Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kyssäri lentomatkustamisesta...

Vierailija
22.06.2011 |

Saako koneeeseen viedä mukaan taaperolle esim karkkia, rusinoita yms pikkunaposteltavaa? Entä juotavaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ostaa eväitä koneeseen. Kentältä saa kaikenlaista.

Vierailija
2/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni alle desin pakkauksissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomat voit ostaa turvatark.jälkeen.

Vierailija
4/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat pitää vaan ostaa turvatarkastuksen jälkeen.

Vierailija
5/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ottaa mukaan, juomiset saa ostaa turvatarkastuksen jälkeen.

Vierailija
6/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ostaa eväitä koneeseen. Kentältä saa kaikenlaista.

Vain juoman ostat tark.jälkeen

Vierailija
7/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie määränpäähän? Juomat pitää ostaa tarkastuksen jälkeen? ok kiitos tiedosta :D ap

Vierailija
8/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänkään isommalle lapselle...

Vierailija
9/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie määränpäähän? miksi ei saisi viedä?

Vierailija
10/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan joskus olleeni lennolla missä kyseltiin tosi tarkkaan mitä elintarviketta on maahan tuomassa...ap

Vierailija
11/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesipullot ja pilttiä ja pilkottuja vihanneksia ja keksejä käsimatkatavaroissa just viime viikolla koneessa. turvatarkastuksissa ne halus vaan nähdä sen vesipullon eli se piti näyttää niille sen läpivalaisun jälkeen. kaikki eväät oli ok eikä mistään tullut mitään sanomisia tai kieltoja.

Vierailija
12/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla oli koneessa mukana kotoa tuotuna muutama korvikemaito (200ml pakkauksissa), soseita muistaaksni 3 pientä purkkia. Vettä ostin kentältä turvatark.jälkeen ja kaadoin tuttipulloon. Vettä saa toki myös koneesta, mutta ostin samalla meille aikuisille janojuomaksi.

Toin myös ITaliasta paikallisia soseita lapselle koneeseen ja maitojauhetta olin valmiiksi pistänyt pulloihin ja jälleen ostin vesipullon kentältä turvatark. jälkeen.

Meidän lapsi siis 9,5 kk ikäinen. Jos lapsesti ei juo enää korviketta, voit ostaa hänelle vettä tai normaalia maitoa turvatark.jälkeen kentältä.

Vierailija
13/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli matkalaukussa useita soseita vauvalle mukana, ihan vaan varmuudeksi jos ei suostu syömään vieraan maan pöperöitä. Korvikemaitoakin oli jonkun verran mukana.

Nro 15

Vierailija
14/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväitä saa olla ihan vapaasti, siis keksiä, hedelmiä ja semmoista. Mulla on joskus jäänyt korvikepurkki laukkuun enkä ole erikseen laittanut sitä pussissa hihnalle, niin eipä ne siitäkään sanoneet mitään. En tiiä, eivätkö tajunneet, että mulla on nesteitä laukussa.

Jossain muualla ollaan tarkempia. Esim. Lontoossa ei saanut viedä kuin kaksi avaamatonta korvikepurkkia koneeseen ja jos halusi ottaa enemmän maitoa vauvalle, se piti kaataa valmiiksi pulloon ja maistaa ite. Tosi järkevää, jos pitäs lentää joku kaukolento. Hyvin ne maidot varmaan siellä pulloissa säilyis... No, me tultiin onneksi vaan Helsinkiin ja pärjättiin kahdella purkilla. Luulen, että ne siellä ei antais viedä vapaasti lastenruokapurkkejakaan.

Vierailija
15/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan joskus olleeni lennolla missä kyseltiin tosi tarkkaan mitä elintarviketta on maahan tuomassa...ap

riippuu siis enemmänkin maasta mihin olet menossa saatko viedä ulos koneesta kuin itse lentomatkustamisesta. Koneeseen siis saat viedä jo annettujen ohjeitten mukaisesti.

Vierailija
16/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on kyse varmaan ollut sen kohdemaan säännöistä. Esim. Austraaliaan taitaa olla kaiken ruoan vienti kielletty.

Lapselle oon muuten aina saanut myös turvatarkastuksesta läpi pienen vesipullon ja pillimehun.

Vierailija
17/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennolla luki jossain lappusessa ettei koneessa saa syödä omia eväitä mutta eipä tuota kukaan vahtinut...

Vierailija
18/18 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan saa tuoda ja mitä ei. Esim. jotkut hedelmät on kiellettyjen listalla, samoin jotkut mausteet. Katsoin muutama viikko sitten jonkun Australian rajalla tms. ohjelman ja siinä yks muija toi laukullisen mausteita Iranista ja osa noista takavarikoitiin ja muija isot sakot asiasta.

Samoin USA on erittäin tarkka siitä, mitä saa tuoda ja mitä ei. Olikohan siellä esim. liha ja jotkut hedelmät kiellettyjen listalla.

Jimiltä tulee perjantaisin yks jenkki sarja, mikä kertoo rajavartioista ja siinä näytettiin yksi saksalainen mies, joka toi laukussaan lihavoileivän ja sai tuosta 350 (vai oliko 300? En muista) sakot. Eli jos noita ruokia ei merkkaa siihen maahantulo lappuun, niin sakot räpsähtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi