uuteen viikkoon LOKALAHJAT ja MAMMAT!!!!
heipsan vaan kaikille!
pistin uutta pinoa pystyyn uuden viikon kunniaksi,hyppikäähän tänne!
kävin juuri odotus-puolella tsemppailemassa vielä isomahaisia,toivotaan että pian saadaan loputkin tänne!hiljaista kyllä alkaa jo siellä olla..
meillä menee arki ihan ok,vauva on edelleen tyytyväinen tapaus.
neuvola on torstaina,saa nähdä paljonko on kokoa tullut lisää.(vai onko..)yöt on mennyt yllättävänkin hyvin,kun vaan vieressä nukuttaa..
miten muilla menee?
-nasuli ja neito 2vkoa ja 2pvää
Kommentit (47)
Elikkäs en ole kerennyt oikein koneella käymään. Tuntuu aika menevän siivillä :) Ja täytyy sanoa, että ei kankkukaan kestä vielä kunnon istumista. Sohvallakin saa könöttää omituisissa asennoissa. Mullahan synnytyksessä leikattiin väliliha ja tikkejä n kymmenen. Että AUTS!!!
Muutoin ihan kivasti menee ja poika on kiltti. Ei turhia itke (ainakaan vielä). Vatsanpuruihin auttaa Disflatyl-tipat ja imetyskin onnistuu. Eli en voi valittaa. Vauva nukkuu päivällä hyvin , iltaa kohden hieman kitisevämpi jolloin tiuhemmin tissillä. sitten yöunet alkaa n 11-12 välillä ja herää sitten 4-5 aikaan ja taas syötön jälkeen nukkuu hyvät unet. Toivottavastinäin jatkuu :)
Mutta nyt kutsu käy, joten Mukavaa alkavaa viikkkoa kaikille.
T: Hemulii_i ja poika 1vko 1pv
Heips kaikille,
En ole vielä ehtinyt tänne kirjoitella kun tätä touhua tuntuu nyt riittävän ihan mukavasti. Sairaalasta siis kotiuduttiin viime viikon torstaina ja tänään poika on tasan viikon vanha. Tällä hetkellä vetelee sikeitä omassa sängyssään, joten minulla on hetki omaa aikaa nyt ja tietenkin heti tulin tänne kirjoittelemaan kuulumisia.
Poika on kiltti ja tyytyväinen suurimman osan aikaa, mutta jonkin verran on nyt kahtena viime yönä ja iltasella itkenyt, ja silloin ei mikään tahdo auttaa. Olemme vuorotellen kanniskelleet ja heijanneet ja yrittäneet kaikella tavalla rauhoittaa, mutta ei tunnu auttavan. Poika vääntelehtii, ähisee ja kouristuksen omaisesti menee välillä ihan kaarelle eli lienee vatsavaivoja olevan? Olemme ajatelleet, että kokeilisimme joko Cuplatonia tai Disflatylia, josko niistä löytyisi hiukan helpotusta tuohon vaivaan. On niin surkeata kun toinen huutaa eikä mikään siihen tunnu auttavan.
Meille tulee kohta th kotikäynnille, joten pitää alkaa valmistautumaan siihen. Mukavaa viikkoa kaikille :)
TA1KA + poika 1vko
Pinoudun minäkin ensimmäistä kertaa tällä puolella, olen kyllä käynyt lukemassa viestejä mutta tämä vastaaminen...
Ensimmäistä päivää ollaa vauvan kanssa kahdestaa kotona... Esikoinen on päiväkodissa muutaman tunnin, kovasti tykkää siellä olla, mutta jossain vaiheessa jää esikoinenkin kotiin meidän kanssa.
Meidän vauva on oikeastaan syntynyt syyskuun puolella, mutta pidän meitä edelleen lokalahjojen piiriin kuuluvina kun laskettuaika oli lokakuun puolivälissä... : )
Aika on mennyt nopeasti. Meidän poika on huomenna viisiviikkoinen.
