Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuudesta kärsivät - miten kestätte tuttujen vauvauutiset?

Vierailija
23.06.2011 |

Ei, ei muiden ilo ole minulta pois. Tiedän kyllä sen. Miten vain osaisin luontevasti keskustelulla juuri raskautuneen kaverini kanssa? Olen iloinen hänen puolestaan, mutta en jaksaisi kuulla raskausvaivoista ja kaikesta muusta, mitä tähän raskautumiseen liittyy. Paras kaverini kuitenkin ja minun pitäisi olla hyvä ystävä.

Miten te muut pärjäätte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuttavasi vauvauutinen on helpompi ottaa vastaan kun sitä edellinen. Tiedän tämän monen vuoden kokemuksella ja kymmenien vauvauutisten jälkeen.

Olen konkreettisesti huomannut, että omaa tuskaa ja tyhjää syliä helpottaa saamalla edes pieneksi hetkeksi pieni syliin.

Vierailija
2/5 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otan ne raskausvaivajutut ihan ennakkotietoina tulevaa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutin lapsettomuuden saamalla visvasyylän ja pari muuta sukupuolitautia, en voi kun katsoa peiliin :(

Vierailija
4/5 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen kyllä aina ja olen iloinenkin toisten puolesta. Mutta en minäkään jaksaisi asiasta keskustella sen enempää ja kuunnella raskausvaivoista tai siitä kuinka ihanaa on kun vauva potkii. Mulla ainakin myös sitä hankalampi onnitella mitä useampi lapsi raskautuneella on ennestään... tuntuu vaan pahalta että meille ei anneta edes sitä yhtä ja kaveri saa jo neljännen.

Mä olen kyllä ihan itse sanonut läheisille ystävilleni etten halua ihan kamalasti raskausjutuista keskustella. Painottanut sitä että olen onnellinen heidän puolestaan, mutta silti satuttaa kun toiset vain saavat lapsia eikä itselle niitä anneta. Kyllä ainakin minun hyvät ystäväni ovat ymmärtäneet ja tavatessamme puhuneet vain pikaisesti raskauskuulumiset ja sitten puhuttu muistakin aiheista. Ei ainakaan meillä ole välejä viilentänyt. Tietävät kuitenkin kuinka kova paikka meille on tämä lapsettomuus kun olen siitä paljon puhunut ja itkenyt.

Vierailija
5/5 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme toivoneet vauvaa lähes vuoden ja kyllähän se kirpaisee sydämestä ja itku tulee kurkkuun, kun kuulee jonkun muun raskautuneen. Olen toivottanut onnea, mutta en haluaisi puhua aiheesta yhtään enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi