Kerran kuussa otan miehestäni eron ja haukun hänet pataluhaksi!
Joo, kuten ehkä jo arvasitte, pms-asiaa taas..
Miten nuo hormoonit voivatkaan muuttaa ihmisen täydeksi hirviöksi? Tosiaan, sätin mieheni " täydelliseksi paskaksi ym. " minä joka en koskaan edes muutoin kiroile!
Lapsille en niinkään huudä (tavanomaista enemmän ;) ), mutta en jaksa olla mukana kyllä ihan täysilläkään..
Eniten harmittaa mieheni puolesta, joka saa tuta aina nuo raivokohtaukset, ja olisi edes raukka jotain tehnytkin, mutta kun siihen raivariin riittää syyksi vaikka se että on jättänyt lautasen tiskipöydälle tai likaiset sukat tuolin päälle! Raivostun totaalisesti ja illalla ehdotankin jo päivän mököttämisen jälkeen eroa, kun ei tämä tästä miksikään muutu..
Onko kellään samanlaista ja onko tähän mitään apua olemassa?
Mielummin vaihtoehtolääkitystä kuin mielialalääkkeitä.
Kommentit (33)
mies parkaa,hän kun on yleensä syytön vaikka joskus provosoi.En kanssa tiedä enää mikä tähän auttas.Pitäs varmaan kohta jotain mielialalääkettä syömään?
mulla on lääkärikirjasyndrooma...=/
Mulla vaan mykkäkoulua kestää usein se lähes viikko, ja kaikki kauheudet tulee aldeltua, vaikkei miehessä mitään vikaa. Tuntuu täysin toivottomalta ja olen jo muuttamassa pois, kun taas seuraavassa hetkessä tuntuukin ihan hyvältä...
b-vitamiinia silloin kun käytin e-pillereitä, nyt en ole niitäkään tarvinnut.
Mutta, aikoinaan kun oli (e-pillerit) niin en ollut läheskään tämmöinen raivotar! Ja uskon muutoinkin tuohon, että ikä vain pahentaa (tätäkin) asiaa.
ap
lieviä ja kuopuksen syntymän jälkeen niin raivokkaat oireet että huh huh...
T:19
Vierailija:
tajuaa ottaa susta eron. Ja sitte ihmetellään että miehet käy vieraissa!!Onko kumma jos on tollanen pirttihirmu kotona??!! No ei tod!!
Niin, olisiko jollain jotain vinkkejä mielialanvaiheteluiden kotihoidoksi? Kaikki vinkit otetaan vastaan!
naiset tarttee erilaisia b-vitamiineja, oluthiivasta saa parhaimman satsin kaikkia tarpeellisia, luontaistuotekauppa myy
täällä ihan samat kuviot, mies osaa jo mun kuviot ulkoa, mutta silti se kävelee pms-aikaan mun miinoihin, kyselee silloin tyhmiä tai tekee jotain ihan ääliömäistä ja tuntee sen nahoissaan.
Syy ei mulla kuitenkaan pms vaan joku muu. Imetän vielä, eikä menkat oo palanneet, mutta ihan samanlaisia " kohtauksia" saan kuin ap kirjoitti. Enkä siis aina ole ollut tällänen..
Tuota b-vitamiinia pitää kokeilla! Onko mitään väliä minkä nimistä vai käykö joka merkki? apVierailija:
naiset tarttee erilaisia b-vitamiineja, oluthiivasta saa parhaimman satsin kaikkia tarpeellisia, luontaistuotekauppa myytäällä ihan samat kuviot, mies osaa jo mun kuviot ulkoa, mutta silti se kävelee pms-aikaan mun miinoihin, kyselee silloin tyhmiä tai tekee jotain ihan ääliömäistä ja tuntee sen nahoissaan.
;)
vaan karmeaa todellisuutta. Sokeaa raivoa, masentuneisuutta, unihäiriöitä, saamattomuutta, itsetuohoisia ajatuksia, murhanhimoa.... ja iän mukana vaan pahenee.
Miehen mielestä (ja omastanikin) olen ihan toinen ihminen silloin. B-vitamiinit ei paljon auta, ainoastaan reipas liikunta vähän helpottaa.
En minäkään oikeasti tämmöinen ole, vaan häpeillen mietin kuukautisten jälkeen, mitähän sitä tuli taas sanottua..
ap
Ja totta, sekin, että iän mukana vain pahenee oireet!
Olen yleensä ihan iloinen ja aurinkoinen, mutta noin viikko ennen menkkoja alkaa hirvee valitus ja urputus. Koita ihan oikeasti hillitä itseäni ja sanomisiani, mutta jostain vain kumpuaa ihan salakavalasti se veemäinen akka ja mies saa kuulla kunniansa - vaikka kuinka yrittäisi laskea kymmeneen. Olen silloin kyllä muutenkin kärsimättömämpi, ja esim kaverit varmaan huomaa, että saatan olla vähän " kireä" .
Pitää vissiin alkaa kauhomaan niitä beevitskuja ihan tosissaan.
2.
Riittäisiköhän joku monivitamiini-valmiste, vai onko oltava pelkkää b-vitamiinia?
ap
Meillä on just nämä " eropäivät" menossa ja joka kuukausi tulee mieleen että olenko hullu kun rupesin koko parisuhteeseen... no mutta eipä sitä silloin nuorena ihastumisen huumassa näitä oireita näkynyt :-)
Mutta onneks on myös sitten niitä hyviä hetkiä tässä hormonikierron pyörteissä....
T: mies
Nostelen, jos vielä vinkkejä tuohon vaivaan löytyisi..ap