Imetys sujuu ihan hyvin ja vauva syö 3-6 tunnin välein. Päivällä tuo 3-5 h välein ja yöllä eka 4-6h sitten noin 3 tunnin välein. Meillä mennää yöunille siinä klo 21 maissa ja tänään heräili kahdeksan jälkeen, söi 2 kertaa yöllä. Välillä öisin vikat välit 2,5 tuntia, kun en saa vauvaa syömään kun " yhden" rinnan ennen kun nukahtaa... No kyllä tämä näinkin. Itselläni on vain ollut hieman univaikeuksia, herään välillä vauvan tuhinaan ja ähkymiseen, ja sitten kestää saada uudestaan unen päästä kiinni... Ja sitten vauva onkin nälkäinen... Syötön jälkeen kestää aikansa saada unen päästä kiinni... No tätä aikansa : )
Meillä oli tuossa muutama viikko sitten vatsavaivoja ja disflatyl auttoi, ja maitohappobakteeri tippoina...
Meillä on tänään neuvola, kiva nähdä miten paljon painoa alkanut tulemaan. Meillä kun alkuun tuo paino laski ja oltii sinivalohoidossa...
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille : )
Kiva lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaan.Olin tosiaan kuukauden netti pimennossa muuton takia.
Tasan viikko sitten synnytin pienen tyttö vauvan ja kotona ollaan oltu jo keskiviikosta lähtien.
Kyllä se aika vierähtää tollasen pienen nyytin kanssa.Mieskin oli vaan viikon isyyslomalla,pitää myöhemmin loput.
No eipä tässä kerinnyt kirjottaa pidempään neitii huutaa tissiä...
Palailen myöhemmin...
Johannu ja pikku-neiti
Olen käynyt lukemassa muiden kuulumiset joka päivä, mutta viime päivinä on poika pitänyt sen verran kiireisenä, etten ole ehtinyt kirjoitella. Meillä alkoi masuvaivat nimittäin. Muutama päivä tässä on nyt mennyt pääasiassa imettäen, kun se on ainoa asia mikä kunnolla rauhoittaa pientä. Harmillista, kun muuten niin kiltti ja seurallinen vauva kitisee kun sattuu. Ja sitten sattuu äitiäkin kun ei mahda asialle mitään. Tuttuja juttuja varmaan jokaiselle...
Tänään oli neuvola. Pikkumies on kasvanut mukavasti, tällä hetkellä painoa 475g enemmän kuin sairaalasta lähtiessä ja pituutta ja pipomittaa on tullut sentti lisää syntymämittoihin. Vähän keltaisuutta vielä on ja sitä tarkistellaan uudestaan neljän viikon päästä. Th kuitenkin kehui miten jäntevä, tarkkaavainen ja hyvin syövä kaveri on, eli ei pienet keltaisuudet haittaa tahtia.
Yöt meillä menee onneksi mukavasti, yhtään ei itketä vaan ainoastaan pieni ähinä herättää äitin yösyötölle. Pari kertaa yön aikana tankataan kaikessa hiljaisuudessa ja siihen molemmat yleensä nukahtaa. Aamupäivällä jatketaan unia yleensä vielä puoleen päivään asti, parin ruokatauon avulla. Iltapäivällä tuleekin sitten jo isi kotiin ja itse pääsen suihkuun ja tekemään ruokaa.
Eli suht. hyvin vielä pärjätään, vaikka vähän onkin alkanut isäntää kiukuttaa vatsanväänteet. Voisin kanssa kokeilla noita disfatyl (?)-tippoja, jos muutkin ovat niistä apua saaneet.
Pidemmittä löpinöittä, mukavaa viikkoa kaikille!
-Coppola ja Möttönen 16 pv
Poika on nyt tasan 2 viikkoa. Maitoa alkoi tulla kunnolla viime viikolla ja nyt tuntuu, että välillä ihan liikaakin, kun suihkuaa välillä ja menee pojalla väärään henkeen. Noh, hyvä että evästä piisaa...
Poika on aika rauhallinen ja hyväntuulinen tapaus. Seurailee ympäristöään silmät pyöreinä :) Pientä kitinää on välillä ja luulen, että vatsavaivoja on. Syliin ottaminen, röyhtäyttäminen, imettäminen ovat tähän asti auttaneet kitinään. D-vitamiinit pitäisi aloitella. Ei huvittaisi, kun voivat aiheuttaa vatsavaivoja. Jekovitia syödään meillä. Aloitan tosi pikku hiljaa. Jospa tänään yhden tipan antaisi :)
Onko teillä muilla paljon vieraita käynyt? Meillä vauvan ovat nähneet sairaalassa isovanhemmat (sekä miehen että mun puolelta) sekä muutama ystävä.
Nyt täytyy mennä, kun itkua kuuluu!
t.Sinisiipi ja Poika 2 viikkoa
Niin sitä taas uusi viikko lähti käyntiin :)
Täällä neiti kasvaa tohinalla, syö hirmuisia määriä ja nukkua tuhisee sitten onnellisena :) Ainoa mikä eilen illalla oli riesana oli vatsanväänteet, hyssyteltiin ja tyynnyteltiin vaikka miten mutta itkua vain riitti ja masua väänti :( Meillä aloitettiin D-vitamiinitipat (jekovit) toissapäivänä ja ajattelin olisiko nuo olleet sitten syynä mahakipuiluun.. Saas nähdä onko tänään sama itku taas edessä :( Surkeaa vain katsella toista, kun tuntuu ettei mikään auta.. Voisikohan tuo Jekovit siis olla yksi aiheuttaja? Ja onko näihin vatsanväänteisiin apua esim. disflatylista tai cuplatonista?
Joku kysyi vieraista.. Meillä on käynyt vieraita ihan muutama päivä kotiutumisesta lähtien. Ihan vain pikaisia visiittejä ovat tehneet, että ollaan saatu rauhoittua siten ihan oman perheen kesken. Ensiviikonloppunakin on vieraita tiedossa , kun mummu ja vaari saapuvat ensivisiitille :)
Oih, jotkut on jo ristiäisetkin pitäneet... Täällä mietitään vielä kovasti eri vaihtoehtoja kemuille, kun itse en ole millään lailla juhla ihmisiä ja haluaisinkin ihan pienet pidot jotka olisivat nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Saa nyt nähdä mitä tässä keksii..
Mutta taas tätä mammaa viedään, tuhina kuuluu jo ja vaunut heiluu siihen malliin että kohta kuuluu huutoa..
*vilkuttaa*
- Minski + Sanni-Elviira -
Uskomatonta ...kirjoitin pitkän tekstin ja se hävisi!
Tänään oltiin neuvolassa ja voi sitä riemua....paino on alkanut hitaasti mutta varmasti nousemaan.Oli perätti 88g saanut lisä painoa!
Muuten oli kaikki hyvin ja jatkettaan tää viikko viellä lisämaidon kanssa ainakin ....tarvittaessa pitempään.Mutta toivoa on päästä jossain vaiheessa ihan täysimetykseen.
Neiti on kuulemma hyvin jäntevä ja kaikin puolin näyttää hyvältä.
Nyt pitää mennä joten kirjoitteleen joskus paremmalla ajalla.
terv.Andromeeda ja Martha vauva (15 pv).
Tänään siirryttiin " normaaliin" päiväjärjestykseen!
Mies palasi töihin isyyslomalta ja koulut sekä kerhot alkoivat taas loman jälkeen...
Peikkotytön kanssa suuntasimme heti aamusta Kelalle palauttelemaan iso kasa hakemuksia =) Oikeen kivasti tyty jaksoi kolme tuntia oleskella turvakaukalossa (vaikka joka välissä nostinkin siitä pois kun se näytti niin myttyseltä paketilta). Kotiin ehdittiin justiinsa ennen kuin ISO nälkä yllätti ;)
Koko ilta meni siivotessa ja pestessä pyykkiä.Hetken maltoin laiskotella sohvalla ennenkuin tulin koneelle...Ja näköjään alkaa vuorokausikin vaihtumaan pian uuteen... =)
Huh huh! Onko muilla ollut himoja miestä kohtaan?? Ihan hävettää kysyäkki mutta ainakin mulla on kamalat himot jo nyt (jälkivuoto vain sitkee suunnitelmia) :/
Minulla on jokaisen synnytyksen jälkeen ollut sama " ongelma" elikkäs himot heräväät vähän liiankin nopeasti synnytyksen jälkeen...
Malttaisimpa odottaa jälkitarkastukseen asti ;)
Ja nyt tissittelemään pikkuneiti ja sitte itsekkin unille että jaksaa taas aamusella nousta ylös palvelemaan perhettä!
Waimo72 & uinuvat lapsoset + miäs
Nopsasti pinoon ennen aamu-ulkoilulle lähtöä. Huvitti niin kun kävin lukemassa noita isomasuisia lokalaisia terveisiä, että ovat " ylijäämiä" .. nooh lähetetään täältäkin terävät supparit jokikiselle, että pääsevät tänne parempiin piireihin *hihittelee. Ei vaas, tiedän kyllä ettei yliaikaisena paljon naurata.
