Lapoilla, tiedättekö mitä tarkoittaa?
Olen anopilla auttamassa häntä, koska hänellä on käsi kipsissä. Hän käski minua laittamaan pyykit koneesta kuivausrumpuun, ottaa ne sieltä pois ja sitten lapoilla. Siis mitä mun pitää tehdä?! Anoppi oli jättänyt ohjeet paperille, hän ei ole itse kotona enkä kehtaa kysyäkään :D
Kommentit (12)
että ne pitää levitellä. Ehkä levitellä lappeelleen on lapoilemista...?
Ilkeä miniä laittais ne kyllä myttyyn.
Akvaario harrastajat lappoavat veden akvaariosta imaisemalla veden putkeen, joka lappoaa pois akvaaariosta... mutta mitenköhän kuivausrummusta lapotaan... Meinaakohan hän, että tyhjennetään vesi sieltä säiliöstä. Käsittääkseni se lähtee ihan säiliö tyhjentämisellä, siihen ei lappoa tarvita... kummallinen juttu. Pidetään tää nyt ylhäällä, jotta saat vastauksia...
Kun jos ne on kuivia kuivausrummun jälkeen, niin sit ei enää tarvis ripustaa kuivumaan...
ap
eli haluaa itse viikata, joten toivoo etä jätät ne levälleen niin, että eivät rypisty.
Mutta kun tulee kotiin niin tarkista nyt että ymmärsitkö oikein, en oikein ymmärrä, miten kipsin kanssa voisi mitään viikata.
Mäkin veikkaan levittämistä
eli haluaa itse viikata, joten toivoo etä jätät ne levälleen niin, että eivät rypisty.Mutta kun tulee kotiin niin tarkista nyt että ymmärsitkö oikein, en oikein ymmärrä, miten kipsin kanssa voisi mitään viikata.
mutta se tarkoittaa nimenomaan viikkaamista.
Lapoilla on sama asia kuin viikata
mutta pystyy silti kirjoittamaan paperille yksityiskohtaiset ohjeet?
Kusetuksen makua.
Vanhempani olivat kaerjalaisia, ja meillä lapoiltiin vaattet aina ennen komeroon laittamista. Minä en edes koulussa tiennyt mitä oli viikkaaminen, kun kotitaloustunnilla tuli sana esiin. Lapoilu on vaatteiden asettelu pinokuntoon.
Tuttu verbi, tarkoittaa viikkaamista! Karjalaisen suvun tyttönä olen lapoillut nuoresta asti, vasta Helsingissä asuessani aloin viikata.
Vierailija kirjoitti:
Lapoilla on sama asia kuin viikata
Viini otetaan viikkauksilla toiseen astiaan.
http://suomisanakirja.fi/lapo