Kaveripariskunta palasi yhteen MUTTA
minä tiedän että toinen heistä petti parin viikon eron aikana toista osapuolta törkeästi useamman kanssa ja sanoi ettei ole koskaan rakastanutkaan exäänsä.
Miten osaisitte suhtautua ystäväpariskuntaan tämän jälkeen. Kertoisitteko/vihjaisitteko ystävällenne näistä eron aikaisista harharetkistä?
Kommentit (51)
"Moraalisesti ok my ass"
Sun peppu on moraalisesti ok? Minä uskon sen, mutta ihmettelen lähtökohtaa: Jos kerta erotaan, niin pitääkö muka pitää jonkinasteinen selibaatti suruaika? Kuinka kauan? Eikös silloin saa tehdä ihan miltä itsestään tuntuu?
- Mies sanoi meillä käydessään erosta että ei ole oikeastaan koskaan rakastanutkaan ko. naista, on vaan niin hyvää seksiä että vaikeaa lopettaa suhdetta sen takia. Ei pidä naista itselleen tarpeeksi hyvänä muuten.
- En ole aiheuttanut ensimmäistäkään välirikkoa, johtui em. syystä. Heillä ei ole yhteisiä lapsia ja mies inhoaa naisen kahta, edellisestä suhteesta olevaa lasta, eikä halua tämän naisen kanssa ikinä lapsia. Ystävättäreni sen sijaan on haaveillut yhteisestä vauvasta.
Kamalaa kun sain tietää just näitä kamalia asioita eron aikana, enkä tiedä kuinka totta ne oikeasti ovat ja pitäisikö ystävää varoittaa. :/
Ei voi pettää jos ei edes ole seurustelusuhteessa. Tämä ko tuttavapariskuntasi olettettavasti kuitenkin juttelee erosta ja sen aikana tapahtuneista asioista. Jos he haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä, niin ei ole kovin ystävällinen teko mennä siihen väliin mustamaalaamaan puolisoa. Jos ystäväsi sinulle puhuu erosta ja sitä kautta käy ilmi, että hän on epäilee jtn/on huolissaan tai hänelle on valehdeltu tapahtumista, sitten voit kertoa. Voihan olla, että ystäväsikin on eron aikana hypännyt jonkun muun sängyssä, muttei ole siitä sinulle kertonut. Sillä eihän asia sinulle kuulu.
Minullakin on lapsuudesta jäänyt ystäviä mutta ei ne vastaa suhdetta mieheen. Ei voi verrata, oma parisuhteeni on ainakin paljon intiimimpi kuin ystävyys-suhteet.
Jos joku ystävä tulisi sanomaan että ukko pani sitä ja tota eromme aikana niin kyllä sekin oudolle tuntuisi.
Jos mies ei voi asiaa itse kertoa niin tietty asiasta kuuleminen on hyvä muualta mutta sitten juurikin että eron aikana paneskelu olisi saattanut tapahtua myös minulle? Mitä jos miehen joku kaveri menisi kertomaan että panin Mattia ja Nikoa?
Joku syy siihenkin on että toinen palaa takaisin.
Eikä sitä meikäläiset aina tiedä mitä ovat kertonu toisilleen, ei edes läheiset ystävät.
19
että ihminen kokee tulleensa tuplasti tai enemmänkin petetyksi, kun edes ystävät eivät ole rehellisiä vaan pitävät salaisuuksia, jotka koskettavat itseä.
Kerro, jos haluat olla ystävä.
Minusta toi puhe kuulostaa puolustukselta. Kuten sanoin niin erotessa on helpottavaa ajatella miten ei ollut oikea mulle. Se ei satuta niin paljoa sillon. Seksistä kertominen lähinnä vaan kertoo että koittaa pitää ison asian vitsinä ja pienenä asiana. Ei ole todellinen.
Miksi mies on kahvipöydässä että vihaa lapsia?
Jos jollain on erotessa lapsia riittävästi niin ei kai niitä tartte tehdä lisää? Siis miehellehän on tullut parisuhteen mukana täyden kokonen perhe, ei välttämättä tunne tarvetta saada omaa -tai lisää lapsia nyt kasvatettaviin.
Vai onko siis tähdentänyt SINULLE naisen bestikselle erikseen miten ei juuri TÄMÄN kanssa hankkisi lapsia.
Sitten miettisin miksi puhuu näitä sinulle? Antaisitko pesää? Oletko itse sinkku tai napattavissa? Haaveillut saavasi lapsia?
Oliko mies yhdellä kertaa puhunut kaikki nämä ja tapahtui selvinpäin? Oliko vihainen/katkera?
19
tosiaan oo pettämistä jos kerta erossa olivat.Tuskin etukäteen tiesivät,että kahden viikon jälkeen taas ovat yhdessä.
just, no jos olisivat sitoutunete ja rakastaneet toisiaan ei edes kykenisi panemaan toista samantien.
teillä on vaan itsellänne moraalikato tai/ja ei kokemusta rakastamisesta. jotkuthan on ihan muista syistä yhdessä.
ei todella ole sinun asiasi tiedotella mitä on tapahtunut. Mitäpä jos se oli tarpeellinen irtiotto esim. onnelliseen avioliittoon?
"We were on a break!"
Kaveripariskunta oli erossa tuolloin, kumpikaan ei seurustellut. Syitä, miksi mies sanoi ettei koskaan rakastanut exäänsä, sinä et varmaan koskaan saa tietää. (Voisin kuvitella muutaman eroon liittyvän)
Koska mies oli muiden kanssa eron jälkeen, ne eivät olleet "harharetkiä", vaan "sinkkuelämää".