Meillä on kovin aamu-uninen pikkumies, kun ei aiota päästä mikään aamu liikenteeseen kun pesujen jälkeen alkaa torkkuminen eikä sit väsytä laisinkaan kun oltais muut valmiina :/
äiti kolmelle kera pikkumiehen (palailee paremmassa raossa)
Täällä odotellaan terkkaria kotikäynnille, kiva onkin kuulla ja nähdä kuinka paino on lähtenyt nousuun. Ainaskin tuntuu että syö, pissaa ja kakkaa hyvin, eli eiköhän asia ole kunnossa. Jospa tuo th (tai oikeastaan hän on kätilö) osais mua rohkaista noissa repeämäasioissakin, ne vaan tuppaa mielessä pyörimään.
Meidän pikkuinen täyttää huomenna jo 2 viikkoa, nopsaan on aika mennyt. Ulkoiluakin ollaan jo ehditty harrastaa, tunnin verran menee ulkona ihan hyvin. Ainut probleema on tuo pukeminen, aina on vauvalla hiki kun sen sieltä pussien seasta pois kaivelen. Loppujen lopuksi vaunussa on makuupussi, kantokoppa (jossa topattu kansi), vaunun tuulisuoja ja vielä olen harsoa asetellut estämään raakaa ilmaa suoraan kasvoille menemästä. Sit kun vielä pukee vauvan lämpimästi, niin liikaahan sillä raukalla on päällä. Miten muut puette nyt kun ei vielä ole pakkasta? Käytättekö sadehuppua/tuulisuojaa ja harsoa? Mun aiemmat lapset ovat olleet kesävauvoja, nyt on ihan öö-olo tuon pukemisen kanssa.
Waimoko se oli kun on jo petihommat mielessä? Hui, mua pelottaa ajatuskin... Hyvä että uskallan suihkuttaa tuota alapäätä saati että....
Mutta kyllä silloin kun ei tullut isompia haavoja, aloiteltiin ne puuhat jo ennen jälkitarkastusta. Kunhan vuoto oli loppunut. Eli ei kun tuulemaan vaan jos sille tuntuu!
Ristiäispäivää ollaan tässä mietitty, meillä ne ajoittuvat joulukuulle, miehellä on silloin isyyloma. Nimipohdinnat ovat päällä, antakaas vinkkejä J:llä alkavista pojannimistä!
Nyt täytyy laittaa vähän paikkoja järjestykseen ennen th:n tuloa.
Päippy ja 13 vrk vanha pikkumies
...joten työnnän oman lusikkani soppaan =)
Just soittelin papille ja tila on varattu 3.12, kutsukortit työn alla. Isot, juhlavat ristiäiset tiedossa (sis. myös meidän vanhempien avioliiton uudelleen siunaamisen tai jonkun vastaavan) ja järjestelemistä riittää. Anoppi onneksi hoitaa suurimman osan käytännön töistä ihan mielellään, itselle jää lähinnä organisointi ja puhelimella soittelu.
Ja tuohon toiseen asiaan; olen kyllä huomannut että ajatustasolla ainakin mieli tekisi, mutta sen verran vielä vuotaa ja kolottaa alapäätä (vaikka ihan siisti, pieni viilto vaan tehtiin välilihaan), että ei houkuttele käytännössä kokeilemaan vielä ihan hetkeen. Luulen, että odotellaan ihan suosiolla jälkitarkastukseen, joka on tämän kuun viimeinen päivä vasta.
Argh, alkaa olla selkä hajalla vauvan kantelusta, hyssyttelystä ja satunnaisista huonoista imetysasennoista. Puhumattakaan siitä, että tietokonetuoli hajosi ja tämä selkänojaton puujakkara ei kyllä selkää hyväile... Joten siirryn huomattavasti mukavammalle sohvalle tämän sylissä nukkuvan nyytin kanssa.
