Kerran kuussa otan miehestäni eron ja haukun hänet pataluhaksi!
Joo, kuten ehkä jo arvasitte, pms-asiaa taas..
Miten nuo hormoonit voivatkaan muuttaa ihmisen täydeksi hirviöksi? Tosiaan, sätin mieheni " täydelliseksi paskaksi ym. " minä joka en koskaan edes muutoin kiroile!
Lapsille en niinkään huudä (tavanomaista enemmän ;) ), mutta en jaksa olla mukana kyllä ihan täysilläkään..
Eniten harmittaa mieheni puolesta, joka saa tuta aina nuo raivokohtaukset, ja olisi edes raukka jotain tehnytkin, mutta kun siihen raivariin riittää syyksi vaikka se että on jättänyt lautasen tiskipöydälle tai likaiset sukat tuolin päälle! Raivostun totaalisesti ja illalla ehdotankin jo päivän mököttämisen jälkeen eroa, kun ei tämä tästä miksikään muutu..
Onko kellään samanlaista ja onko tähän mitään apua olemassa?
Mielummin vaihtoehtolääkitystä kuin mielialalääkkeitä.
Kommentit (33)
yksi " hullu" ilmoittautuu joukkoon.. hyvä huomata että meitä on muitakin!
tällöin menettää pinnansa toisen suhteen ja alkaa kyselemään että onko tässä järkeä. Takana on kuitenkin 20v ja yhdessä aiotaan vanheta, niin että parisuhteen hoidoksi mä tuota kutsuisin.
Itse myös kilahdan aina välillä, mutta en ilman syytä kuitenkaan. Olkoon hormonit jotka saavat herkemmin reagoimaan, mutta ärsyke on olemassa kuitenkin.
Ihan syystä viimeksikin kilahdin kun mieheni ei ollut puhunut mitään noin viikkoon, tehnyt mitään kotitöitä ja valitti vaan olevansa väsynyt. Paloi sitten pinna kokonaan kun muutenkin on huono olo (mahaan sattuu, pää kipeä, olo herkkä muutenkin). No saatiinpa asiat juteltua perinpohjaisesti,
tällä hetkellä kalkki+d-vitamiini- valmistetta (saattaisi auttaa jonkun tutkimuksen mukaan) ja olo on parempi kuin menneinä kuukausina eli toivo elää.
tajuaa ottaa susta eron. Ja sitte ihmetellään että miehet käy vieraissa!!Onko kumma jos on tollanen pirttihirmu kotona??!! No ei tod!!
On tosi kamalaa kun kiukku kihisee takaraivossa eikä sille voi mitään vaikka todellakin haluaisin että se loppuu! Liikunta auttaa onneksi tosi paljon.
Kiukkua lisää myös se että on fyysisesti ikävä olo: alavatsaa turvottaa ja on koko ajan vessahätä. Kaikki helpottaa kun vuoto alkaa. Silloin jaksaisin vaikka puunata koko talon yhtäpäätä jos vain aika riittäisi. (Kuukautisia edeltävällä viikolla olen todella saamaton ja keskittymiskyvytön.)
Riehuminen, remuaminen, erolla uhkailu ja naama punaisena huutaminen pitäisi aina kuitata jollakin PMS:llä. Riitaa haastetaan niin kauan, kunnes siinä lopulta onnistutaan. Syyksi riittää mikä tahansa, ja jos sitä ei tämän päivän teoista, niin ainahan voi ammentaa arkistoista: " Mitä vittua sinä tarkoiti silloin kaksi vuotta sitten siellä ravintolassa, kun..."
Hakekaa oikeasti naiset apua. Mitäs jos teidän miehenne hajottaisi paikat kerran kuussa, räyhäisi, nakkelisi astioita pitkin keittiötä ja ilmoittaisi miten sinäkin olet niin vitun luuseri, miten minä olen voinut erehtyä tuollaiseen? Epäilenpä, että täällä naristaisiin perheh
..elvetistä ja siitä, miten lapsia ei pidä päästää lähellekään tuollaista hourupäätä. Systeemissä on jotakin vikaa, jos nainen saa riehua kuin hourupää ilman, että kukaan puuttuu.
Kysykää itseltänne: Hyväksyisinkö mieheltänne tuollaisen käytöksen, koska " mulla tänään vähän hormonit heittelee" ?
näihin vitamiini- juttuihin haluisin lisätä sen mitä isoisäni (lääkri) sanoi vaihdevuosista. " huumori on tärkeä lääke" . eli nyt kun me naiset tajutaan, mikä on syynä kiehumiseen, ni voidaan koittaa nousta tilanteen yläpuolelle ja nauraa itsellemme.
tos aiempi sano hyvin, et ei olis hyvä' ksyttävää sekään, et mies välistä hakkais vaimonsa kun testosteronit vähän jylläs
PMS myrsky riehui taas kotonamme viikonloppuna.... pahenee joka kerta, nyt hajos jo tavaroita!
Mikä avuksi arvon mammat?
T: mies myrskyssä
Olen ollut pari kuukautta lähes enkeli. Tosin saan teroista sivuoireita,
joten en tiedä, kuinka kauan pystyn niitä käyttämään.
Meillä oli myös ero tulossa kerran kuussa ja ihan samankaltaista
kuin täällä on kuvattu. ;) Ja ihan vakavaksi meni lopulta.