Kasva aikuiseksi, keskity omaan elämääsi ja anna olla. jos alat paljastella asioita saat aikaan vain pahaa ja aivan turhaan - sitäkö haluat?
No jos se nainen vaikka suuri eleisesti heittää miehen tavarat pihalle, haukkuu tämän ja tekee selväksi ettei tollanen pienimunanen pyrkyri ollut kuin säälistä ja sitten ei enää kehdannut jättää reppanaa niin mitä mies siihen?
Ei erossa ole kaikki punasien lasien läpi katselua ja kaivataan sitä rakasta vaan mennään ja harrastetaan seksiä! Eikä sekään välttämättä tunnu hyvältä vaikka niin ehkä siinä ajattelet?
Juurikin tälläset tuomitsijat ottaa pattiin, ei tilanteista lukutajua. Voihan se halveksia niitä panoreissujaan ja kasvaa ihmisenä. Eräät tässä ketjussa kirjoittavat niin tuskin tekee: petettyjä ja jätettyjä joille miehet on kaikki uhka. Kukaan ei saa sanoa mitään kamalaa (jos tämä niin uskaltaa tehdä) ja virheitä ei saa tehdä.
19
just, no jos olisivat sitoutunete ja rakastaneet toisiaan ei edes kykenisi panemaan toista samantien.
teillä on vaan itsellänne moraalikato tai/ja ei kokemusta rakastamisesta.
Rakkaudestahan ne ihmiset yleensä eroaa...
Jos kerta mies ei ole tehnyt mitään väärää, mitä minun mielestäni kyllä on tehnyt, mitä väärää olisi kertoa ystävällesi? Tai voithan sinä kysyä ystävältäsi jollain tapaa, että tietääkö hän miehensä seikkailuista, ilman että tietäisit asiasta.. Olisi hirveää ystävänäsi saada kuulla joltain muulta taholta miehen tekemisistä ja tietää että olet tiennyt koko ajan. Ajattele omalle kohdallesi, eihän olisi reilua. Haluatko ottaa riskin että ystäväsi ampuu viestintuojan, vai katsoa vierestä heidän onneansa, vaikka ystäväsi on tietämätön koko asiasta..
minä tiedän että toinen heistä petti parin viikon eron aikana toista osapuolta törkeästi useamman kanssa ja sanoi ettei ole koskaan rakastanutkaan exäänsä. Miten osaisitte suhtautua ystäväpariskuntaan tämän jälkeen. Kertoisitteko/vihjaisitteko ystävällenne näistä eron aikaisista harharetkistä?
Mitä kiksejä toiset saa "totuudentorven" roolista?
Kun en tiedä heidän asioistaan muutakuin että eron aikana on paneskeltu siellä täällä niin anna olla. Ja jos he kerta olivat mielestään eronneet niin ei kai niistä ole tilivelvollinen?
Vai onko eron jälkeen joku karenssi että ei saa käydä "vieraissa"
Mies tai nainen saa tehdä eron aikana IHAN MITÄ LYSTÄÄ.
Älä sotkeudu heidän asioihinsa.
Suutuksissaan sitä nyt sanoo mitä sylki suuhun tuo. Ja jos ovat olleet eroamassa, niin kyllä siinä moni tapailee muita. Vaikea heihin olisi ehkä ensalkuun suhtautua, mutta en kuitenkaan kertoisi. Ei olisi minun asiani.
Voisin itse jutella kahden kesken tämän miehen kanssa ja sanoa että minua vaivaa hänen sanomat jutut ja se kuinka puhui ystävästäni eron aikana. Ja kysyä ystävällisesti että onko ihan tosissaan ystäväni kanssa, kun en kestä katsoa vierestä jos satuttaa häntä uudestaan.
Mitäs sanotte?
t. ap
mutta kun kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, niin on väärin tuomita, jos joku taas nimenomaan parantaa tuskiansa paneskelemalla ympäriinsä.
Me oltiin exän kanssa suhteessa 5 vuotta, kun erottiin, mä aloitin yhdenyönjutut heti. Joka viikko oli joku hoito. Mitään vakavaa en halunnut, mutta purin suruani toteuttamalla vapauttani. Exä taas ei yli vuoteen eromme jälkeen pannut ketään. Enkä silti usko, että hän rakasti minua/suri eroamme yhtään sen enempää kun minäkään, me vaan hoidettiin asiat eri tavalla. Nyt ollaan molemmat jo uusissa suhteissa ja edelleen parhaita ystäviä.
Mun mielestä ero on siinä, erotaanko, vai pidetäänkö taukoa. Jos mulle sanotaan, että pidetään pari viikkoa taukoa ja mietitään asioita, niin mun mielestä ei ole lupa panna muita. Jos taas erotaan (tarkotuksena pysyvästi, vaikka joskus satuttaisikin palaamaan yhteen) niin sillon saa tehdä ihan mitä huvittaa. Sitten on tietysti näitä tapauksia, että sovitaan, että pidetään taukoa ja deittaillaan muita, sillon on ihan auki palataanko yhteen vai ei, mutta yhdessä sovitaan, että muita saa kokeilla.
sanoi niin vain koska oli loukkaantunut eroamisesta?
että jos ystäväni (ollaan oltu ystäviä yli 20 vuotta, paljon pidempään kuin tunnettu nämä miehemme) saa tietää että minä tiesin tästä, enkä kertonut.
Itse varmaan raivostuisin jos tilanne olisi toisin päin ja kaveri ei olisi kertonut minulle. Mutta silti, tässä tilanteessa saatetaan ampua myös ns. viestinviejä, joten en kovin mielelläni haluaisi sotkua heidän suhteeseensa.