-Coppola ja Möttönen 17 pv
Eipä tätä luppoaikaa liiemmin ole, mutta pinoudunpa nyt kuitenkin, vaikka eilenkin kävin kirjoittelemassa...Mulla nimittäin olisi tässä etäopiskeluhommiakin aina kun vain ehtisi...Seminaarityötä pitäisi väsäillä tässä tulevan talven aikaan. Olen siis jo valmistunut aikoja sitten ammattiini, mutta lisäpätevyyttä tässä opiskelen pikku hiljaa. Saa nähdä miten näiden kolmen mukulan kanssa sitä ehtii yhtään opiskella. Riippuu paljon tuosta vauvastakin, todellinen " luonne" kun alkaa varmaankin vasta vähitellen paljastumaan. Tämän pari viikkoa ollut kuitenkin vielä ihanan tyytyväinen tapaus :)
Petihommista sen verran, että ei vielä ihan tunnu hyvältä ajatukselta, vaikka alakerta kyllä ihan kunnossa (ei repeytymiä, tikkejä tms.). Jälkivuotoa vielä sen verran, etten ennen sen loppumista kyllä mihinkään ryhdy. Miestä olen pari kertaa " viihdyttänyt" muilla keinoin eli sinänsä on kyllä ihan haluja itselläkin ;)
J:llä alkavia pojan nimiä Päipylle: Jaakko, Jarkko, Jimi, Jonne...
Meillä etunimi pojalle päätetty. Toiset nimetkin melkein...Ollaan tässä pähkäilty, että paljastetaanko kutsumanimi ennen ristiäisiä sukulaisille. Miten te muut?? Jotenkin hassua puhua koko ajan " vauvasta" , " pojusta" tms. kun nimi kuitenkin on olemassa jo...
Ristiäiset on meillä 11.12. Pappi on tilattu ja kummit pyydetty ja ovat suostuneet. Pyysimme neljää kummia, niin kuin meidän kahdella muullakin lapsella on. Kaksi kummeista asuu ulkomailla, joten eivät pääse ristiäisiin. Ovat siis pariskunta, joista toinen on suomalainen ja toinen britti.
Kuulumisiin!
t.Sinisiipi ja Poika 15päivää
ps. Vielä navasta! Meidän pojalla ei ole vieläkään irronnut. Hieman verta vuotaa, mutta muuten ihan ok, ei haise tms. Pitäisiköhän soittaa neuvolaa, kun ei ole vielä irronnut.
Meillä tyttö on jo 4 viikkoa ja risat. Onko kellään neuvoja kovaan pulautteluun? Esikoisen kanssa moista ongelmaa ei ollut yhtään ja nyt olen ihan hukassa. Vauva kitisee vatsavaivoja tosi paljon ja olen tarjonnut rintaa miltei joka kitinään. Nyt jo mietin, että ylisyötänkö lastani, kun en ehdi rinnalta olkapäälle nostaa kun maitoa tulee jo suusta ja nenästä? Ja vaikka kuinka röyhtäytän hyvin ja pidän pitkään sylissä pystyasennossa niin jopa puoli tuntia syötön jälkeen, kun hänet laittaa vaaka-asentoon sänkyyn tai syliin niin puklut tulee. Meillä on siis todella hyvälle tuksuva vauva ja äiti :)
Eikä tuo taida vauvastakaan kovin kivalta tuntua kun maitoa tulee jopa nenästä... Eli jos jollain on hyviä neuvoja niin kiitollisuudella otan niitä vastaan. Tietysti olen tässä alkanut jo pelkäämään mahaportin ahtaumaa jne. muita häiriöitä, mut jos tämä olisi vain sitä pulauttelua.
Päivaunien aikaisena lepohetkenä kirjoitteli,
Taavitar kera isoveljen 2,5v ja vauva 4vk+5pv
..vihdoinkin. Lukenut olen pinoja melkein päivittäin, mutten kirjoittelemaan ole ehtinyt. Nyt vaavi nukkuu hetken sylissä, joten ehkä jotain ehtii..
Himoista: on jo herännyt.. olo tuntuu paljon seksikkäämmältä kuin aiemmin. Tosin painoa tuli reippahasti raskauden aikana ja nyt on jo n.12kg lähtenyt pois, joten ehkä tämä " hoikistunut" olemus sen aiheuttaa. Vielä saa kyllä paino reippaasti laskea ennenkuin entisissä mitoissa ollaan.
Pukemisesta: mä laitan vauvalle ulos puuvillavaatteet, jonkin paksumman paidan, puuvillamyssyn, villamyssyn, tumput, sukat ja villatossut ja haalarin. Sitten makuupussiin, jota en tosin laita kiinni ja lämpöpussiin/kantokoppaan rattaisiin. Harsoa tms. en ole laittanut vaunujen suojaksi. Hyvin on tarjennut, eikä ole ollut hikinen.
Olettekos paljon liikkuneet vauvan kanssa? Me ollaan kierretty jo parit ostoskeskukset ja kyläiltykin pariin otteeseen. Vieraitakin on käynyt jo aika paljon ihan sairaalasta lähtien.
Tänään kävi th kotona katsomassa vauvaa. Paino oli nyt 4160g eli oli paino noussut noin puoli kiloa per viikko pelkällä äidinmaidolla. Vähän sitä jännäsin, kun sairaalassa paino tippui n.8% ja jouduttiin syöttöpunnituksia tekemään ja lisämaitoa antamaan. Onneksi nyt sitten maito riittää ja vauva kasvaa kohinalla.
Vauvakuume iski mulla jo sairaalassa! Aika pelottavaa... Onneksi tää tuhiseva nyyttti sylissä vähän helpottaa, mutta tahdon silti näitä lisää! ;) Juuri kun pääsi valittamasta sitä raskasta loppuodotusta.. Onneksi mieskin on useampien lapsien kannalla, joten ehkä tässä parin vuoden päästä taas valitellaan kuinka TYLSÄÄ se odottaminen on.. :)
ms82 & vaavi 13 pv
Waimo: Himot ne täälläkin räjähti jo synnärillä (sektio).. mutta laantuivat kummasti tässä väsymyksen myötä!
Taavitar (?) ja vatsavaivoista ja pulautuksista:
meillä myös vatsavaivoja ja terkka sanoi, että johtunee meillä just liikasyönnistä. Vauva syö tosiaan hyvin nyt, alkuvaikeuksien jälkeen, kun tarjosin kolme ekaa viikkoa joka kitinään heti rintaa. No, nyt on ohje ettei tarvii joka kitinään enää kun kasvaa " liikaa" jo tätä vauhtia, ja siitä siis pulautukset ja vatsavaivat. Maitohappobakteereita kyllä syön itse, mietin jos antaisi jotain vauvallekin suoraan ihan, mitähän niitä nyt oliskaan.. kun pitäis saada lusikalla suoraan suuhun.. disflatylit ja cuplatonit on ihan huuhaata minusta ja vaatii liikaa kun joka syötöllä pitäisi antaa... hyvä jos d-vitamiinit muistan. Mutta ei sitä vauvaa oikein osaa olla syöttömättäkään joka kitinään, kantoliinaa oolen kokeillut kyllä avuksi myös jo, mutta poitsu ei viihdy siinä yhtään vielä, eikä jalatkaan vielä oo auenneet oikeastaan tarpeeksi siihen sammakkoasentoon, että voisi pystyssä pitää liinassakin paremmin (en osaa laittaa kohtuasennossa pystyyn ja kehtoasennossa viihtyy vielä vähempi ja se vasta vaikea onkin minusta asetella)...
Jotain piti kommentoida vielä, mutta unohtui. Päänikin voisi unohtua jonnekin jos ei olis kiinni kropassa, väsymys on jo sitä tasoa. Nukkumaan, esikoinen nukahti ihme kyllä jo tunti sitten yöunille! :)))) Eilen kirjottelin taaperopuolelle kun tuntui niin ylivoimaiselle ne esikoisen nukutukset jo tässä vauvan iltaimetyksien ja vatsahuutojen rinnalla..
enpä ole saanut aikaiseksi kirjotella..
meidän pikku-neiti on sit huomenna jo kuukauden ikäinen..
kylläpä aika menee äkkiä..
nuha on nut iskenyt kaikkiin kolmeen tyttöön..yöt menee juostessa sänkyjen väliä ja niistelyssä..
jospa se kohta helpottas..
minullakin sitä seksiä kyllä jo mieli tekis..
mies ei vaan uskalla kuulema..
tikit on jo lähtenyt eikä paikat ole ollutkaan kovin kipeitä..
no eiköhän sitä kerkee peuhata vielä paljon..
me erottiin miehen kanssa vasta kirkosta joten ristiäisiä ei järjestetä..
nimi on ilmotettu maistraattiin ja 12.11 ois tarkotus järjestää jonkun näköiset juhlat..
katotaan nyt mitä siitäkin tulee..
niistä pojan nimistä joku kyseli: Jesse, Joona, Joonatan..
itse haluaisin pojan että saisin siitä Jessen tehtyä..
onkos isot sisaret olleet mustasukkaisia kenekään perheessä..
meillä 2-vuotias ois koko ajan vauvaa pussailemassa ja halailemassa..
pikku ressukka ei saa rauhassa nukkuakaan..
ei onneksi ole yrittänytkään lyödä tai muuta sellaista..
pitää lähteä noita isompi paimentaan ku taas huuto kuuluu..
äippäli& tytöt
Että osaa olla tylsistynyt ja ahdistava olo... Nyt on tullut jotenkin sellainen vaihe, etten haluaisi millään olla kotona yksin näiden lasten kanssa... Päivät on älyttömän pitkiä ja tavallaan tylsiä, vaikka tekemistä kuitenkin riittää..
Ja sit mua ahdistaa ne ristiäiset... Ei suinkaan sen takia, että ne pitää järjestää tai että miten ne onnistuu, muistanko kaikki tms, vaan siksi, että vanhempani ovat juuri eronneet... Tai itseasiassa avioerosta tulee virallinen perjantaina... Isälläni on jo uusi naisystävä, ollut muutaman viikon... Esitin nyt hänelle toiveen, että tulisi juhliin kuitenkin yksin... Mitään vastausta en ole viestiini saanut ja nyt ahdistaa, että kuinka pahasti suuttui... En vaan halua, että vauvan juhlimisen sijaan niistä tulee täysi fiasko, kun sukulaiset supattaa kuka missäkin ja taivastelee isukin nopeaa toimintaa...
Himoista: Täällä heräsivät myös jo muutama päivä synnytyksen jälkeen. Alkuun kuitenkin kivisti alapäätä siihen malliin ja oli sitä jälkivuotoakin, että piti pidättäytyä. Nyt on kyllä ehditty pariin kertaan tuonne vällyjen väliin ja on kyllä ollut ihanaa... Limakalvotkin on tällä kertaa olleet kunnossa, esikoisen syntymän jälkeen kun meni pitkään, ennen kuin se onnistui ilman hirveää määrää liukastetta...
Vaaville pitäis muuten käydä ostaan jotkut kivat vaatteet ristiäisiin... Siis et ois jotain nättiä päälle senkin jälkeen, kun mekko otetaan pois...
Mutta ei mulla muuta, en osaa nyt oikeen keskittyä... palaillaan...
Mami ja pojat
Joku valitteli tylsyyttään olla kotosalla muksujen kanssa...
*puuh!* Sama vika mulla :/ Tasasen paksuja päiviä on ja puuduttavia
Ois vaan niin kiva alkaa tapailleen AIKUISIA ihmisiä ja kulkemaan jossain kerhoissa, jotenki vaan laiskuttaa aamuin laittautua ja kipittää ovesta ulos :( Joka aamu kuitenkin heräillää seitsemän aikoihin kun koululainen pitää laittaa valmiiksi ja vauvakin vaatii tissiä 7-8 välillä.
Ulkona on kamalan harmaata ja kosteaa.Tekis mieli lähteä kävelemään vaunujen kanssa että sais vähän kuntoaan kohotettua ja näitä muutamia lisäkiloja karistettua pois.
Ristiäisiä ei olla vieläkään suunniteltu.Nimestä ei tietoakaan ja pappia en ole tavannut... Meillä kun on ollut kiistaa nimestä ja kummeista.
Kaiken kukkuraksi meillä on isäni 60v juhlat mitä suunnitellaan tässä samalla...mun haave oiski että ristiäiset menis samoilla kahveilla, kun kerran joudun järjestämään noi kuuskymppisetki!
Ja nyt pepa ylös toolilta ja siivouksien kimppuun! Viikonloppuna on isonsiskon 7v synttärit =)
Waimo72 & tyttö 2vko 4päivää
Ja hyvää maanantaita! Meillä alkoi jo viides viikko rauhaisaa kotielämää. Eilen vietimme kastajaisia; oikein mukavat juhlat oli ja vauva loisti juhlapäivänään niin kilttinä ja ihanana. Yökin nukuttiin rankan päivän jälkeen hyvin, kun viideltä vasta söi ja sitten seitsemältä lisää :)
Meillä on neuvola vasta torstaina, mutta näyttää siltä että kasvua on tullut kohinalla! Pitäis alkaa katseleen pieniä vaatteita pois kaapista.
Nyt rutkutettiin vieressä sen verran, että pesulle käypi tiemme ja sit ulos.
Äiti kolmelle ja poika 1kk ja 2 päivää