Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos teille ihanat ihmiset jotka myytte kirpparilla pieneksi jääneet lasten vaatteet

Vierailija
31.10.2005 |

meidänkin lapsi on saanut vaatteet päälleen ja monet pienempituloisten lapset, joten kiitos teille! Lasten vaatteet on niin kalliita ja lapsi kasvaa nopeasti ettei olis varaa kaupasta hankkia!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja joku on ne sitten heti päältä napannut ja jonkin ajan kuluttua ne ovat ilmestyneet nelinkertaiseen hintaan naapurikojuun... :-/ Ihan sallittuahan tuo kai on, mutta jotenkin inhottavaa silti.

Vierailija
2/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne vie omille lapsilleen ne vaatteet esim. kuravaatteet tai toppapuvut esim. kakkosvaatteiksi kun mulla ei oo varaa ostaa niitä samoja kaupasta kuten niillä ja saa sitten miettiä päänsä puhki mistä meidän lapselle nyt vaatteet kun täällä on vaan väärän kokosia ja tarviis jostain saada. mistään ei ole me myöskään saatu vanhana vaatteita joten on ollu melkonen etsiminen. Jotkut " rikkaat" vaan on SAITOJA ja rahaa riittää muttei esim.kehitysmaihinkaan sitä liikene.. Niinhän se menee että rikkaat sortaa köyhiä (suomessakin) ja rikkaat usein on ahneita ja koti ja kaapit pursuaa tavaraa ja vaatetta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajatus tämäkin. Oletko koskaan kuullut eettisistä valinnoista?

Vierailija
4/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpputorilta, kunhan vaan hinta on kohdallaan. Itse olen myynyt kaikki pieneksi jääneet vaatteet halvalla, ajatuksena se, että pienempituloiset lapsiperheet saisi oikeasti edullisella hinnalla tarvittavavia vaatteita yms. varusteita. =) Minulta myös kiitos kaikille ihanille ihmisille ketkä myy kohtuuhinnalla vaatteita! Itse en maksa tavallisista käytetyistä sisävaatteista kahta euroa enempää.

Vierailija
5/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme pieni tuloinen perhe.Matkustelu on meillä verissä ja niinpä kaiken ylitse liikenevän rahan käytänkin siihen.Lapseni kulkee pääasiassa kirppis vaatteissa ja niin matkoilta ostetuissa vaatteissa.Joskus joutuu jotakin uutenakin ihan suomesta ostamaan.Joillakin on vain sellainen harhaluulo että mekin olisimme " rikkaita" kun teemme lomamatkan silloin tällöin.Niin no

kyllä nuo kokemukset elämäämme rikastuttavat,että siinä mielessä kyllä....

Vierailija
6/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro lisää nro 13 noista elämässäsi tekemistä hienoista eettisistä valinnoista. minusta se ei ole mikään hieno eettinen valinta että saitailee ja riistää köyhän lapselta. se on kuin heittäisi leivänmuruja lattialle köyhän nälkäisen pienokaisen syötäväksi kun itse samaan aikaan syö paistia pöydässään. ja minusta köyhät ihmiset menevät luonnon suojelun edelle eettisissä valinnoissa! mutta olet vapaa tekemään siten minkä parhaaksi itse näet!

Vierailija
7/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten vaan vahingossa riistäisi köyhien lapsia...

Vierailija
8/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa köyhäkin on rikas johonkin venäläiseen köyhään verrattuna

Vierailija
9/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

just oon huomenna viemässä taas uuden lastin lasten vaatteita, kun ei niitä viitsi kaapissakaan säilyttää turhan takia. mahdollisimman halvalla hinnalla pistän minäkin aina myyntiin, just sillä ajatuksella että löytyy varmaan joku jolla on vielä vähemmän rahaa kun mulla, joka kituuttelen kotihoidontuella. en mä odota rikastuvani niillä myymilläni tavaroilla, kunhan saan pöytävuokran maksettua, ja ehkä muutaman euron taskuunkin.

Vierailija
10/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatuntosi luultavasti sanoo mikä on oikeus ja kohtuus, eri asia on haluatko olla itsekäs. mitä tarvitset ja mikä on liikaa. mitä lapsesi tarvitsee ja mikä on liikaa.

Vierailija
11/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tiedä minun kokemuksista tai niiden puutteesta yhtään mitään, etkä sitäpaitsi minun tuloistanikaan, koska en ole niitä missään vaiheessa kertonut. Esitin yksinkertaisen kysymyksen: Eivätkö hyvätuloiset mielestäsi saa käyttää kirpputoreja eettisistä syistä? Vastauksesi oli selkeä: ei.

Jos sinun mielestäsi hyvätuloisten tulee ostaa Reimateccejä (jotta huonotuloisille jää ostettavaksi halvempia tuotteita), niin se on sinun mielipiteesi ja voit sen aivan vapaasti pitää. Turha sinun on myöskään syyttää minua itsekkääksi ja " köyhien lasten riistäjäksi" minun mielipiteeni perusteella. Emmehän tunne toisiamme, emmekä toistemme valintoja.

t. 13

Vierailija:

omatuntosi luultavasti sanoo mikä on oikeus ja kohtuus, eri asia on haluatko olla itsekäs. mitä tarvitset ja mikä on liikaa. mitä lapsesi tarvitsee ja mikä on liikaa.

Vierailija
12/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tyhjensin ns. vanhat varastot kirpparille enkä voi kuin ihmetellä, kun ihan ilmaiseksi pitäisi kaikki antaa. Rukan muutaman kerran käytetty sadetakki, pyysin 4¿ ja 2¿ sain, senkin pitkin hampain (ovh 16¿), Nokian kumpparit, ihan uudet (mummin virheostos) ja pyysin 10¿ sain 4¿ (ovh 30¿). Myin lopulta halvalla, kun en jaksanut kaikkea kotiinkaan kantaa.

Vierailija
13/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että perempituloisille porttikielto kirppiksille?? Pitäiskö itkeä vai nauraa...

Vierailija
14/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

perempituloisille

=parempituloisille

Vierailija
15/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sankarin mielestä, halvemmat/halvat tuotteet pitää jättää köyhien ostettavaksi.

" minusta se ei ole mikään hieno eettinen valinta että saitailee ja riistää köyhän lapselta. se on kuin heittäisi leivänmuruja lattialle köyhän nälkäisen pienokaisen syötäväksi kun itse vetelee paistia"

Vierailija
16/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustaakseen muita köyhiä esim. oman maan, venäjän tai kehitysmaiden

Vierailija
17/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on parempituloinen?

Vierailija
18/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelen vaatteet kotona ja mielestäni kohtuuhintaisiksi ja silti jotkut viitsivät tingata ja lähtevät nokkaansa nyrpistäen pois kun ei onnistu.

Mutta en tod. myy melkein uusia vaatteita, muutaman kerran ehkäpä pidettyjä, tahrattomia, pestyjä ja silitettyjä, samaan hintaan kuin toiset tahraisia, kauhtuneita, kulahtaneita, 20v vanhoja lumppujaan!

Vierailija
19/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin eli ajattelin laittaa vanhat vaatteet (ehjät ja puhtaat vain tietenkin) Pelastusarmeijan joulupatakeräykseen, samoin vanhat lelut.

Sieltä ne menevät vähävaraisemmille ostettaviksi tai sitten jonnekin kauemmas todellisen avun tarvitsijoille (esim Pakistan).

Itse saan tästä hyvän mielen ja hyöty menee sinne minne pitääkin. Kirppispöytien vuokraaja häviää, samoin minä sen mikä vaatteista jäisi voittoa. Mutta se menee siis hyväntekeväisyyteen!

Rehellisesti on myönnettävä, että motiivina on tässä myös helppous. Ei tartte varata kirppispöytää ja mennä sinne myymään, varsinkaan kun en oikein tiedä, missä hyviä kirppiksiä olisi. Silti tietää vaatteiden menevän hyötykäyttöön.

Vierailija
20/35 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö silläkään ole merkitystä että myyn ne vaatteet uudelleen kun ne jäävät meille pieniksi, siis mikäli ovat käyttökelpoisia vielä? Jessus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä