaan.
Mustia on lähemmäs miljardi pelkästään Afrikassa, mutta en ole ihan varma että minun täytyy alkaa laskemaan että kuinka paljon ketäkin on missäkin jotta saisin jotakin ryhmää kritisoida tai muuten arvioida.
Tein avauksen bt-mammasta, joka antoi lapsiensa kuseskella pihalle, tuhota juuri istutetun nurmikon, huutaa rapussa ja antaa lapsiensa rinkutella toisten ovikelloja ja juosta karkuun.
Se ketju poistettiin.
Suomessa kirjoittamasi asia ei pidä paikkaansa mm. ruotsinkielisten kohdalla.
Suomessa on tosiaan noudatettu sitä länsimaisen valtion periaatetta. Lisäksi ruotsinkieliset on paljon vanhempi vähemmistö, joten historiallisesti heidän asemansa on aivan erilainen, kuin vaikkapa saamelaisten - Suomessa on kuitenkin ollut aikaisemmin ruotsinkielinen valtaapitävä yläluokka. Saamelaisia on sitten taas Suomessakin sorrettu ihan kunnolla.
Totta kai mä kirjoitan yleistäen, koska en ole kirjoittamassa mitään monografiaa vaan viestiä keskustelupalstallle. Olisin voinut kirjoittaa myös niistä tapauksista, joissa nimenomaan vähemmistö on vallassa enemmistön kustannuksella, mutta kun ihan kaikkea ei pysty joka viestissä sivuamaan.
Mun pitää nyt kuitenkin mennä. Mä luulen, että tää keskustelu oli täysin turha, koska sä et edes halua tajuta mun pointtia.
valkoisia. Siitä ei nämä "suvaitsevaiset" mammat itke. Meidän valkoisten pitää kutsua mustaa miestä mustaksi, ei neekeriksi. Mustat miehet ja muut ei-valkoiset sen sijaan saavat kutsua meitä valkoisia omilla sanoillaan, heidän ei tarvitse sanoa "valkoinen".
ihan yleisesti jossain Afrikassa tai muualla eikä siellä kukaan itke rasismista?
Tein avauksen bt-mammasta, joka antoi lapsiensa kuseskella pihalle, tuhota juuri istutetun nurmikon, huutaa rapussa ja antaa lapsiensa rinkutella toisten ovikelloja ja juosta karkuun.
Se ketju poistettiin.
Nyyh. Kerrankin päästit sielusi sulokanteleen väräjävät äänet valloilleen, ja sitten tuli julma mode joka poisti. Voi maailman epäoikeudenmukaisuutta!
ja muutama homomieskin on joukossa niin ei siitä ainakaan enemmistöä valkoisille heteromiehille saa.